کد خبر : 5210
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۷
68 views

قرارگاه مبارزه با جنگل خواری در شهرستان‌های مازندران تشکیل می‌شود

قرارگاه مبارزه با جنگل خواری در شهرستان‌های مازندران تشکیل می‌شود

استاندار مازندران اعلام کرد که قرارگاه مبارزه با جنگل‌خواری در تمامی شهرستان‌های این استان با محوریت فرمانداران تشتکیل می‌شود. به گزارش تیتر شمال؛ به نقل از روابط عمومی استانداری مازندران ، سید محمود حسینی پور در دومین جلسه کارگروه مقابله با جنگل خواری و کوه خواری که به دستور رییس جمهور تشکیل شد ، افزود

استاندار مازندران اعلام کرد که قرارگاه مبارزه با جنگل‌خواری در تمامی شهرستان‌های این استان با محوریت فرمانداران تشتکیل می‌شود.


به گزارش تیتر شمال؛ به نقل از روابط عمومی استانداری مازندران ، سید محمود حسینی پور در دومین جلسه کارگروه مقابله با جنگل خواری و کوه خواری که به دستور رییس جمهور تشکیل شد ، افزود : ماموریت نخست؛ ساخت و سازهایی است که در طول سال های اخیر در جنگل ها اتفاق افتاد و عواملی که برخلاف قانون عمل کرده اند و مجوزها را صادر نموده اند و همچنین کسانی که در نظارت بر این مساله اهمال کرده اند، حسب دستور رئیس جمهور باید شناسایی شوند.
استاندار گفت: باید گزارش کاملی از روند ساخت و سازها، اسناد موجود و کسانی که در این راستا نقش داشته اند، تهیه و به محضر رئیس جمهور ارائه شود.
وی افزود: وظیفه این قرار گاه صرفا جنگل است و ماموریت آن؛ تصرفاتی است که در جنگل اتفاق افتاده است.
استاندار با بیان این که ماموریت دومی که حسب دستور رئیس جمهور برعهده ما قرار دارد شناسایی نقاطی است که در حال حاضر در جنگل ها در حال ساخت می باشند یا می خواهند آغاز به ساخت کنند، اظهار داشت: برای انجام این ماموریت مهم، یک هفته مهلت تعیین شده است. ماموریت سپاه پاسداران شناسایی ساخت و سازهای غیرمجاز در جنگل است و پرونده های این موضوع باید در اختیار کارگروه قرار گیرد.
نماینده عالی دولت در استان با اشاره به اینکه احکامی که در گذشته به دلیل ساخت و ساز در فضای جنگلی اجرا نشده است، بزودی اجرایی می شود تا این اقدام عملی، هشداری برای دلالان جنگل باشد که قصد دارند مجددا به حریم جنگل تعرض نمایند، عنوان کرد: دادستان مرکز استان نسبت به ایجاد دو شعبه مجزا برای این موضوع در غرب و مرکز اقدام نماید. هرگونه اقدام عملی برای شناسایی ساخت و ساز در مناطق جنگلی باید با مجوز قرارگاه مرکزی باشد.
حسینی پور افزود: به تبع مرکز استان در هر شهرستان با محوریت فرماندار باید قرارگاه مبارزه با جنگل خواری با حضور فرمانده سپاه، دادستان، منابع طبیعی، جهاد کشاورزی، محیط زیست و نیروی انتظامی تشکیل شود و بلافاصله فرمانداران با تشکیل جلسات نسبت به شناسایی موارد یادشده اقدام کنند.
استاندار تاکید کرد: ساخت و سازهایی که در آن خانواده ها ساکن هستند تا پایان فروردین ماه فرصت می دهیم تا آمادگی لازم را برای خود ایجاد کنند؛ در این مدت باید اخطار لازم به تمام بخش های مسکونی واقع در مناطق هدف بصورت کتبی داده شود، بعد از مهلت اخطار باید نسبت به قطع امکانات اقدام شود و سپس احکام قطعی اجرا شود.
حسینی پور، تصریح کرد: ایجاد سامانه جامع جهت شناسایی ساخت و ساز در مناطق جنگلی می بایست در دستور کار قرار گیرد تا اقدامات انجام شده بصورت شفاف، مشخص و مستندات اقدامات ثبت و ضبط گردد تا براساس اطلاعات این سامانه گزارش های لازم را ارائه کنیم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.