کد خبر : 4990
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۴
104 views

سلگی: مازندران برای پذیرایی از ۲۰ میلیون مسافر نوروزی آماده می‌شود

سلگی: مازندران برای پذیرایی از ۲۰ میلیون مسافر نوروزی آماده می‌شود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران اعلام کرد که این استان پس از دو سال محروم شدن از میزبانی مسافران نوروزی ، اکنون با برنامه‌ریزی و فراهم کردن امکانات برای پذیرایی از دستکم ۲۰ میلیون مسافر نوروز ۱۴۰۱ آماده می‌شود. به گزارش تیتر شمال؛ روح الله سلگی روز دوشنبه در گفت و گو با

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران اعلام کرد که این استان پس از دو سال محروم شدن از میزبانی مسافران نوروزی ، اکنون با برنامه‌ریزی و فراهم کردن امکانات برای پذیرایی از دستکم ۲۰ میلیون مسافر نوروز ۱۴۰۱ آماده می‌شود.


به گزارش تیتر شمال؛ روح الله سلگی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: تمامی دستگاه‌های اجرایی و خدماتی در استان مازندران باید خود را برای پذیرایی از مسافران و گردشگران نوروزی آماده کنند و بعد از دو سال تعلیق سفرهای نوروزی در کشور به نظر می‌رسد در تعطیلات پیش‌رو میلیون‌ها نفر از هموطنان به مازندران سفر خواهند کرد.

وی خاطر نشان کرد: در تعطیلات نوروزی سال ۱۴۰۱ باید از تمام ظرفیت‌ها برای استقبال و پذیرایی از مسافران و گردشگران استفاده شود و همراهی تمامی دستگاه‌های اجرایی و خدماتی در میزبانی شایسته از هموطنان اجتناب‌ناپذیر است.

معاون استاندار مازندران گفت : زیبنده مسوولان دولت مردمی سیزدهم نیست که مسافران و گردشگران در سفر به مازندران در چادرها اسکان یابند و به طور حتم از تمام ظرفیت‌های مغفول مانده و اماکن عمومی در استان برای اسکان مسافران استفاده خواهد شد.

وی اضافه کرد: به طور حتم از ظرفیت مدارس هم برای اسکان مسافران نوروزی در مازندران استفاده خواهد شد و بزودی به تمامی فرمانداران و اداره کل آموزش و پرورش و دیگر دستگاه‌های اجرایی مرتبط ابلاغ خواهد شد که مدارس و اماکن گردشگری خود را مهیای استقبال از مسافران کنند.

سلگی گفت : امروز هم در نشست وبیناری با فرمانده قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا که معاونان سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداران سراسر کشور حضور داشتند، آمادگی مازندران را برای میزبانی شایسته از مسافر نوروزی اعلام کردم و از ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا در خواست کردم که نسبت به ارسال دارو، تجهیزات پزشکی و همچنین دیگر امکانات مورد نیاز مطابق با جمعیت میلیونی گردشگر در ایام نوروزی به مازندران ۱۴۰۱ اقدام کنند.

معاون استاندار مازندران دوم اسفند ماه جاری  هم به دستگاه‌های اجرایی مرتبط دو هفته زمان داده بود تا برنامه‌هایشان را برای میزبانی از مسافران نوروزی آماده کنند و تاکید کرده بود که برای خدمات‌رسانی نوروزی به مسافران همه دستگاه‌های مسوول باید با برنامه پای کار بیایند.

قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا در مصوبه ای که بتازگی گذراند ، اگر چه مقرر کرد اقامت مسافران و گردشگران صرفا در مراکز اقامتی رسمی و دارای مجوز اعم از هتل‌ها، مهمان‌پذیرها، خانه‌های مسافر و مراکز بوم‌گردی انجام پذیرد ، ولی در شرایط خاص و ویژه مشروط به تصمیم و تصویب ستاد خدمات سفر که ریاست آن را استاندار هر استان برعهده دارد، اسکان در مدارس آموزش و پرورش را با نظر اعضا بلامانع اعلام کرد و ازوزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان بسیج مستضعفین خواست تا در خصوص ضدعفونی مدارس با وزارت آموزش و پرورش همکاری لازم را داشته باشند.

سفر نوروزی رسمی به مازندران از اسفند ماه سال ۹۸ با شیوع کرونا تعلیق شده بود.

مازندران تا پیش از شیوع کرونا با تشکیل ستاد خدمات سفر نوروزی برای میزبانی از مسافران و گردشگران آماده می شد.

طبق گزارش های رسمی ملی ، مازندران مهم ترین مقصد مسافران نوروزی محسوب می شود.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.