کد خبر : 5047
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۴
152 views

بیش از 30 نمایشگاه و بازارچه نوروزی صنایع دستی در شهرهای مازندران راه‌اندازی می‌شود/ برگزاری مراسم افتتاحیه رویداد بین‌المللی اکو در 26 و 27 اسفندماه

بیش از 30 نمایشگاه و بازارچه نوروزی صنایع دستی در شهرهای مازندران راه‌اندازی می‌شود/ برگزاری مراسم افتتاحیه رویداد بین‌المللی اکو در 26 و 27 اسفندماه

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مازندران از برپایی بیش از 30 نمایشگاه و بازارچه نوروزی صنایع دستی در شهرهای مازندران خبر داد و گفت: مراسم افتتاحیه رویداد گردشگری اکو 2022 در تاریخ‌های 26 و 27 اسقندماه امسال در ساری برگزار می‌شود. مهدی ایزدی سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مازندران

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مازندران از برپایی بیش از 30 نمایشگاه و بازارچه نوروزی صنایع دستی در شهرهای مازندران خبر داد و گفت: مراسم افتتاحیه رویداد گردشگری اکو 2022 در تاریخ‌های 26 و 27 اسقندماه امسال در ساری برگزار می‌شود.


مهدی ایزدی سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار تیتر شمال؛  در خصوص آخرین تصمیمات اخذ شده در خصوص اقدامات در دست انجام برای میزبانی مازندران در ایام نوروز 1401، اظهار کرد: برای نوروز امسال برنامه‌های متنوعی تدارک دیده شده است که برپایی بیش از 30 نمایشگاه و بازارچه صنایع دستی در شهرهای مازندران یکی از این برنامه‌ها است.

وی افزود: مقرر شده است در تمامی شهرهای مازندران، نوروزگاه راه‌اندازی و برقرار شود که پایلوت آن شهرستان عباس‌آباد بهشهر است که ثبت جهانی است.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مازندران، خاطرنشان کرد: طی ایام نوروز بیش از 850 غرفه صنایع دستی در 32 نقطه از استان برپا خواهد شد.

این مسئول ادامه داد: ستاد سفر نیز در تمامی شهرستان‌ها تشکیل خواهد شد که دبیرخانه مرکزی آن در اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مازندران خواهد بود؛ اما با توجه به محدودیت‌های کرونایی، هر یک از کمیته‌ها در ادارت خود مستقر خواهند شد و گزارشات خود را روزانه به دبیرخانه ارسال خواهند کرد.

ایزدی در خصوص آخرین اقدامات در دست انجام برای میزبانی مازندران از  رویداد بین‌المللی اکو 2022، تصریح کرد: مقرر شده است تا مراسم افتتاحیه رویداد گردشگری اکو 2022  در تاریخ‌های 26 و 27 اسقندماه امسال در ساری برگزار شود.

وی اعلام کرد: این مراسم همراه با برنامه‌های متنوع فرهنگی، نمایشگاهی و با سخنرانی وزیر میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری دولت سیزدهم، دبیرکل اقتصادی اکو و استاندار مازندران، انجام خواهد شد.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مازندران، عنوان کرد: مراسم اختتامیه رویداد بین‌المللی ساری نیز در مهرماه 1401 برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.