کد خبر : 5385
تاریخ انتشار : دوشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۱ - ۷:۵۲
119 views

صلح و سازش ۶۷ فقره پرونده قصاص در مازندران

صلح و سازش ۶۷ فقره پرونده قصاص در مازندران

رئیس‌کل دادگستری مازندران گفت: طی سال گذشته و با تلاش اعضای شورای حل اختلاف استان مازندران ۶۷ فقره پرونده قصاص منجر به صلح و سازش شد. به گزارش تیتر شمال؛ حجت‌الاسلام محمدصادق اکبری با اشاره به تعداد زندانیانی که در سال مشمول عفو شدند، گفت: در سال گذشته ۹۴۲ نفر از محکومان استان مازندران مشمول

رئیس‌کل دادگستری مازندران گفت: طی سال گذشته و با تلاش اعضای شورای حل اختلاف استان مازندران ۶۷ فقره پرونده قصاص منجر به صلح و سازش شد.


به گزارش تیتر شمال؛ حجت‌الاسلام محمدصادق اکبری با اشاره به تعداد زندانیانی که در سال مشمول عفو شدند، گفت: در سال گذشته ۹۴۲ نفر از محکومان استان مازندران مشمول عفو شدند.

رئیس‌کل دادگستری استان مازندران با اشاره به صلح و سازش در پرونده‌های قصاص گفت: در سال گذشته و با تلاش اعضای شورای حل اختلاف استان مازندران ۶۷ فقره پرونده قصاص منجر به صلح و سازش شد.

وی در خصوص لزوم اجرای مجازات‌های جایگزین حبس گفت: این نوع مجازات می‌تواند نقش موثری در کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها و استفاده بهینه از توان و ظرفیت زندانی‌ها برای خدمات رسانی به جامعه داشته است.

اکبری با اشاره به آمار آرا صادر شده جایگزین حبس در یک ساله گذشته گفت: سال گذشته برای ۸ هزار و ۹۳۷ پرونده رای جایگزین حبس صادر شد و امیدوارم با برنامه‌ریزی صحیح و دقیق و با همکاری همکاران قضایی در سال جاری نسبت به این موضوع اقدامات شایسته‌تری صورت گیرد.

وی ادامه داد: مجازات حبس نباید برای مجرمانی که مخل امنیت و آرامش جامعه هستند صادر شود و در این گونه موارد همکاران دستگاه قضایی استان باید با تعیین مجازت‌های مناسب و بازدارنده هزینه ارتکاب جرم را بالا ببرند.

اکبری تصریح کرد: دستوراتی در این خصوص صادر شده تا معاونت آموزش و امور فرهنگی برای استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس دوره‌های آموزشی مناسب را تعیین کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.