کد خبر : 4953
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۹
82 views

۱۰ کیلومتر از سواحل غرب مازندران در اختیار مردم قرار گرفت/هیچ دستگاهی حق تصرف ندارد

۱۰ کیلومتر از سواحل غرب مازندران در اختیار مردم قرار گرفت/هیچ دستگاهی حق تصرف ندارد

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران _ نوشهر با اشاره به ادامه عقب‌نشینی از حریم ۶۰ متری دریا گفت : ۱۰کیلومتر از سواحل غرب استان که محدود به استفاده نهاد‌ها و ادارات و بعضا اشخاص شده بود، دراختیار مردم قرار گرفت. به گزارش تیتر شمال؛ عبدالرضا سنگاری در جمع خبرنگاران افزود : وجود سه  

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران _ نوشهر با اشاره به ادامه عقب‌نشینی از حریم ۶۰ متری دریا گفت : ۱۰کیلومتر از سواحل غرب استان که محدود به استفاده نهاد‌ها و ادارات و بعضا اشخاص شده بود، دراختیار مردم قرار گرفت.


به گزارش تیتر شمال؛ عبدالرضا سنگاری در جمع خبرنگاران افزود : وجود سه   هزار کیلومتر مرز مشترک با اشخاص و مستثنیات اشخاص از جمله مشکلات است و بهترین کار برای تثبیت مرز نصب بنچ مارک است که در نصب آن در کشور پیشگام هستیم و از ۳ هزار کیلومتر مرز مشترک اراضی ملی و مستثنیات بیش از ۶۰۰ کیلومتر کمربند حفاظتی با بنچ مارک علامت گذاری شده است.

سنگاری با اشاره به ادامه عقب‌نشینی از حریم ۶۰ متری دریا گفت : ۱۰کیلومتر از سواحل غرب استان که محدود به استفاده نهاد‌ها و ادارات و بعضا اشخاص شده بود، دراختیار مردم قرار گرفت.

وی خاطر نشان کرد : ۱۲۳ متصرف در ۴ کیلومتر از مناطق  آزادسازی شده سواحل در منطقه غرب مازندران وجود داشت که تا قبل از دستور رئیس جمهور مبنی بر آزادسازی حریم ساحلی حدود ۱۰۶ کیلومتر از حریم آزاد شده بود.

مدیر کل منابع طبیعی مازندران _ نوشهر تصریح کرد : بعد از این دستور حدود ۱۰ کیلومتر از حریم ۶۰ متری اعم از دولتی و شخصی آزادسازی شد.

سنگاری یادآور شد : قانون شفاف است و هیچ دستگاهی حق ندارد به حریم ۶۰ متری تصرف کند و مکان هایی در غرب مازندران وجود دارد که حریم ۶۰ متر در آب قرار گرفته است و ما مجبوریم استعلام ها را بر اساس سال ۴۲ انجام دهیم و همچنین در برخی مکان ها حرایم به بالای ۶۰ متر می رسد.

این مسئول افزود: با توجه به حجم گستردگی منابع طبیعی اما همکاران به صورت شبانه روزی برای حفاظت از عرصه ها مستقر و از قاچاق چوب جلوگیری می کند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران _ نوشهر گفت: از ابتدای امسال تا هم اکنون بیش از ۱۱۷ هکتار از اراضی که به صورت غیرقانونی تصرف شده بود به منابع طبیعی بازگردانده شد.

سنگاری ضمن اشاره به اینکه سال ۱۴۰۱ سال خوب گردشگری در غرب مازندران است، افزود: استاندار و دستگاه های اجرایی با جدیت در حال ورود به صنعت گردشگری است و منابع طبیعی آمادگی لازم را دارد.

معاون امور جنگل اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران منطقه نوشهر نیز اظهار داشت: امسال تاکنون ۲۷۰ هزار اصله نهال کاشت و توزیع شده و در هفته منابع طبیعی نیز ۱۰۰ هزار اصله نهال رایگان صنوبر در غرب مازندران توزیع می شود.

ایرج شاه حسینی سهم منابع طبیعی غرب مازندران در اجرای طرح زراعت چوب در سال جاری را ۱۲۰ هکتار اعلام کرد و گفت: تاکنون حدود ۱۰۰ هکتار اراضی مستثنیات اشخاص در نقاط مختلف روستایی و اراضی ملی که قابلیت اجرای این طرح را داشتند اجرا شده و تا پایان امسال نیز به ۱۲۰ هکتار خواهد رسید.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.