کد خبر : 5395
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۱
128 views

افزایش ۷۰ درصدی حوادث ساحلی در سال جدید

افزایش ۷۰ درصدی حوادث ساحلی در سال جدید

رئیس سازمان امداد و نجات گفت: امدادگران هلال‌احمر از ۲۵ اسفند تا هشتم فروردین، ۲۷ مورد حوادث ساحلی را پوشش دادند که نسبت به سال گذشته، ۷۰ درصد افزایش داشته است. به گزارش تیتر شمال؛ مهدی ولی پور اظهار کرد: با اجرای طرح ملی امداد و نجات در سطح کشور از ۲۵ اسفند پارسال تاکنون،

رئیس سازمان امداد و نجات گفت: امدادگران هلال‌احمر از ۲۵ اسفند تا هشتم فروردین، ۲۷ مورد حوادث ساحلی را پوشش دادند که نسبت به سال گذشته، ۷۰ درصد افزایش داشته است.


به گزارش تیتر شمال؛ مهدی ولی پور اظهار کرد: با اجرای طرح ملی امداد و نجات در سطح کشور از ۲۵ اسفند پارسال تاکنون، ۱۳ هزار نفر از نجات گران در ۱۴۰۰ پایگاه، پست موقت، سیار و مراکز عملیاتی در خدمت مردم بودند.

وی در تشریح خدمات این جمعیت در اجرای طرح امداد و نجات نوروزی گفت: با شروع طرح ملی امداد و نجات از ۲۵ اسفند ماه تا هشتم فروردین، امدادگران هلال‌احمر در مجموع ۲۰۵۱ ماموریت امدادی را پوشش داده‌اند که در صدر این حوادث به ترتیب، حوادث ترافیکی با ۱۰۹۰ مورد، حوادث جوی با ۱۴۷ مورد، حوادث کوهستان با ۹۷ مورد و حوادث ساحلی با ۲۷ مورد بوده است.

رئیس سازمان امداد و نجات سازمان هلال احمر کشور افزود: امدادگران هلال‌احمر در ۱۳ روز گذشته و در حوادث مختلف در سراسر کشور، به ۱۹ هزار و ۷۰۰ نفر امدادرسانی کردند و ۹۶۰ نفر به مراکز درمانی منتقل شدند.

به گفته، ولی پور، در این بازه زمانی به ۵ هزار نفر خدمات درمان سرپایی ارائه و ۲ هزار و ۸۰۰ نفر اسکان اضطراری داده شدند.

وی تصریح کرد: امدادگران علاوه بر انجام ۲۰۰ مورد عملیات نجات فنی که عمدتا مربوط به حوادث ترافیکی است، ۲۵۳ نفر را در حوادث ترافیکی رهاسازی کردند.

رئیس سازمان امداد و نجات ادامه داد: بیشترین عملیات امداد و نجات در این مدت در استان‌های خوزستان، اصفهان و مازندران صورت گرفته است.

ولی پور گفت: خستگی، خواب آلودگی و سبقت غیرمجاز، بیشترین علت تصادفات جاده‌ای هستند.

وی افزود: حوادث ساحلی نسبت به سال گذشته، ۷۰ درصد افزایش داشته است.

رئیس سازمان امداد و نجات در پایان افزود: همکاران ما در سازمان امدادونجات هلال‌احمر و با شماره تماس ۱۱۲ در هر ساعت از شبانه روز آماده پاسخگویی و اعزام متخصصان امداد به صحنه حوادث هستند.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.