کد خبر : 5032
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۸
54 views

اولویت ۶ گانه‌ مازندران که حمایت دولت رئیسی را می‌طلبد/درخواست نمایندگان مجلس از رئیس جمهور

اولویت ۶ گانه‌ مازندران که حمایت دولت رئیسی را می‌طلبد/درخواست نمایندگان مجلس از رئیس جمهور

مشکلات راه، پسماند و ساماندهی آب‌های سطحی و توسعه گردشگری مازندران جزء خواسته‌های جدی مردم استان است و انتظار می‌رود در آستانه سفر رئیس جمهور به مازندران توجهی ویژه‌ای به این مطالبات شود. به گزارش تیتر شمال؛ مازندران در آستانه سفر رئیس جمهور به استان قرار دارد. بررسی مطالبات سفرهای گذشته مسؤولان اجرایی کشور نشان

مشکلات راه، پسماند و ساماندهی آب‌های سطحی و توسعه گردشگری مازندران جزء خواسته‌های جدی مردم استان است و انتظار می‌رود در آستانه سفر رئیس جمهور به مازندران توجهی ویژه‌ای به این مطالبات شود.


به گزارش تیتر شمال؛ مازندران در آستانه سفر رئیس جمهور به استان قرار دارد.

بررسی مطالبات سفرهای گذشته مسؤولان اجرایی کشور نشان می‌دهد که مطالبات مردم این استان چندان تغییر نکرده و دلیل آن عملیاتی نشده وعده‌ دولت‌های پیشین بوده است.

نزدیک به دو دهه است که بحث راه، مشکلات پسماند و ساماندهی آب‌های سطحی استان و توسعه گردشگری جزء مطالبات جدی این مردم است اما چون این پروژ‌ه‌ها به سرانجام مطلوب نرسیده همچنان جز مطالبه باقی مانده است.

در نخستین سفر دولت سیزدهم به استان مازندران با دو نفر از نمایندگان مجلس استان گفت‌وگو کردیم.

*پروژه پتروشیمی امیرآباد در سفر رئیس جمهور کلنگ‌زنی شود 

غلامرضا شریعتی نماینده مردم شرق مازندران در مجلس شورای اسلامی، درباره سفر رئیس جمهور و مطالبات نمایندگان مجلس، اظهار کرد: ما یک مطالبه کلی داریم که شامل همه استان مازندران می‌شود و آن هم ساماندهی شبکه راه‌های ورودی به استان است.

وی بیان کرد: پنج محور اصلی این استان  از آزاد راه شمال گرفته تا هراز ، فیروز کوه جاده کیاسر به سمنان و گلوگاه به دامغان  پنج محور ورودی به استان است که دچار مشکل جدی است و چهار مسیر این استان توریستی و تنها ورودیِ ترانزیتی که شمال به جنوب را متصل می‌کند جاده گلوگاه به  دامغان است.

شریعتی با انتقاد از وضعیت نامناسب مازندران در حوزه پسماند اظهار کرد: زباله‌های استان به صورت نامناسب در دل طبیعت دپو می‌شود.

وی در ادامه به ضرورت زهکشی اراضی در مازندران اشاره و تصریح کرد: با توجه به  بارندگی‌های سطح استان انتظار می‌رود که ضمن جمع آوری آب‌های سطحی شرایط زهکشی در اراضی کشاورزی فراهم شود و تا کشت دوم برنج در استان عملیاتی شود.

 شریعتی به رفع موانع منطقه آزاد در  مازندران تأکید کرد و گفت: دولت در این خصوص لایحه ارائه کرده و در مجلس مصوب شد و انتظار مردم مازندران این است در سال ۱۴۰۱ موانع این حوزه برطرف شود.

وی ساماندهی بخش صنعت را یکی از نیازهای مازندران دانست و یادآور شد: صنعت استان براساس قابلیت‌ها رشد نکرده از فعالیت صنعت مادر در استان خبری نیست، انتظار می‌رود پروژه پتروشیمی امیرآباد در این سفر کلنگ‌زنی شود.

*مازندران اعتبارات ملی ویژه می‌خواهد

رئیس مجمع نمایندگان مازندران نیز در گفت‌وگو با فارس با اعلام اینکه بیشترین آب‌های روان کشور در استان وجود دارد اما کمترین جمع آوری آب سطحی در مازندران انجام می‌شود، اظهار کرد: تنها ۱۰ درصد آب‌های سطحی استان جمع‌آوری می‌شود در صورتی که سالانه با کمبود آب در نقاط استان مواجه هستیم.

رضا حاجی‌پور با اشاره به مشکلاتی که در حوزه پسماند استان وجود دارد، گفت: انتظار است که دولت در این زمینه به صورت جدی برای ساماندهی ورود مناسب داشته باشد.

رئیس مجمع نمایندگان مازندران با اشاره به سکونت بسیاری از جمعیت استان‌های همجوار به ویژه تهران در مازندران، بیان کرد: زیرساخت‌های مازندران برای این جمعیت کافی نیست.

وی با اعلام اینکه بسیاری از مطالبات مردم استان و نمایندگان، چندین دوره مطرح می‌شود، افزود: انتظارات زیادی از دولت‌ نداریم  اما در عین حال توقع داریم وقتی که مازندران بار خدمات کشور را به دوش می‌کشد از اعتبارات ملی متناسب با خدمات دهی برخوردار شود.

حاجی‌پور در ادامه با اشاره به بحث تامین اعتبار برای پروژه بالای ۵۰ درصد در سفر رئیس جمهور، گفت: آیا شهرهای که پروژه‌ای در دست اقدام ندارند نباید از سفر رئیس جمهور بهره‌ای ببرند!

وی یادآور شد: همه استان مازندران باید از قبل سفر رئیس جمهور در حد نیازمندی‌های شهرستانی اعتباراتی دریافت کنند.

رئیس مجمع نمایندگان مازندران با اشاره به ورود رئیس جمهور به بحث آزاد سازی حریم ۶۰ متر دریا،گفت: انتظار داریم که رئیس جمهور در بحث اقتصاد دریا که ظرفیت بسیار عظیمی وجود دارد هم ورود پیدا کرده و زمینه‌ای ایجاد شود که همه مردم استان و کشور از این قابلیت منتفع شوند.

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی درباره مطالبات شهرستانی از رئیس جمهور، گفت: بحث راه‌های مواصلاتی، ساماندهی پسماند و تکمیل سد هراز از مهم‌ترین نیازمندی‌های این شهرستان است در عین حال ظرفیت‌های مناسب گردشگری در این منطقه وجود دارد که توجه مناسبی نمی‌شود.

  • منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.