کد خبر : 5354
تاریخ انتشار : یکشنبه ۷ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۸
85 views

مراجعه 154 هزار نفر برای اهدای خون در سال 1400

مراجعه 154 هزار نفر برای اهدای خون در سال 1400

سرپرست انتقال خون مازندران گفت: در سال گذشته ۱۵۴ هزار و ۱۲۵ نفر به مراکز ثابت و سیار انتقال خون استان مراجعه کردند که از این تعداد ۱۲۷ هزار و ۹۱ نفر موفق به اهدای خون شدند. به گزارش تیتر شمال؛ عبدالله محمدی فیروزجایی در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: در سال گذشته ۱۵۴ هزار

سرپرست انتقال خون مازندران گفت: در سال گذشته ۱۵۴ هزار و ۱۲۵ نفر به مراکز ثابت و سیار انتقال خون استان مراجعه کردند که از این تعداد ۱۲۷ هزار و ۹۱ نفر موفق به اهدای خون شدند.


به گزارش تیتر شمال؛ عبدالله محمدی فیروزجایی در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: در سال گذشته ۱۵۴ هزار و ۱۲۵ نفر به مراکز ثابت و سیار انتقال خون استان مراجعه کردند که از این تعداد ۱۲۷ هزار و ۹۱ نفر موفق به اهدای خون شدند.

وی ضمن قدردانی از همراهی و همدلی تمامی اهداکنندگان خون در سال گذشته، درباره رشد آمار اهدای خون گفت و افزود: با نوع دوستی مردم مازندران اهدای خون در ۱۲ ماهه سال ۱۴۰۰ نسبت به مدت مشابه در سال ۹۹ حدود چهار درصد رشد داشته است.

محمدی ادامه داد: از مجموع خون گیری ۷۶ هزار و ۷۲۷ نفر اهداکننده مستمر، ۳۷ هزار و ۳۶ نفر دارای سابقه اهدای خون بودند و ۱۳ هزار و ۳۲۸ نفر نیز برای اولین بار خون اهدا کرده‌اند.

وی افزود: سهم بانوان در سال گذشته سه هزار و ۴۴۲ واحد بوده است که در مقایسه با سال ۹۹، ۱۴ درصد کاهش یافته است.

محمدی بانوان واجد شرایط را به اهدای خون فرا خواند و گفت: هر بانوی سالمی در گروه سنی ۱۸ تا ۶۵ سال و با داشتن حداقل وزن ۵۰ کیلوگرم می‌تواند حداکثر سه بار در سال خون اهدا کند.

سرپرست اداره کل انتقال خون استان با بیان اینکه علم پزشکی با تمام پیشرفت‌هایی که تاکنون داشته نتوانسته جایگزینی مناسب برای خون و فرآورده‌های خونی پیدا کند؛ اظهار داشت: انسان تنها منبع تأمین خون سالم برای بیماران است و لذا در تأمین خون مورد نیاز بیماران، همچنان به همت والای مردم استان نیازمند هستیم.

محمدی با تاکید براینکه نیاز به خون و فرآورده‌های آن یک نیاز مستمر و روزانه است و طول عمر برخی فرآورده‌های خون مانند پلاکت تنها سه روز است، از مردم نوع دوست و ایثارگر مازندران درخواست کرد در سال جدید اقبال بیشتری برای اهدای خون داشته باشند.

وی افزود: استان مازندران به علت دارا بودن تعداد زیاد بیمار تالاسمی، هموفیلی، سرطانی و دیالیزی، گردشگرپذیر بودن و آمار بالای تصادفات و جراحی‌های قلب باز، جزو معدود استان‌های کشور به لحاظ مصرف بالای خون و فرآورده‌های خونی است.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.