کد خبر : 5010
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۹:۱۵
105 views

تک درنای “امید” به سیبری بازگشت

تک درنای “امید” به سیبری بازگشت

تنها بازمانده گله غربی درناى سیبری، پس از ۱۳۱ روز زمستانگذرانى در فریدونکنار، رهسپار سیبرى شد. به گزارش تیتر شمال؛ درنای امید که درتاریخ ۷ آبان ماه ۱۴۰۰ برای زمستانگذرانی به تالاب بین المللی فریدونکنار مهاجرت کرده بود، امروز ۱۷ اسفندماه ۱۴۰۰پس از ۱۳۱روز زمستانگذرانی بازگشت خود به سیبری را آغاز کرد. درنای سیبری یکی

تنها بازمانده گله غربی درناى سیبری، پس از ۱۳۱ روز زمستانگذرانى در فریدونکنار، رهسپار سیبرى شد.


به گزارش تیتر شمال؛ درنای امید که درتاریخ ۷ آبان ماه ۱۴۰۰ برای زمستانگذرانی به تالاب بین المللی فریدونکنار مهاجرت کرده بود، امروز ۱۷ اسفندماه ۱۴۰۰پس از ۱۳۱روز زمستانگذرانی بازگشت خود به سیبری را آغاز کرد.

درنای سیبری یکی ازگونه های مهاجر زمستانگذران بوده که همه ساله از اوایل آبان ماه تا  اوایل اسفندماه به مدت ۴ ماه درتالاب بین المللی فریدونکنار مهاجرت می کند.

درنای امید سال گذشته در تاریخ ۱۴ آبان ماه ۹۹ برای زمستانگذرانی به تالاب بین المللی فریدونکنار مهاجرت کرده بود و  پس از ۱۱۵ روز زمستانگذرانی ، صبح روز ۸  اسفندماه ۹۹، به سیبری  بازگشت.

درنای سیبری ازگونه های بحرانی درخطر انقراض دنیا بوده که درحال حاضر از جمعیت غربی این گونه تنها یک فرد باقی مانده است که ۱۴ سال است که بصورت تنها و انفرادی به تالاب فریدونکنار مهاجرت و زمستانگذرانی می کند.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.