کد خبر : 5372
تاریخ انتشار : یکشنبه ۷ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۶
119 views

سرریز شدن سد البرز در شهرستان سوادکوه شمالی

سرریز شدن سد البرز در شهرستان سوادکوه شمالی

مدیر بهره برداری و نگهداری از تاسیسات آبی و برقابی شرکت آب منطقه ای مازندران گفت: سد البرز در شهرستان سوادکوه شمالی روز گذشته به میزان صد در صد آبگیری شد و به تراز سرریز خود رسید. به گزارش تیتر شمال؛ جواد طوسی مدیر بهره برداری و نگهداری از تاسیسات آبی و برقابی این شرکت

مدیر بهره برداری و نگهداری از تاسیسات آبی و برقابی شرکت آب منطقه ای مازندران گفت: سد البرز در شهرستان سوادکوه شمالی روز گذشته به میزان صد در صد آبگیری شد و به تراز سرریز خود رسید.


به گزارش تیتر شمال؛ جواد طوسی مدیر بهره برداری و نگهداری از تاسیسات آبی و برقابی این شرکت با اعلام این خبر گفت: درپی بارش های هفته اخیر در استان، سد البرز در نیمه شب پنجم فروردین سال ۱۴۰۱ به  میزان صد در صد آبگیری شد و به تراز سرریز خود رسید.

طوسی گفت: درحال حاضر دبی ورودی این سد ۱۰ متر مکعب بر ثانیه بوده‌ و همین میزان از سرریز سد در حال خروج می باشد.

وی افزود: این سد با ذخیره ۱۴۲ میلیون مترمکعب، ضمن تامین آب شرب شهر‌های گروه الف، درحال حاضر آب زراعی حدود ۱۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی را نیز تامین می‌کند.

مدیر بهره برداری و نگهداری از تاسیسات آبی و برقابی شرکت آب منطقه ای مازندران گفت: انتظار می رود با سرریز شدن این سد و مصرف بهینه منابع آبی توسط کشاورزان پایین دست شاهد فصل زراعی خوبی در این بخش باشیم.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.