کد خبر : 5375
تاریخ انتشار : یکشنبه ۷ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۵
86 views

افزایش قیمت گندم، سرآغازی تحول در اقتصاد کشاورزی کشور است

افزایش قیمت گندم، سرآغازی تحول در اقتصاد کشاورزی کشور است

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: نگاه ویژه به کشاورزان با افزایش قیمت گندم با توجه به تحریم‌های اقتصادی، سرآغازی برای تحول در اقتصاد کشاورزی کشور محسوب می‌شود. به گزارش تیتر شمال؛ منصورعلی زارعی نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: با تصویب شورای قیمت‌گذاری و تایید

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: نگاه ویژه به کشاورزان با افزایش قیمت گندم با توجه به تحریم‌های اقتصادی، سرآغازی برای تحول در اقتصاد کشاورزی کشور محسوب می‌شود.


به گزارش تیتر شمال؛ منصورعلی زارعی نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: با تصویب شورای قیمت‌گذاری و تایید این مصوبه در نشست اخیر هیات دولت، قیمت خرید تضمینی گندم از کشاورزان به‌ازای هر کیلوگرم ۱۰۵هزار ریال تعیین شد و مبلغ ۱۰ هزار ریال به‌عنوان جایزه تحویل گندم به دولت به ازای هر کیلوگرم؛ به مبلغ یادشده اضافه خواهد شد؛ پیش از این نرخ خرید تضمینی گندم ۷۵ هزار ریال به‌ازای هر کیلوگرم برای سال زراعی جاری تعیین شده بود.

وی با بیان اینکه نگاه ویژه به کشاورزان با افزایش قیمت گندم با توجه به تحریم‌های اقتصادی، سرآغازی برای تحول در اقتصاد کشاورزی کشور محسوب می‌شود، افزود:  قیمت اعلام شده برای خرید تضمینی گندم می‌تواند سطح کشت محصول گندم  را در مناطق مختلف برای سال زراعی آینده افزایش دهد و این امنیت تولید موجب می‌شود تا در تامین امنیت غذایی دغدغه‌ای وجود نداشته باشد.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: افزایش قیمت تمام شده با برآوردهای قیمت‌های افزایش یافته نهاده‌های کشاورزی نظیر بذر، کود و مسائل جاری در خودکفایی گندم موثر است.

زارعی با اعلام اینکه امنیت خرید محصولات کشاورزی در زمان برداشت نیاز ضروری کشاورزان است، اضافه کرد: قیمت اعلام شده برای خرید گندم مورد رضایت کشاورزان بوده که با بهره‌گیری از دانش روز بتوان کیفیت و کمیت تولید را در واحد سطح افزایش داد.

وی با اشاره به اینکه مقدار تولید گندم کشور به رغم خشکسالی‌ها در سال جاری  ۹ میلیون تن برآورد شد، اظهار کرد: تعیین نرخ فوق به گونه‌ای انجام شده تا نرخ سایر محصولات خرید تضمینی تحت تاثیر قرار نگیرد.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: قیمت گذاری جدید گندم حاصل تلاش مجلس، شورای قیمت‌گذاری، وزارت جهاد کشاورزی و  تلاش مجموعه دولت است.

زارعی بیان کرد: گندم‌های تولید شده که سال‌های گذشته به سمت نهاده‌های دامی و قاچاق می‌رفت امسال توسط دولت خریداری شود تا به خود اتکایی در این خصوص برسیم.

وی با بیان اینکه افزایش تولید گندم به جهت افزایش قیمت نیاز به واردات آن را کاهش می‌دهد در سال های گذشته برای تامین ذخایر استراتژیک مجبور به واردات شدیم، گفت: به تولیدکنندگان گندم که عمدتاً در زمره دهک‌های پایین درآمدی هستند، کمک می‌شود.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: خرید توسط دولت دست دلالان را کوتاه و جلوی قاچاق گندم به خارج از کشور را خواهد گرفت، البته از معایب این طرح هم می‌توان گفت، ممکن است افزایش قیمت گندم بر افزایش نرخ نان تاثیرگذار باشد که نیاز است دولت یارانه‌هایی را در نظر بگیرد.

  • منبع: خبرگزرای فارس

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.