کد خبر : 5381
تاریخ انتشار : دوشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۱ - ۷:۵۰
86 views

اقامت ۸ میلیون مسافر نوروزی در مازندران

اقامت ۸ میلیون مسافر نوروزی در مازندران

سرپرست اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت: از ۲۶ اسفندماه ۱۴۰۰ تا 6 فروردین ماه امسال ۸ میلیون و ۱۲۳ هزار و ۸۱۳ نفر از مسافران نوروزی در مازندران اقامت داشتند. به گزارش تیتر شمال؛ مهدی ایزدی در جمع خبرنگاران ستاد تسهیلات سفر مازندران با اشاره به اینکه از ۲۶ اسفندماه ۱۴۰۰

سرپرست اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت: از ۲۶ اسفندماه ۱۴۰۰ تا 6 فروردین ماه امسال ۸ میلیون و ۱۲۳ هزار و ۸۱۳ نفر از مسافران نوروزی در مازندران اقامت داشتند.


به گزارش تیتر شمال؛ مهدی ایزدی در جمع خبرنگاران ستاد تسهیلات سفر مازندران با اشاره به اینکه از ۲۶ اسفندماه ۱۴۰۰ تا ۶ فروردین ماه امسال ۸میلیون و ۱۲۳ هزار و ۸۱۳ نفر از مسافران نوروزی در مازندران اقامت داشتند، اظهار کرد: تاکنون ۵۵ هزار و یک نفر در هتل‌ها و ۶ هزار و ۹۵۵ نفر در اقامتگاه‌های سنتی و ۲۵ هزار و ۶۹۲نفر در مجتمع‌های گردشگری اقامت داشتند.

وی ادامه داد: ۳ هزار و ۹۸۷ نفر در مهمانپذیرها، ۴۹ هزار و ۵۹۹ نفر در هتل آپارتمان، ۳۸ هزار و ۶۸۹نفر در اقامتگاه‌های بومگردی، ۲میلیون و ۶۱۶ هزار و ۹۷۴ نفر در خانه مسافرها، ۲۸۷هزار و ۹۵۴ نفر در اقامت‌گاه‌های موقت، ۵۰ هزار و ۹۷۱ نفر در اقامت‌گاه‌های وابسته به آموزش و پرورش و ۴ میلیون و ۹۵۰ هزار و ۴۵۰نفر در سایر مراکز اقامتی اقامت داشتند.

سرپرست اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران با بیان اینکه ۲۹۳ مورد بازدید نظارتی از مراکز اقامتی و ۷۹ مورد بازدید از دفاتر خدمات مسافرتی انجام شد، گفت: ۱۱۷ مورد بازدید هم از رستوران‌ها و مراکز پذیرایی و بین‌راهی انجام شده است.

این مسؤول اظهار کرد: ۶۳ مورد تذکر به مراکز اقامتی، دفاتر خدمات مسافرتی و مراکز پذیرایی از ۲۶ اسفندماه ۱۴۰۰ تا ۶ فروردین ماه امسال داده شد.

ایزدی بیان کرد: ۲میلیون و۴۱ هزار و ۲۹۱ بازدید جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و توریستی از سوی مسافران نوروزی انجام شده است که ۱۲۸ هزار و ۶۸۲ مورد از اماکن تاریخی، ۹۷ هزار و ۱۴۷ مورد از اماکن تفریحی، یک هزار و ۵۰ مورد از صنایع دستی و ۹۳۴ هزار و ۹۲۹ مورد از مراکز طبیعی و ۱۰۵ هزار و ۵۶۲ مورد از موزه‌های استان مازندران بازدید انجام شد.

وی تعداد شکایت از مراکز اقامتی را در این مدت ۱۴ فقره اعلام کرد و افزود: یک فقره شکایت از دفاتر خدمات مسافرتی و تورها و ۳ فقره از جاذبه های گردشگری گزارش شده است.

  • منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.