کد خبر : 5098
تاریخ انتشار : جمعه ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ - ۶:۵۴
78 views

رئیسی: موانع زیست‌محیطی برای توسعه بندر امیرآباد و استقرار صنایع برطرف شود

رئیسی: موانع زیست‌محیطی برای توسعه بندر امیرآباد و استقرار صنایع برطرف شود

رئیس جمهور گفت: باید زمینه‌های استقرار صنایع در بزرگترین بندر اقتصادی شمال کشور فراهم شود. به گزارش تیتر شمال؛ حجت الاسلام والمسلمین رییسی رئیس جمهور در بازدید از بندر اقتصادی امیر آباد با تاکید بر اینکه هر گونه موانع زیست محیطی برای توسعه بندر و استقرار صنایع باید بر طرف شود، گفت: باید زمینه‌های استقرار

رئیس جمهور گفت: باید زمینه‌های استقرار صنایع در بزرگترین بندر اقتصادی شمال کشور فراهم شود.


به گزارش تیتر شمال؛ حجت الاسلام والمسلمین رییسی رئیس جمهور در بازدید از بندر اقتصادی امیر آباد با تاکید بر اینکه هر گونه موانع زیست محیطی برای توسعه بندر و استقرار صنایع باید بر طرف شود، گفت: باید زمینه‌های استقرار صنایع دیگر نیز در بزرگترین بندر اقتصادی شمال کشور فراهم شود.

رئیس جمهور با اشاره به اهمیت راه‌اندازی کارخانجات صنعتی و تولیدی در حاشیه این بندر، اظهار داشت: بندر امیرآباد از ظرفیت‌ها و زمینه‌های فراوانی برای توسعه برخوردار است و نباید این ظرفیت‌ها معطل بماند.

رئیسی افزود: در مسیر توسعه یافتگی و احداث کارخانه‌های تولیدی و صنعتی لازم است سازمان محیط زیست ضمن توجه به مسائل زیست محیطی، مسیر توسعه یافتگی بندر را تسهیل کند.

پس از بازدید رییس جمهور از بندر امیرآباد و اسکله در حال زیرساخت «رو رو ریلی» این بندر، دستور تسریع در انجام این پروژه را صادر کرد.

سید محمود حسینی پور استاندار مازندران نیز در این دیدار فراهم شدن استقرار پتروشیمی و کارخانه مس در استان را از طرح‌های توسعه‌ای این بندر بر شمرد.

وی از رئیس جمهور خواست امکان توسعه شرق به غرب بندر امیر آباد فراهم و زمینه‌های از سر گیری مجدد برخی کارخانه‌های غیر فعال در این بندر نیز مهیا شود.

منطقه ویژه اقتصادی بندرامیرآباد، در شرق مازندران و ۵۱ کیلومتری مرکز استان قراردارد و با برخورداری از اسکله منحصر بفرد رو – رو ریلی، ۱۵ پست اسکله با ظرفیت ۷.۵ میلیون تن، بیش از هزار هکتار اراضی پشتیبانی بزرگترین بندر نسل سوم حاشیه دریای خزر و تنها بندر شمالی متصل به شبکه ریلی کشور است

ساخت این مجتمع بندری به عنوان حلقه اصلی اتصال کریدور ترانزیت بین المللی شمال، جنوب از سال ۱۳۷۵ آغاز و نخستین پست اسکله آن اردیبهشت سال ۱۳۸۰ افتتاح شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.