کد خبر : 5365
تاریخ انتشار : یکشنبه ۷ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۳
124 views

اما و اگرهای واگذاری قلعه مارکوه رامسر

اما و اگرهای واگذاری قلعه مارکوه رامسر

سرپرست اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران در حالی از واگذاری قلعه مارکوه رامسر به بخش خصوصی خبر داد که قبلا این مکان به شهرداری کتالم و ساداتشهر واگذار شده بود. به گزارش تیتر شمال؛ طی روزهای اخیر چند اظهار نظر سرپرست میراث فرهنگی مازندران نسبت به برخی مسائل حساس شهرستان رامسر باعث

سرپرست اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران در حالی از واگذاری قلعه مارکوه رامسر به بخش خصوصی خبر داد که قبلا این مکان به شهرداری کتالم و ساداتشهر واگذار شده بود.


به گزارش تیتر شمال؛ طی روزهای اخیر چند اظهار نظر سرپرست میراث فرهنگی مازندران نسبت به برخی مسائل حساس شهرستان رامسر باعث ایجاد حاشیه های فراوان شده است و از سوی دیگر باعث ایجاد اختلافات و تنش بین گروه های مختلف اجتماعی شهرستان شد.

این مسئول استانی درحالی از مهیاسازی تمهیدات برای واگذاری مارکوه به بخش خصوصی صحبت می کند که مدیرکل قبلی از واگذاری آن به شهرداری کتالم و ساداتشهر خبر داده بود.

انتظار می رود نماینده مجلس و دستگاه های نظارتی با ورود به این موضوعات به حاشیه سازی ها پایان دهند.

مهدی ایزدی سرپرست اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران از ایجاد تمهیداتی برای واگذاری قلعه تاریخی مارکوه به بخش خصوصی خبر داد.

ایزدی گفت: با توجه‌ به بازدید وزیر میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از نزدیک در جریان مشکلات و کمبودهای خدماتی قرار گرفته و خواستار نصب سریع تابلوی عنوان اثر شدند.

سرپرست اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت: با واگذاری این بنا به بخش خصوصی دو امر مهم درآمدزایی و حفاظت از آن محقق خواهد شد.

ایزدی با اشاره به اهمیت این قلعه تاریخی گفت: انجام برخی تمهیدات در ایام نوروز توسط همکاران صورت گرفت و در گام بعدی مقدمات لازم جهت واگذاری قلعه مارکوه به بخش خصوصی در دستور قرار می‌گیرد.

سرپرست اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران به برخی مشکلات از جمله نبود تابلو و تأسیسات خدماتی اشاره کرد و گفت: مدیریت قلعه بهتر است به بخش خصوصی واگذار و تأسیسات خدماتی برای رفاه گردشگران راه‌اندازی شود، ما در باداب‌سورت شاهد بودیم که مشارکت بخش خصوصی اثرگذاری لازم را داشته است.

وی افزود: قلعه در جذب گردشگر ظرفیت بالایی دارد و با واگذاری این بنا به بخش خصوصی دو امر مهم درآمدزایی و حفاظت از آن محقق خواهد شد.

ایزدی خاطرنشان کرد: حسب دستور وزیر، تابلو راهنمای این قلعه به همراه qr code جهت دریافت اطلاعات و تصاویر بر روی سایت اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران نصب شد.

به گزارش بلاغ، قلعه مارکوه از دیدنی های شهر کتالم رامسر است که تاریخچه آن به دوران پس از اسلام و حدود قرن سوم (هم دوره با قلعه بابک) بر می گردد. نام این قلعه از نام کوهی که بر فراز آن قرار دارد گرفته شده که به خاطر شباهت آن به مار به مارکوه معروف شده است.

این قلعه دید بسیار زیبایی به اطراف دارد و وقتی بر فراز دیوارهای قلعه می ایستید گویی کل رامسر و شهرهای اطراف زیر پای انسان قرار می‌گیرد.

از کل ساختمان قلعه، چیزی به جز دیوارها باقی نمانده است و البته قلعه و اطرافش بسیار سرسبزو با طراوت هستند و پله های دسترسی به قلعه که از دل جنگل رد میشود هر گردشگری رو مجذوب خود می‌کند.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.