کد خبر : 5172
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۱
117 views

تشکیل تیم‌های تخصصی برای برخورد با متعرضین مناطق جنگلی مازندران

تشکیل تیم‌های تخصصی برای برخورد با متعرضین مناطق جنگلی مازندران

در پی دستور رئیس جمهور در سفر به مازندران در خصوص تشکیل کارگروهی برای شناسایی و برخورد با ساخت ها و سازها در مناطق جنگلی، استاندار مازندران امروز با تشکیل جلسه ای، برای تحقق دستور آیت الله رئیسی تعیین تکلیف کرد. ‎ به گزارش تیتر شمال؛ سیدمحمود حسینی‌پور در کارگروه مبارزه با جنگل‌خواری و کوه

در پی دستور رئیس جمهور در سفر به مازندران در خصوص تشکیل کارگروهی برای شناسایی و برخورد با ساخت ها و سازها در مناطق جنگلی، استاندار مازندران امروز با تشکیل جلسه ای، برای تحقق دستور آیت الله رئیسی تعیین تکلیف کرد. ‎


به گزارش تیتر شمال؛ سیدمحمود حسینی‌پور در کارگروه مبارزه با جنگل‌خواری و کوه خواری استان که حسب دستور رئیس جمهور، آیت الله رئیسی در سفر روز گذشته برای تشکیل کارگروهی جهت شناسایی ساخت و سازهای درون جنگل برگزار گردید با اشاره به اینکه مقوله مبارزه با جنگل خواری و کوه خواری دغدغه مقام معظم رهبری است، خاطرنشان کرد: رئیس جمهور براین اساس بعنوان فصل الخطاب به این مقوله ورود کردند چرا که دولت نباید مقوله جنگل خواری و کوه خواری را رها کند تا همه این مسائل بسمت دستگاه قضایی برود.

وی گفت: دولت باید آغاز کننده این کار و دستگاه قضایی کمک کننده باشد و جلوی جنگل خواری و کوه خواری باید از سوی دولت گرفته شود تا شاهد تعرض متجاوزین به منابع و جنگل ها نباشیم. مردم در جریان این موضوع مهم هستند و وظیفه دولتمردان و مدیران پاسخگویی به مردم در این خصوص است.

نماینده عالی دولت در استان، اظهار کرد : آیت الله رئیسی در سفر روز گذشته به مازندران یکی از مسائلی که در همه جلسات مورد تاکید قرار دادند موضوع جنگل خواری و تعرضاتی که در این مناطق صورت گرفت، بود.

استاندار مازندران با اشاره به این که از هم اکنون این ماموریت مهم در دستور کار قرار گرفته است و از فردا تیم های شناسایی، کار خود را آغاز می کنند، عنوان کرد: در این راستا تمام مقامات مسئول استانی در این کارگروه دعوت شدند و گزارش مفصلی را دستگاه های مختلف اجرایی، نظارتی قضایی، نظامی و متولی جنگل ارائه دادند.

وی با اشاره به این که در دو بخش موضوع را دنبال می کنیم که بخش اول که اولویت جدی ما است در قسمتی از مناطق جنگلی است که ساخت و ساز انجام می گیرد و این موضوع را مورد هدف قرار دادیم تا بتوانیم از این گونه ساخت سازها جلوگیری بعمل آوریم و قرارگاهی در محور غرب و شرق مازندران شکل داده ایم که یک شعبه در شهرستان نوشهر و شعبه دوم در مرکز استان فعالیت خواهد کرد، گفت :مقرر شد؛ شناسایی اولیه توسط سپاه پاسداران با توجه به ظرفیت بسیج انجام گیرد و دیگر دستگاه های نظارتی استان نیز با توجه به رسالت خود همراهی و ایفای نقش نمایند و براساس مشاهدات و شناسایی های صورت گرفته و گزارش های موجود نسبت به توقف و قلع و قمع این ساخت و سازها براساس قانون در مناطق جنگلی اقدام گردد. هیچ گونه اقدامی را فراتر از قانون نمی پذیریم و هرگونه اقدامی باید براساس قانون باشد.

حسینی پور، با بیان اینکه محور بعدی کار شامل مواردی است که در گذشته دستور و مجوزات آن داده شد که باید براساس دستور رئیس جمهور ریشه یابی و شناسایی شود نقاط جنگلی که هیچ قانونی اجازه نمی دهد تغییر کاربری پیدا کند، چگونه و توسط چه کسانی برای برخی افراد عملی شده است، اظهار کرد : حتی در برخی نقاط سند برای ساخت و سازها صادر شد که برای بررسی آن تیم های حقوقی تشکیل می شوند و توسط تیم های بازرسی، عملکرد کمیسیون ها و کسانی که مجوزها را صادر کردند بررسی و با متخلفین برخورد خواهد شد. در این روند؛ اولین هدف این است که دستگاه های دولتی خارج از روند قانونی نباید اقدامی را انجام دهند و بعد هم سراغ کسانی خواهیم رفت که بعنوان دلالان جنگل و منابع طبیعی تلاش می کنند.

حسینی پور با اشاره به اینکه این اقدام در راستای منافع روستائیان است، تصریح کرد: هدف ما هدف مشخصی است و می خواهیم کسانی که تحت عنوان پوشش روستا به مناطق جنگلی تعرض کردند و توانستند از این طریق جنگل ها را تصرف کنند طبق قانون پاسخگو باشند و در صورت لزوم مجازات شوند. امیدواریم تمام دستگاه های مسئول با جدیت و قاطعیت وظیفه خود را انجام دهند تا بتوانیم گزارش خوبی از این موضوع در آینده به مردم ارائه بدهیم .

وی یادآور شد : همه مدیران شهری و روستایی حساس و مراقب امور باشند. ما به وظیفه قانونی خودمان عمل خواهیم کرد اما مردم هم ناظر باشند چرا که بدون کمک مردم نمی توانیم موفق شویم و شهروندان مازندرانی می توانند طی روزهای آتی از طریق شماره تلفن اختصاصی تخلفات دهیاران و شوراهای روستا را به ما گزارش کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.