کد خبر : 5082
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۴:۵۸
92 views

حضور نمایندگان 9 کشور در مراسم افتتاحیه اکو 2022 قطعی شد/ نهایی شدن طرح‌های ساماندهی سواحل پس از سفر رئیس جمهور به مازندران

حضور نمایندگان 9 کشور در مراسم افتتاحیه اکو 2022 قطعی شد/ نهایی شدن طرح‌های ساماندهی سواحل پس از سفر رئیس جمهور به مازندران

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مازندران با بیان اینکه نمایندگان تمامی کشورهای عضو اکو به جز یک کشور، آمادگی خود را برای حضور در مراسم افتتاحیه رویداد بین المللی اکو 2022 ساری اعلام کرده‌اند؛ گفت: تصمیمات نهایی برای تفویض اختیار و برنامه‌های ساماندهی سواحل در روز جمعه و در پی سفر رئیس

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مازندران با بیان اینکه نمایندگان تمامی کشورهای عضو اکو به جز یک کشور، آمادگی خود را برای حضور در مراسم افتتاحیه رویداد بین المللی اکو 2022 ساری اعلام کرده‌اند؛ گفت: تصمیمات نهایی برای تفویض اختیار و برنامه‌های ساماندهی سواحل در روز جمعه و در پی سفر رئیس جمهور به مازندران نهایی خواهد شد و قرار است این اقدامات طی تفاهم نامه‌ای میان اداره کل گردشگری و دبیرخانه ساماندهی سواحل مازندران، اجرایی شود.


به گزارش تیتر شمال؛ نخستین نشست دبیرخانه رویداد بین‌المللی اکو 2022 با حضور مهدی ایزدی سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مازندران، عشرت کراری مدیرعامل خانه مطبوعات مازندران،  علی ماهفروزی دبیر اجرایی رویداد بین المللی «ساری 2022 پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو» و اصحاب رسانه در سالن اجتماعات اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مازندران برگزار شد.

مهدی ایزدی در این مراسم با اشاره به میزبانی ساری از 10 کشور عضو اکو، مراسم افتتاحیه رویداد گردشگری اکو 2022  در تاریخ‌های 26 و 27 اسقندماه امسال در ساری برگزار می‌شود.

وی افزود: در مراسم افتتاحیه این رویداد بین‌المللی بنا است تا ظرفیت‌های مازندران در حوزه‌های فرهنگی، کشاورزی و گردشگری‌مان معرفی شوند.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مازندران، خاطرنشان کرد: تا مراسم اختتامیه که مهر ماه است زمان زیادی باقی است و باید تا آن زمان، کارهای مهمی انجام شود که نیازمند اعتبارات ریالی است که قطعا در سال آینده و پس از سفر اخیر ریاست جمهوری به استان، محقق خواهد شد.

اعتبارات ناچیز مازندران برای میزبانی از رویداد 2022 /طرح‌های ساماندهی سواحل پس از سفر رئیس جمهور نهایی می‌شود

این مسئول، ادامه داد: تاکنون اعتباراتی که بدین منظور به ما تخصیص پیدا کرده است بسیار ناچیز است که تنها کفاف برگزاری مراسم افتتاحیه را می‌دهد.

ایزدی با اشاره به ضرورت و اهمیت توسعه گردشگری دریایی در مازندران،  بیان کرد: خوشبختانه در دولت سیزدهم، آزادسازی سواحل به خوبی انجام شده است و قطعا در ساماندهی سواحل، طرح‌های خوب و کلانی اجرا خواهد شد که منجر به تحول بزرگ در حوزه گردشگری دریایی استان خواهد شد.

وی عنوان کرد: تصمیمات نهایی برای تفویض اختیار و برنامه‌های ساماندهی سواحل در روز جمعه و در پی سفر رئیس جمهور به مازندران نهایی خواهد شد و قرار است این اقدامات طی تفاهم نامه‌ای میان اداره کل گردشگری و دبیرخانه ساماندهی سواحل مازندران، اجرایی شود.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مازندران، اعلام کرد: تعامل تمامی دستگاه‌های اجرایی استان برای میزبانی مطلوب از نمایندگان کشورهای عضو اکو لازم است و قطعا این مشارکت همراه با همکاری پر رنگ شهرداری‌های مازندران به میزبانی بهتر کمک خواهد کرد.

این مسئول، گفت: یکی از اقدامات خوب در حوزه بازسازی و مرمت بافت‌ها و آثار تاریخی، انتخاب شهردار بافت کهن در برخی از شهرهای استان است که در این راستا نیز بنا است تا اقدامات خوبی در مرکز استان صورت گیرد.

ایزدی افزود: بنا است تا در مرکز استان برخی از اقدامات نظیر آجر فرش، مرمت و مناسب‌سازی برخی از محورهای درون شهری در بافت‌های تاریخی صورت گیرد که هر چند به مراسم افتتاحیه نمی‌رسد؛ اما امیدورایم تا مراسم اختتامیه به بهره‌برداری برسد.

گلایه آقای مدیرکل از عدم مشارکت دستگاه‌های متولی در مرمت بناهای تاریخی تحت پوشش

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه قانونی مصوب شده است که بر اساس آن کلیه دستگاه‌هایی که متولی بناهای ثبتی تاریخی هستند موظفند از اعتبارات عمرانی خود برای مرمت مجموعه‌ای که در اختیار خودشان است، استفاده کنند.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مازندران، تصریح کرد: تمامی برج مقبره‌ها، امامزاده‌ها و مساجد در اختیار اداره کل اوقاف استان است، متولی بافت‌های تاریخی دو دستگاه شهرداری‌ها و راه‌وشهرسازی است؛  متاسفانه علیرغم نامه‌نگاری و مکاتبات مکرر، این نهادها  همکاری با ما در راستای تخصیص اعتبار و مشارکت در مرمت این بناها نداشتند؛ اما امیدواریم با تصویب این قانون شاهد مشارکت این دستگاه‌ها باشیم.

این مسئول با اشاره به وجود 800 بنای تاریخی در استان گفت: اعتبارات مرمت تخصیصی به استان بسیار ناچیز است  و کفاف مرمت حتی 80 بنای تاریخی را نمی‌دهد؛ لذا ما به این نتیجه رسیدیم که تعدادی از بناهای تاریخی را به بخش خصوصی واگذار کنیم که در این راستا خانه منوچهری آمل، کاخ چایخوران چالوس، خانه رمدانی ساری و دو خانه نجفی و آقاجان نسب بابل به بخش خصوصی واگذار شده است.

ایزدی گفت: در آینده‌ای نزدیک در پی حضور وزیر گردشگری در استان مازندران بنا است تا کاخ چایخوران چالوس افتتاح شود و سرمایه‌گذار در حال فعالیت در خانه رمدانی است و برای اکو 2022 به بهره‌برداری می‌رسد.

5 موزه جدید در ساری احداث می‌شود

وی اذعان کرد: موزه کلبادی، آب انبار نو، خانه رمدانی و خانه فاضلی از جمله مکان‌های تاریخی مرکز استان است که بنا است تا مراسم اختتامیه به بهره‌برداری برسند.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مازندران، تاکید کرد: بنا داریم تا جدا از مرمت و آماده سازی موزه کلبادی، حمام وزیری ساری نیز برای ایام نوروز و بازدید گردشگران آماده سازی شود.

این مسئول، افزود: علاوه بر این اماکن، چهار ساختمانی که شهرداری ساری در قالب تفاهم‌نامه‌ای به ادراه کل گردشگری مازندران واگذار کرده است بنا است تا با اعتباراتی که در سفر رئیس جمهور برای این موضوع درخواست کرده‌ایم برای رویداد 2022 آماده سازی شوند.

ایزدی گفت: بازسازی این اماکن حدود 30 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که بنا است با توجه به دارا بودن ساختمان با اقداماتی نظیر طراحی داخلی، دکوراسیون، ویترین‌ها و جانمایی اشیای تاریخی برای راه اندازی 4 موزه جدید با توجه به ظرفیت 20 هزار اشیای تاریخی موجود در مخزن ادراه کل میراث فرهنگی مازندران، راه اندازی شود.

وی مطرح کرد: پارک موزه دفاع مقدس یکی از ظرفیت‌های گردشگری ارزشمند است که در همان مکان با تخصیص یک زمین دو هکتاری بنا است تا در یک بازه زمانی 5 ساله، موزه مرکز استان در حوزه‌های صنایع دستی، مردم شناسی، کشاورزی، باستان شناسی و محیط زیست راه اندزای شود و ظرفیت ما در حوزه موزه، تکمیل خواهد شد.

احداث دو اسکله دریایی تا پایان سال 1401 در مازندران/پنج هتل 5 سناره تا سال 1402 ساخته می‌شود

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مازندران، اظهار کرد: بنا است تا در سفر اخیر رئیس جمهور به مازندران برای میزبانی مازندران از نمایندگان کشورهای عضو اکو در رویداد 2022 اعتباری نزدیک به 70 میلیارد تومان مصوب شود که امیدورایم تمامی این درخواست، تخصیص داده شود.

این مسئول، افزود: سواحل و درواقع گردشگری دریایی یکی از ظرفیت‌های اصلی توسعه گردشگری استان است که اگر این مهم، اتفاق بیفتد به یک مقصد ویژه گردشگری در سطح کشور و حتی جهان اسلام مبدل خواهیم شد.

ایزدی تصریح کرد: تاکنون 64 اسکله موفق به اخذ مجوز احداث اسکله در سواحل مازندران شده‌اند و هم اکنون نیز در دست اقدام است که 2 اسکله تا پایان سال 1401 به بهره‌برداری خواهند رسید.

وی اضافه کرد: استفاده از ظرفیت دریا در حوزه گردشگری، تحول بزرگی را در حوزه گردشگری استان رقم خواهد زد؛ ظرفیتی که تاکنون از آن استفاده نشده است.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مازندران، گفت: در حال احداث پنج هتل 5 ستاره در نقاط مختلف استان برای میزبانی از گردشگران داخلی و خارجی هستیم که این هتل‌ها تا پایان سال 1402 به بهره‌برداری خواهند رسید.

حضور 9 نماینده کشورهای عضو اکو در مراسم افتتاحیه

این مسئول، تاکید کرد: تا این لحظه، نمایندگان تمامی کشورهای عضو اکو به جز یک کشور، آمادگی خود را برای حضور در مراسم افتتاحیه رویداد بین المللی اکو 2022 ساری اعلام کرده‌اند.

ایزدی خاطرنشان کرد: سفرای کشورهای عضو اکو، دبیرکل حوزه اقتصادی اکو، همکاران وزارت امور خارجه و مدیران گردشگری کشورهای عضو اکو در مراسم افتتاحیه شرکت می‌کنند و افتتاحیه با شکوهی را با حضور وزیر گردشگری کشور در هتل بهاران مجتمع بهزیستی ساری برگزار خواهیم کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.