کد خبر : 5029
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۶
88 views

پروازهای فوق‌العاده نوروزی در فرودگاه‌های مازندران

پروازهای فوق‌العاده نوروزی در فرودگاه‌های مازندران

مدیرکل فرودگاههای استان مازندران گفت: در روزهای پایانی سال تعدادی پرواز در مسیرهای مشهد و تهران به‌صورت فوق العاده برنامه‌ریزی شده و امیدواریم در روزهای پایانی سال نیز شاهد پروازهای فوق‌العاده باشیم. به گزارش تیتر شمال؛ سعدالله وطن‌خواه امروز در گفت‌وگویی، اظهار کرد: طی ۱۱ ماهه امسال، فرودگاه‌های استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته

مدیرکل فرودگاههای استان مازندران گفت: در روزهای پایانی سال تعدادی پرواز در مسیرهای مشهد و تهران به‌صورت فوق العاده برنامه‌ریزی شده و امیدواریم در روزهای پایانی سال نیز شاهد پروازهای فوق‌العاده باشیم.


به گزارش تیتر شمال؛ سعدالله وطن‌خواه امروز در گفت‌وگویی، اظهار کرد: طی ۱۱ ماهه امسال، فرودگاه‌های استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر تعداد پرواز ۳۷ درصد و به لحاظ اعزام و پذیرش مسافر ۵۹ درصد رشد داشته است.

وی با بیان اینکه در ۱۱ ماهه امسال  ۳۲۷هزار و ۱۷۹ نفر مسافر در قالب ۴هزار و ۵۸۰ پرواز از فرودگاه‌های استان مازندران مسافرت کردند، افزود: طی این مدت ۲۸۰هزار و ۷۹۱ نفر مسافر با رشد ۷۴ درصدی در قالب ۳هزار و ۶۲۴ پرواز با رشد ۵۵ درصدی از فرودگاه بین‌المللی شهدای ساری ، ۱۵هزار و ۶۳۴ مسافر با رشد ۳۷درصدی در قالب ۲۶۸ پرواز با رشد ۱۴ درصدی از فرودگاه شهدای نوشهر و تعداد ۳۰هزار و ۷۶۴ مسافر در قالب ۶۸۸ پرواز از فرودگاه شهدای رامسر اعزام و پذیرش شدند.

مدیرکل فرودگاه‌های استان مازندران درباره تمهیدات صورت گرفته برای ایام تعطیلات نوروزی، تصریح کرد: به‌منظور ارائه‌ تسهیلات پروازی بیشتر به هموطنان و هم استانی‌ها در روزهای پایانی سال تعدادی پرواز در مسیرهای مشهد و تهران به‌صورت فوق العاده توسط شرکت‌های هواپیمایی برنامه‌ریزی شده که امیدواریم در روزهای منتهی به پایان سال نیز شاهد پروازهای فوق‌العاده در راستای برنامه‌ریزی‌های ستاد تسهیلات سفر برای سهولت مسافرت شهروندان باشیم.

این مسوول به برنامه‌های فرهنگی و اقدامات فرودگاه‌ها درباره استقبال از سال نو و مسافران نوروزی اشاره کرد و افزود: امسال نیز طبق سنوات گذشته علاوه بر زیباسازی محوطه و گل‌آرایی محاوط در مبادی ورود و خروج ترمینال‌ها و رنگ‌آمیزی جداول در محوطه ترمینال عمومی، سفره هفت‌سین گسترده خواهد شد و با موسیقی سنتی و آئینی  مازندرانی سُرنا نوازی از نوروز و سال جدید استقبال خواهد شد.

وطن‌خواه بیان کرد:  براساس دستورالعمل‌های ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا، تمامی اقدامات لازم در راستای پیشگیری از شیوع بیماری و ابتلای مسافران اندیشیده شده و زمینه مسافرت مطمئن و آسان مسافران فراهم است.

وی به انجام و اتمام پروژه‌های عمرانی و بهسازی فرودگاه‌های استان اشاره کرد و یادآور شد: در مجموع حدود یک‌هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال پروژه‌های عمرانی و بهسازی در مجموعه فرودگاه‌های استان مازندران اجرا شده و پروژه‌های دیگری نیز در زمینه بهسازی و توسعه برای فرودگاه‌های استان برنامه‌ریزی شده است که در سه ماه نخست سال آینده انجام خواهد شد.

مدیرکل فرودگاه‌های مازندران در ارتباط با پروژه بلوار دسترسی ورودی فرودگاه بین‌المللی شهدای ساری، خاطرنشان کرد: تمام تلاش‌مان را صرف اتمام پروژه کردیم تا انشالله در آستانه نوروز،  مردم در فضایی زیبا و منظر آراسته وارد فرودگاه شوند.

این مسوول با اعلام اینکه میزان اعتبار هزینه شده برای این پروژه حدود ۲۵۰ میلیارد ریال بوده است، اظهار کرد: این پروژه شامل دو مسیر رفت و برگشت شامل ۶ لاین ترافیکی و یک میدان تعدیل سرعت و اجرای پیاده‌رو در طرفین مسیر، ریفیوژ وسط، رنگ‌آمیزی و اجرای روشنایی و فضای سبز است.

وطن‌خواه در پایان گفت: طی سه سال گذشته حدود ۲هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال در قالب چند طرح و پروژه در راستای توسعه و بهسازی زیرساخت‌های عملیاتی و سامانه‌های کمک ناوبری و تاسیساتی در فرودگاه‌های مازندران اجرا شده و آماده بهره‌برداری است.

  • منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.