کد خبر : 5019
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۹:۱۸
131 views

سود سهام عدالت از 21 اسفند به حساب سهامداران واریز می‌شود

سود سهام عدالت از 21 اسفند به حساب سهامداران واریز می‌شود

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: سود سهام عدالت از 21 اسفند امسال به حساب مردم واریز می‌شود. به گزارش تیتر شمال؛ مجید عشقی درباره پرداخت سود سهام عدالت سال ۱۳۹۹ اعلام کرد:‌ عمده سود شرکت‌های سرمایه‌پذیر عدالت دریافت شده اما شرکت مخابرات هنوز سود پرداخت نکرده که در مجموع عدد زیادی نیست. به

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: سود سهام عدالت از 21 اسفند امسال به حساب مردم واریز می‌شود.


به گزارش تیتر شمال؛ مجید عشقی درباره پرداخت سود سهام عدالت سال ۱۳۹۹ اعلام کرد:‌ عمده سود شرکت‌های سرمایه‌پذیر عدالت دریافت شده اما شرکت مخابرات هنوز سود پرداخت نکرده که در مجموع عدد زیادی نیست. به این ترتیب از 21 اسفند‌ماه سود سهام عدالت به حساب سهامداران واریز می‌شود.

او در مورد اینکه شرکت مخابرات در سال گذشته هم سود سهام عدالت را پرداخت نکرده است، گفت:‌ در این زمینه شکایتی از شرکت مخابرات در مراجع قضایی انجام شده است که در جریان قرار دارد و تا به نتیجه رسیدن طول می‌‌کشد اما پیگیری می‌شود.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در مورد حذف دامنه نوسان نمادهای بورسی گفت:‌ تلاش می‌کنیم دامنه نوسان به تدریج بازتر شود. همچنین از 15 فروردین سال آینده مجوزهایی صادر می‌شود که مظنه قیمت برای سرمایه‌گذاران منتشر شود.
عشقی در مورد سامانه پس از معاملات تصریح کرد:‌ با راه‌اندازی بزرگ‌ترین مرکز داده در بورس تهران ظرفیت این مرکز ارتقا خواهد یافت. البته هیچکس نمی‌تواند 100 درصد قول دهد که هیچ مشکلی نخواهد بود اما مشکلات کمتر خواهد شد.
او در مورد نرخ دلار و تأثیر بر بازار سرمایه گفت: سیاست‌های نرخ ارز بر عهده بانک مرکزی است اما ثبات  به  بازار ارز برگشته و نرخ دلار در دو سه ماه گذشته در یک روند باثبات قرار گرفته است.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در مورد اینکه چه میزان از سود سهام مردم در حساب‌های شرکت‌ها رسوب کرده است؟ گفت:‌ برآوردی از سودهای رسوب شده مردم فعلاً ندارم اما در جریان لایحه بودجه 1401 مصوبه‌ای گذرانده شد که شرکت‌های سرمایه‌پذیر از سال آینده سودهای مردم را از طریق سجام واریز کنند و زیرساخت‌های لازم در شرکت سپرده‌گذاری مرکزی فراهم شده است.

عشقی افزود:‌ درمرحله اول، سودهای جدید به حساب سرمایه‌گذاران واریز می‌شود و در مراحل بعدی تلاش می‌کنیم سودهای سهام در سال‌های گذشته را جمع‌آوری و از طریق سجام به حساب مردم واریز کنیم. البته لازمه آن این است که همه سهامداران در سامانه سجام ثبت‌نام کنند.

او در مورد سود سهام پالایش یکم گفت:‌ سازمان بورس در مورد قیمت سهام اظهارنظر نمی‌کند و ما مسئول فراهم کردن زیرساخت برای معاملات و نظارت هستیم ولی شواهد نشان می‌دهد قیمت‌های کنونی در آینده اصلاح می‌شود. همچنین یکسری تصمیم‌ها در مورد صندوق‌ها و مدیریت صندوق‌ها در سطح دولت انجام می‌شود که هنوز قطعی نشده اما پیگیری می‌کنیم که اجرا شود. با تغییرات در اساسنامه صندوق‌ها تلاش می‌‌کنیم ارزش صندوق‌ها به NAV یا ارزش روز سهام نزدیک شود.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در مورد سامانه معاملات بومی بورس اظهارداشت:‌ این سامانه در حال آزمون است اما چون سامانه معاملات بسیار حیاتی است نمی‌توان روی آن ریسک انجام داد اما به تدریج زیر بار قرار می‌گیرد ولی زمان مشخصی نمی‌توان برای آن ارائه کرد.

سهام عدالت به عنوان وثیقه وام
همچنین به گزارش خبرگزاری تسنیم، عشقی گفت: بعد از فروردین ماه سال آینده اوراق بهادار شامل اوراق بدهی، سهام عدالت، ای‌تی‌اف و غیره به عنوان وثیقه وام‌ها قرار می‌گیرد.

او با بیان اینکه تعداد سهامداران تا 50 میلیون نفر افزایش داشته و بیش از 95 درصد معاملات به صورت آنلاین انجام می‌شود تاکید کرد: این حجم از گسترش می‌طلبد که یک مرکز اختصاصی برای ارائه خدمات پایدار و ایمن وجود داشته باشد.

رئیس سازمان بورس ادامه داد: من توصیه می‌کنم که ارکان زیرمجموعه بازار سرمایه بتواند در این مرکز داده سرورهایی داشته باشند. همچنین از شرکت بورس تقاضا دارم بالاترین سطح خدمات و پروتکل‌های امنیتی را ارائه دهد. البته در هفته جاری هم از سامانه‌های جدید نظارتی رونمایی می‌شود.

همچنین محمود گودرزی؛ مدیرعامل شرکت بورس تهران با تاکید بر اینکه پروتکل‌های امنیتی در دیتاسنتر براساس استانداردهای روز دنیا ترتیب داده شده است گفت: از نرم‌افزارهای به روز توسط پیمانکاران استفاده شده و در آینده نیز از سایتی که پروتکل‌های امنیتی در بستر دیجیتال داشته باشد رونمایی خواهد شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.