کد خبر : 4994
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۶
95 views

رهگشای: 118هزار مازندرانی در طرح نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کردند

رهگشای: 118هزار مازندرانی در طرح نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کردند

معاون اداره کل راه و شهرسازی مازندران گفت که تاکنون ۱۰ هزار نفر از متقاضیان خانه در طرح نهضت ملی مسکن استان آورده نقدی ۳۰ میلیون تومانی خود را تامین و به حساب اعلام شده وزارت واریز کرده‌اند. به گزارش تیتر شمال؛ سید عباس رهگشای روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود که

معاون اداره کل راه و شهرسازی مازندران گفت که تاکنون ۱۰ هزار نفر از متقاضیان خانه در طرح نهضت ملی مسکن استان آورده نقدی ۳۰ میلیون تومانی خود را تامین و به حساب اعلام شده وزارت واریز کرده‌اند.


به گزارش تیتر شمال؛ سید عباس رهگشای روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود که در مجموع این متقاضیان ۳۰ میلیارد تومان آورده نقدی خودشان را به حساب وزارت مسکن و شهرسازی واریز کرده اند و حداکثر تا یک هفته آینده فرایند اعطای تسهیلات ۳۰۰ میلیون تومان به آنها شروع می شود.

طبق اعلام وزارت راه و شهرسازی ، تسهیلات پرداختی به متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن در مازندران برای متقاضیان شهر ساری مرکز استان ۳۵۰ میلیون تومان و برای سایر شهرها ۳۰۰ میلیون تومان و برای روستاها هم ۲۵۰ میلیون تومان تعیین شده است.

تسهیلات متقاضیان به صورت مرحله ای و بر اساس میزان پیشرفت کار قابل پرداخت  است به این صورت که در مرحله پی‌کنی یا فونداسیون  ۱۰ درصد ، اسکلت سازی  ۴۰ درصد ، سفت کاری ۲۵ درصد و نازک کاری ۲۵ درصد قابل پرداخت است .

معاون اداره کل راه و  شهرسازی مازندران با اعلام این که کلنگ زنی ساخت خانه های نهضت ملی مسکن احتمالا طی هفته جاری همزمان با سفر استانی رییس جمهور شروع می شود ، گفت که کار پرداخت تسهیلات هم پس از آن آغاز می شود و به تناسب پیشرفت کار ادامه خواهد یافت.

وی با اشاره به پایان یافتن مهلت نام‌نویسی در طرح نهضت ملی مسکن ، افزود که طبق آخرین آمار حدود ۱۱۸ هزار نفر در مازندران برای خانه دار شدن در این طرح ثبت نام کرده اند و مازندران نسبت جمعیتش در مقایسه با دیگر استان‌های رتبه اول کشور را کسب کرده است.

رهگشا از بررسی صلاحیت ۹۰ هزار نفر از ثبت نام شدگان تاکنون خبر داد و گفت که صلاحیت ۵۰ هزار نفر از این تعداد تایید شده است.

طبق مقررات نهضت ملی مسکن، متقاضیان با داشتن پنج شرط تاهل، سرپرست خانوار بودن و مردان مجرد ۲۳ سال به بالا، حداقل سابقه پنج سال سکونت در شهر مورد تقاضا، نداشتن مالکیت خصوصی و در نهایت عدم استفاده از امکانات دولتی از اول انقلاب در حوزه مسکن، می‌توانستند نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.
بر اساس این قانون، زنان خودسرپرست مشروط به داشتن حداقل ۳۵ سال سن، معلولان جسمی و حرکتی با ۲۰ سال سن می‌توانند در قانون جهش تولید مسکن (نهضت ملی مسکن) مشارکت داشته باشند.

همچنین، قانون برای سرپرستان خانوار، محدودیت سنی نگذاشته است چرا که این افراد سرپرست خانوار تعریف می‌شوند و برای قانونگذار متاهل یا سرپرست خانوار بودن ملاک است. در عین حال، زنان و مردان سرپرست خانوار که به دلیل متارکه به صورت مجردی زندگی می‌کنند و سرپرست فرزندان خود هستند خانوار تلقی شده و بدون ملاک سن می‌توانستند ثبت‌نام کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.