کد خبر : 5105
تاریخ انتشار : جمعه ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ - ۷:۰۲
97 views

تاکید رئیسی بر الزام ملاحظات زیست‌محیطی برای هرگونه فعالیت در میانکاله

تاکید رئیسی بر الزام ملاحظات زیست‌محیطی برای هرگونه فعالیت در میانکاله

رئیس جمهور در بازدید از تالاب بین‌المللی میانکاله گفت: هرگونه فعالیت در تالاب میانکاله باید با ملاحظات زیست محیطی انجام شود. به گزارش تیتر شمال؛ آیت الله سیدابراهیم رئیسی در بازدید از تالاب بین‌المللی میانکاله اظهار کرد: اجرای طرح ساماندهی منطقه میانکاله و اطفاء حریق از بزرگترین برنامه‌ها و معضلات زیستی این حوزه است که

رئیس جمهور در بازدید از تالاب بین‌المللی میانکاله گفت: هرگونه فعالیت در تالاب میانکاله باید با ملاحظات زیست محیطی انجام شود.


به گزارش تیتر شمال؛ آیت الله سیدابراهیم رئیسی در بازدید از تالاب بین‌المللی میانکاله اظهار کرد: اجرای طرح ساماندهی منطقه میانکاله و اطفاء حریق از بزرگترین برنامه‌ها و معضلات زیستی این حوزه است که با تامین حق آبه تالاب امکان زیست جانوران در خطر انقراض نیز فراهم می‌شود.

رئیس جمهور از استاندار مازندران خواست هر گونه فعالیت در این پناهگاه و تالاب، باید با ملاحظات زیست محیطی انجام شود

وی توسعه طبیعت گردی را راهکاری موثر برای حفظ طبیعت و توسعه گردشگری دانست و گفت؛ طبیعت گردی بدون ایجاد تاسیسات و با حفظ زیست بوم میانکاله و مشارکت مردم می‌تواند به حفظ و توسعه گردشگری این منطقه اضافه کند.

رییس‌جمهور در این سفر قرار است دیداری با نمایندگان تشکل‌های محیط زیستی مازندران نیز داشته باشد.

تالاب بین المللی میانکاله در شرق مازندران دارای ۴۰ هزار هکتار مساحت آبی است که از دهستان میانکاله در شهرستان بهشهر تا آشوراده در استان گلستان گسترده است . این منطقه به دلیل داشتن پهنه آبی مناسب با ذخایر غذایی غنی و آبزیان همه ساله پذیرای بیش از ۳۰ تا ۴۰ گونه از پرندگان مهاجر زمستان گذران و بیش از ۱۰۰ گونه از پرندگان بومی آبزی و کنارآبزی است.

این تالاب با داشتن پناهگاه حیات وحش به مساحت حدود  ۲۸ هزار هکتار و تنوع گیاهی از جمله درختان سازیل و انار وحشی که تغذیه برخی پرندگان را تشکیل می دهد توانست  بیش از ۵۰۰ گونه جانوری را در خود جای دهد و به نوعی بهشت پرندگان استان نام بگیرد و با این تنوع زیستی به عنوان یکی از ذخیره گاههای زیست کره جهان از سوی سازمان های جهانی حفاظت از محیط زیست قرار گرفت.

رئیس‌جمهور هفته گذشته نیز در سفر به گلستان از تالاب میانکاله در محدوده مرزی این استان بازدید کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.