کد خبر : 5351
تاریخ انتشار : یکشنبه ۷ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۶
118 views

محور ساری – قائم‌شهر پرتردد ترین محور مازندران در ایام نوروز

محور ساری – قائم‌شهر پرتردد ترین محور مازندران در ایام نوروز

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران گفت: بر اساس اطلاعات به دست آمده از سامانه‌های تردد شمار منصوب در محورهای برون شهری مازندران ، محور ساری _قائمشهر با بیش از 46 هزار تردد در روز در هر جهت ، پرترددترین محور استان از ابتدای طرح نوروز ی (25 اسفند ) تا به امروز

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران گفت: بر اساس اطلاعات به دست آمده از سامانه‌های تردد شمار منصوب در محورهای برون شهری مازندران ، محور ساری _قائمشهر با بیش از 46 هزار تردد در روز در هر جهت ، پرترددترین محور استان از ابتدای طرح نوروز ی (25 اسفند ) تا به امروز بوده است.


به گزارش تیتر شمال؛ حسن جهانیان در گفت و گوبا خبرنگار ما اظهار کرد: محورهای ارتباطی مازندران به دلیل واقع شدن در مسیر ترانزیتی آسیای میانه و مسیر تهران _ مشهد به ویژه پتانسیل های گردشگری و مواهب طبیعی به خصوص در ایام تعطیلات از پرترافیک ترین راه های کشور محسوب می شود.

وی بیان کرد: از این رو از ابتدای طرح نوروزی تا به امروز بیش از 23 میلیون تردد از انواع وسایل نقلیه در جاده های استان ثبت شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مازندران در ادامه به محورهای پرتردد این استان اشاره و تصریح کرد: محورهای ساری- قائمشهر و بالعکس هر کدام با تردد روزانه حدود 46 هزار ، آمل _ محمودآباد با تردد روزانه 41 هزار و بابل – بابلسر با تردد روزانه 38 هزار جز سه محور ارتباطی پر تردد استان در این ایام هستند.

این مسئول ادامه داد: از ابتدای طرح نوروزی تا به امروز بیش از 797 هزار تماس با سامانه 141 این اداره کل گرفته شده است.

جهانیان افزود : سامانه تلفن گویای 141 آخرین اطلاعات ترافیکی و جوی محورها ،انسداد یا محدودیت تردد در محورها و سایر اطلاعاتی چون مسیر و مسافت سفر تسهیلات بین راهی موجود وغیره را به تماس گیرندگان ارائه می کند.

وی اظهار داشت : این سامانه قابلیت دریافت ، ثبت و ارائه کد پیگیری جهت شکایات مطرح شده در خصوص حمل و نقل کالا و مسافر را دارد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مازندران عنوان کرد : از 25 اسفند سال 1400 الی 6 فروردین سال جاری بیش از 797 هزار تماس با سامانه 141 گرفته شده از این میان حدود 12 هزار تماس توسط اپراتورهای سالن مانیتورینگ این اداره پاسخ داده شده که این میزان نسبت به مشابه سال قبل رشدی 120 درصدی داشته است.

این مسئول ادامه داد : در همین راستا نیز این تعداد تماس ( 797 هزار ) نسبت به مدت مشابه سال گذشته با رشد 212 درصدی همراه بوده است.

جهانیان تصریح کرد: از رانندگان و کاربران جاده ای محترم تقاضا داریم قبل از انجام سفر آخرین اطلاعات شرایط ترافیکی و جوی و محدودیت های تردد احتمالی را از سامانه 141 دریافت کرده و بعد از آن برای سفر خود برنامه ریزی نمایند.

وی گفت: اطلاعات جاده ای از طریق درگاه اینترنتی www.141.ir و اپلیکیشن تلفن همراه 141 نیز قابل دسترسی و استفاده هموطنان است.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.