کد خبر : 5189
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۹:۱۰
128 views

علاج واقعه قبل از وقوع باید کرد/ ترمیم رانش جاده دسترسی سد شهید رجایی تا قبل از تعطیلات نوروزی انجام نمی‌شود

علاج واقعه قبل از وقوع باید کرد/ ترمیم رانش جاده دسترسی سد شهید رجایی تا قبل از تعطیلات نوروزی انجام نمی‌شود

در حالی 5 ماه از رانش جاده دسترسی روستاهای بخش کلیجانرستاق و دودانگه قبل از سد شهید رجایی ساری می‌گذرد که این پروژه تا قبل از آغاز سفرهای نوروزی، مرمت نشده است و ادامه کار به دلیل پایان قرارداد پیمانکار، رها شده است! به گزارش تیتر شمال؛ رانش جاده قبل از تونل سد شهید رجائی

در حالی 5 ماه از رانش جاده دسترسی روستاهای بخش کلیجانرستاق و دودانگه قبل از سد شهید رجایی ساری می‌گذرد که این پروژه تا قبل از آغاز سفرهای نوروزی، مرمت نشده است و ادامه کار به دلیل پایان قرارداد پیمانکار، رها شده است!


به گزارش تیتر شمال؛ رانش جاده قبل از تونل سد شهید رجائی بخش کلیجانرستاق ساری که محل‌عبورمرور بخش دودانگه ساری نیز محسوب می‌شود؛ ماه‌ها است که مرمت نشده است

با توجه به نزدیکی به آغاز سفرهای نوروزی و حجم بالای تردد در این محور، رانش جاده و باریک شدن این بخش از مسیر در نزدیکی تونل، قطعا بار ترافیکی زیادی همراه با خطرات جانی و حتی سقوط و رانش مجدد را بدنبال خواهد داشت.

متاسفانه علیرغم وخامت اوضاع در این مسیر دسترسی، تاکنون مسئولان امر نسبت به اقدام فوری و عملیاتی برای آماده سازی جاده تا قبل از سفرهای نوروزی، عمل نکرده‌اند.

سیدعلی صادقی رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای مرکز مازندران در این باره به خبرنگار ما پاسخ داد: حدود 5 ماه قبل گزارشی از سوی گشت‌های راهداری مبنی بر رانش این بخش از جاده به اداره کل حمل‌ونقل جاده‌ای داده شد.

وی افزود: پس از بازدید میدانی از این قسمت، پیمانکاری جهت مرمت و بهسازی جاده انتخاب شد که حدود 55 متر از دیواره جاده، خاکبرداری آن انجام شد و 9 شمع هم زده شد و پایه بتنی هم ایجاد شد.

رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای مرکز مازندران، با اشاره به پیشرفت 60 درصدی کار در این پروژه،  خاطرنشان کرد: منتهی قرارداد این پیمانکار با ما مربوط به پروژه دیگری بود که از وی در این پروژه استفاده کردیم و ادامه همکاری از محل 25 درصد قرارداد پر شد و قانوناً هم نمی‌توانستیم با این پیمانکار ادامه همکاری دهیم.

صادقی ادامه داد: علیرغم این مسئله، آمدیم و ایمن سازی این قسمت از جاده را با نصب تابلو، علائم، چراغ خطر و نیوجرسی در لبه پرتگاه انجام دادیم و بدنبال تمهیدات برای ایمن سازی بیشتر این قسمت نیز هستیم.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه این محور، یک محور فرعی است و باید اعتبارات آن از محل تملک و دارایی‌های استانی تامین شود، اما با پیگیری مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای مرکز مازندران از کشور، قرار شده است تا مناقصه‌ای جهت انتخاب پیمانکار جدید برگزار شود.

رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای مرکز مازندران، اعلام کرد: ما منتظریم تا سامانه مناقصه باز شود و پس از برگزاری مناقصه، پیمانکار پروزه انتخاب شود و ادامه کار دهیم تا با عملیات دیواره از رانش مجدد جلوگیری کنیم.

صادقی در پاسخ به این سوال که بنظر می‌رسد زمان‌بر بودن این مراحل حاکی از عدم آماده‌سازی جاده تا قبل از حتی تعطیلات نوروزی دارد؛ گفت: بله، تا قبل از تعطیلات این پروژه اماده نمی‌شود، اما بنا است ایمن سازی آن انجام شود تا مسکلی برای مسافران و رانندگان به وجود نیاید.

وی در خصوص برآورد هزینه و  زمان برگزاری مناقصه پاسخ داد: میزان برآورد پیش بینی شده برای ترمیم این جاده حدود 3 میلیارد تومان است و بنا است سامانه مناقصه این پروژه در 10 فروردین 1401 باز شود.

رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای مرکز مازندران، عنوان کرد: ما اکنون در مرحله انتخاب پیمانکار قرار داریم تا ادامه کار را دنبال کنیم؛ متاسفانه قانون دست ما را باز نگذاشته است واگرنه ما همین امروز به یک پیمانکار اعلام می‌کردیم تا مشغول به کار شود.

صادقی متذکر شد: قانون‌گذار اجازه چنین اقدام و تصمیمی را به بنده نمی‌دهد و طبق قانون باید حتما مناقصه برگزار شود و مناقصه در سامانه برگزاری و یک نفر برنده مناقصه شود تا کار با انعقاد قرارداد با نفر منتخب ادامه یابد.

رانش جاده باعث تخریب حدود نیمی از این جاده دسترسی شده است و عملا یک لاین این جاده با رانش دیوار قابل استفاده نیست؛ در حالی این بخش از مسیر مبدل به یک پرتگاه برای گردشگران و خودروهای سواری شده و حتی احتمال رانش مجدد وجود دارد که می‌شد با تمهیداتی و افزایش تعداد پیمانکار این پروژه، علاج کار را قبل از وقوع حادثه‌ای ناگوار کرد.

به هر منظور این بخش از راه دسترسی مردم به بخش کلیجانرستاق و دودانگه یک خطر جدی جانی و مالی همراه با بار ترافیکی سنگین در ایام پیک سفرهای نوروزی به دنبال خواهد داشت؛ امری که می‌شد با تدبیر و همت مسئولان تا قبل از آغاز شفرها به فرجام برسد.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.