کد خبر : 5063
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۹:۱۹
109 views

گردشگری به وقت نوروز/اینجا همه چیز برای میزبانی فراهم است

گردشگری به وقت نوروز/اینجا همه چیز برای میزبانی فراهم است

قرارگیری استان مازندران در شمال کشور باعث شده است که جاذبه‌های طبیعی و تفریحی متعددی در نقاط مختلف آن وجود داشته باشد؛ معرفی مقاصد گردشگری از غرب تا شرق مازندران می‌تواند مقدمات یک میزبانی دلچسب را فراهم کند؛ منتظر حضورتان هستیم. به گزارش تیتر شمال؛ استان مازندران به‌لطف داشتن مواهب الهی نظیر سواحل خزر، جنگل‌های

قرارگیری استان مازندران در شمال کشور باعث شده است که جاذبه‌های طبیعی و تفریحی متعددی در نقاط مختلف آن وجود داشته باشد؛ معرفی مقاصد گردشگری از غرب تا شرق مازندران می‌تواند مقدمات یک میزبانی دلچسب را فراهم کند؛ منتظر حضورتان هستیم.


به گزارش تیتر شمال؛ استان مازندران به‌لطف داشتن مواهب الهی نظیر سواحل خزر، جنگل‌های سرسبز، آبشارها، رودخانه‌ها، روستاهای بومگردی و ده‌ها و صدها جاذبه گردشگری دیگر به یکی از محبوب‌ترین استان‌های شمال کشور تبدیل شده که هر سال میزبان میلیون‌ها گردشگر است.

مازندران در کنار انبوه جاذبه‌های طبیعی منحصربه‌فرد، ده‌ها اثر تاریخی و مذهبی را نیز در خود جای داده است که بازدید از آن‌ها را نباید از دست داد؛ بسیاری از گردشگران فقط تعدادی از مناطق ییلاقی این استان را می‌شناسند و از بسیاری از جاهای دیدنی مازندران غافل هستند.

قرارگیری استان مازندران در شمال کشور باعث شده است که جاذبه‌های طبیعی و تفریحی متعددی در نقاط مختلف آن وجود داشته باشد. آبشار شاهان‌دشت لاریجان، پارک جنگلی میرزا کوچک خان در کیلومتر 16 جاده آمل-تهران، منطقه حفاظت‌شده دشت ناز، پارک جنگلی نور، پارک نیلوفر آبی ساری، آبشار سواسره در نزدیکی روستای بلده و جنگل و رودخانه پلنگ دره در سوادکوه از جمله جاذبه‌های گردشگری این استان هستند که ارزش دیدن دارند.

ضمن اینکه در طول سفرتان می‌توانید بازدیدی از تالاب میانکاله، دریاچه عباس آباد، هفت آبشار (آبشار تیرکن) در بابل، جنگل دالخانی رامسر، سد لفور (سد البرز) در سوادکوه، مرداب دیوک، چشمه آب گرم بلیران و نقاط دیگر این استان نیز دیدن کنید.

در ادامه به معرفی چند نقطه و مکان دیدنی استان می‌پردازیم که در ذیل می‌خوانید:

پل ورسک

اولین نقطه زیبایی که می‌توانید با حدود سه ساعت رانندگی به آن برسید، پل ورسک است. پل ورسک درست در میانه جاده فیروزکوه و در زیراب قرار دارد. عظمت پل ورسک درکنار قدمت تاریخی آن، این پل را به یکی از پل‌های مشهور جهان تبدیل کرده‌است. وِرِسک از بزرگ‌ترین پل‌های راه‌آهن سراسری ایران است که در ارتفاعات روستای ورسک در شهرستان سواد کوه در استان مازندران قرار دارد. این پل که از شاهکارهای مهندسی به حساب می‌آید در سال ۱۳۱۵ بازگشایی شد. پل ورسک که راه‌آهن سراسری تهران ـ شمال را به هم متصل می‌کند در ارتفاع ۱۱۰ متری از ته دره با دهانه ۶۶ متری و با وسایلی ابتدایی ساخته شد.

پارک ملت بهشهر

جوی آبی در وسط پارکی بسیار بزرگ با درختان مرتفع

پارک ملت یا باغشاه، یکی از جاذبه‌های بهشهر است که امروزه برای پیاده‌روی، ورزش و گشت‌وگذار ساکنان و مسافران استفاده می‌شود. هنگام قدم‌زدن و لذت‌بردن از زیبایی‌های این پارک، به عمارت سفیدرنگی موسوم به «عمارت چهل‌ستون» و «عمارت دیوان‌خانه» می‌رسید که جلوه زیبایی به پارک بخشیده است.

میدان ساعت ساری

میدان ساعت ساری در شب

میدان ساعت در مرکز ساری قرار دارد و به‌نوعی نماد این شهر به حساب می‌آید. برج این میدان در سال ۱۳۰۹ با ویژگی‌های معماری ایرانی و اروپایی ساخته و در سال ۱۳۴۴ تخریب شد؛ گرچه مسئولان در سال ۱۳۵۵ تصمیم گرفتند که برج ساعت را با طراحی جدیدتری بسازند. این برج درگذشته دو ساعت داشت که از کشور روسیه وارد شده بود؛ اما در حال حاضر چهار ساعت ژاپنی دارد.

چشمه باداب سورت

باداب سورت

چشمه باداب سورت از چشمه‌های طبیعی پلکانی است که در جنوب ساری، در روستای سورت قرار دارد. این چشمه، یک اثر طبیعی ملی محسوب می‌شود که به ثبت رسیده است. وجود حوضچه‌های رنگی زیبا که در نتیجه غلظت زیاد رسوبات اکسید آهن به وجود آمده است، این چشمه را منحصربه‌فرد کرده‌اند. علاوه بر درختچه‌های زرشک وحشی در اطراف چشمه، جنگل‌های سوزنی برگ در ارتفاعات آن خودنمایی می‌کنند.

باغ تاریخی عباس‌آباد بهشهر

سازه ای قدیمی در میان دریاچه

باغ تاریخی عباس آباد از بزرگ‌ترین باغ‌های ایرانی در شهرستان بهشهر است که جزو میراث ملی کشور قرار دارد. این مجموعه ۵۰۰ هکتاری به دستور شاه عباس اول صفوی ساخته شد و شامل سد، مخزن، گل باغ، کاخ، حمام، دو برج آجری، آسیاب آبی و دریاچه سد می‌شود.

باغ گیاه شناسی نوشهر

پلی چوبی در میان جنگل

باغ گیاه‌شناسی نوشهر یکی دیگر از آثار ملی ایران است که به دوره پهلوی دوم تعلق دارد. این باغ ۳۵ هکتاری از قدیمی‌ترین باغ‌های گیاه‌شناسی کشور است که علاوه بر نگهداری از گونه‌های نادر و در حال انقراض، به آموزش مردم نیز کمک می‌کند. در این محل انواع گونه‌های درختی و درختچه‌ای، پیازی، گیاهان علفی، کاکتوس و گیاهان گوشتی و چند ساله وجود دارد.

قله دماوند

قله دماوند پوشیده از برف

قله دماوند در بخش لاریجان شهرستان آمل واقع شده است و در سال ۱۳۸۷ به‌عنوان نخستین اثر طبیعی ایران در فهرست آثار ملی ثبت شد. کوه دماوند که بلندترین قله آتشفشانی در ایران محسوب می‌شود، از گذاشته نماد عظمت و شکوه ایران زمین بوده و در ادبیات و تاریخ کشورمان نقش پررنگی داشته است.

سد سلیمان تنگه

آب سبزرنگ پشت سد تنگه سلیمان

سد سلیمان تنگه که با عنوان سد شهید رجایی و سد دو دانگه نیز شناخته می‌شود، از زیباترین جاهای دیدنی ساری است که در سال ۱۳۷۰ به بهره‌برداری رسید. آب‌وهوای مطبوع و دلچسب، طبیعت بی‌نظیر، سرگرمی‌هایی از قبیل قایقرانی، ماهی‌گیری و اتوبوس دریایی، تنها گوشه‌ای از جذابیت این سد هستند. در اطراف این تفرجگاه امکاناتی نظیر آلاچیق برای اقامت در طول روز و شب، ویلاهای اجاره‌ای، سوپرمارکت، رستوران و… نیز وجود دارد.

دریاچه ولشت

دریاچه ای با آب زلال در میان کوهستان

دریاچه ولشت، یک دریاچه آب شیرین در جنوب غرب شهر چالوس و شمال شرق کلاردشت است که چشم‌اندازی بی‌بدیل و سحرانگیز را پیشکش بازدیدکنندگان می‌کند. فصل بهار و تابستان، بهترین زمان سفر به دریاچه ولشت است و می‌توانید از امکانات رفاهی و تفریحی آن نظیر تفریحات آبی، رستوران، کافه، سوئیت‌های اقامتی، سوپرمارکت، سرویس بهداشتی و نمازخانه استفاده کنید.

پارک ملل ساری

فضای سبز کنار رودخانه پارک ملل ساری

پارک ملل در حاشیه رودخانه تجن ساری واقع شده و مجهز به پارکینگ، وسایل بازی کودکان، پیست پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری، پل معلق کابلی، فضای سبز و… است. این پارک با یک پل به پارک قائم وصل می‌شود که در طرف دیگر رودخانه قرار دارد.

غار کمیشان

دهانه غار کمیشان

قدمت غار باستانی کمیشان به عصر میان سنگی می‌رسد و باستان‌شناسان معتقدند انسان‌های اولیه هفت تا ۱۲ هزار سال پیش در این غار و سایر غارهای اطراف زندگی می‌‌کردند. این غار از جاهای دیدنی نکا است که در سال ۱۳۷۹ به ثبت ملی رسید.

جنگل راش سنگده

آبشاری پرآب در منطقه ای جنگلی

جنگل راش با طبیعت بسیار زیبای خود در روستای سنگده قرار دارد و می‌تواند لحظاتی سرشار از آرامش را برایتان به ارمغان آورد. این جنگل نه‌تنها محل رویش یکی از گونه‌های کمیاب راش است، بلکه آبشار زیبایی را در دل خود جای داده است.

مجموعه تفریحی تله کابین رامسر

تله کابین رامسر در کنار دریا و منطقه ای کوهستانی

مجموعه تفریحی تله کابین رامسر یکی از جاهای دیدنی مازندران به حساب می‌آید که به‌خاطر داشتن تله کابین، فضاهای تفریحی (کارتینگ، شهربازی، کلوپ تفریحات دریایی، زیپ لاین و پل معلق)، مراکز خرید و اقامتی، در طول سال پذیرای گردشگران زیادی از سراسر کشور است.

تفرجگاه ساحلی نمک آبرود

حضور گردشگران در ساحل دریای خزر

تفرجگاه ساحلی نمک آبرود مجهز به اسکله قایقرانی، سرویس‌های بهداشتی، چای‌خانه سنتی، آلاچیق جهت اقامت مسافران، رستوران، سوییت‌های کوچک، فروشگاه‌های عرضه کالا و خدمات و… برای تفریح و سرگرمی گردشگران است.

دریاچه چورت

دریاچه ای در میان درختان جنگلی در فصل زمستان

دریاچه چورت یکی از بهترین مقاصد برای تور طبیعت‌گردی است؛ به‌خصوص وقتی مه رقیقی روی سطح آب قرار می‌گیرد و صدای آواز پرندگان به گوش می‌رسد. این دریاچه در نزدیکی روستای چورت در حدفاصل ساری تا کیاسر واقع شده است.مازندران نیاز به معرفی و تعریف ندارد، طبیعت بکر و زیبا، آب‌وهوای ملایم، دسترسی جاده‌ای مناسب و مردم مهربان و مهمان‌نواز، این استان بی‌نظیر را به انتخاب اول ایرانیان برای گردشگری تبدیل کرده‌ است.

احتمالا وقتی به‌ فکر سفر به مازندران می‌افتید، مقصد واحدی را برای خودتان انتخاب می‌کنید؛ این اشتباهی است که اکثرا مرتکب آن می‌شوند و ما در این نوشته سعی کردیم بهترین جاهای دیدنی مازندران زیبا را به ‌شما معرفی کنیم تا اگر به شمال ایران سفر می‌کنید نباید از دست‌شان بدهید.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.