کد خبر : 5407
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۳
105 views

استاندار مازندران: دستگاه‌های اجرایی در معاملات املاک از ادارات اوقاف استعلام دریافت کنند

استاندار مازندران: دستگاه‌های اجرایی در معاملات املاک از ادارات اوقاف استعلام دریافت کنند

استاندار مازندران تصریح کرد: دستگاه‌هایی که نسبت به استعلام از اداره اوقاف مبنی بر وقفی بودن یا نبودن زمین یا ساختمان تمکین نکنند، مسؤولیت حقوقی این موضوع با دستگاه مزبور است و باید پاسخگو باشد. به گزارش تیتر شمال؛ سیدمحمود حسینی‌پور در دیدار مسؤولان اوقاف مازندران با بیان اینکه فعالیت این نهاد خدمات‌رسان مانند سایر

استاندار مازندران تصریح کرد: دستگاه‌هایی که نسبت به استعلام از اداره اوقاف مبنی بر وقفی بودن یا نبودن زمین یا ساختمان تمکین نکنند، مسؤولیت حقوقی این موضوع با دستگاه مزبور است و باید پاسخگو باشد.


به گزارش تیتر شمال؛ سیدمحمود حسینی‌پور در دیدار مسؤولان اوقاف مازندران با بیان اینکه فعالیت این نهاد خدمات‌رسان مانند سایر سازمان‌های مدیریتی به طور علنی در ذهن آحاد جامعه نیست، اظهار کرد: اوقاف امانتدار اموال اهل بیت است؛ کمیت و کیفیت کار این سازمان دارای ارزش و مهم‌ترین شاخص شغلی محسوب می‌شود.

وی به جنبه‌‌های حقوقی، فقهی و اقتصادی وقف پرداخت و گفت: اگر این سه اصل در وقف به خوبی تبیین شود آثار تربیتی و اخلاقی آن را در جامعه مشهود خواهد بود.

استاندار مازندران با تاکید بر اینکه عمل وقف باید در جامعه ترویج یابد، افزود: مهمترین رسالت سازمانی اوقاف صیانت از منابع وقف و عمل به نیت واقفین است.

این مسؤول مهمترین ماموریت اوقاف را تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی دانست و تصریح کرد: بنا به فرموده رهبری هر شهید هم‌تراز یک امامزاده است؛ مازندران با پیشینه علوی بودن ۱۰ هزار و ۴۰۰ شهید تقدیم انقلاب کرده که لازم است قبور و مزار شهدا در ردیف گردشگری فرهنگی قرار گیرد.

*جذب گردشگر با اجرای برنامه‌های قرآنی

حسینی‌پور با اشاره به اینکه مازندران استانی گردشگرپذیر است باید به پایتخت گردشگری جهان اسلام تبدیل شود، گفت: باید با برنامه‌های فرهنگی دینی و قرآنی فرصت گردشگران را در مازندران پر کنیم اگر به این مهم توجه نشود سایرین برای ما برنامه‌ریزی می‌کنند.

وی فسلفه شکل‌گیری جمهوری اسلامی را اعتلای قرآن دانست و گفت: تشکیل کارگروه فرهنگ قرآنی و جذب گردشگر در مازندران لازم است.

استاندار مازندران فرامین رهبری را در قالب شعار سال حکم به همه دستگاه‌های اجرایی و ادارات دانست وافزود: با توجه به ظرفیت‌هایی که در اختیار اوقاف قرار دارد باید در اجرای منویات رهبری موفق باشد.

* اوقاف می‌تواند نقش سازمان اقتصادی اسلامی را در کشور ایفا کند

نماینده عالی دولت در مازندران بر نگاه معنوی مردم به وقت و اتصال آن به اهل بیت را مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: فعالیت‌های اوقاف باید به صورت ساختاری و سیستمی باشد.

حسینی‌پور با بیان اینکه اوقاف می‌تواند نقش سازمان اقتصادی اسلامی را در کشور ایفا کند، گفت: با وجود امکانات و ظرفیت‌های موجود باید از مدیریت حرفه‌ای در فعالیت‌های اقتصادی استفاده کند.

*ضرورت استعلام از اوقاف در خرید املاک

وی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: اطلاع‌رسانی دقیق دستگاه‌ها مبنی بر وقفی بودن مکان‌هایی که بخشی از مردم قصد ساخت و ساز دارند باید به‌عنوان یک اولویت در دستور کار قرار گیرد؛ لذا کسانی که ملکی را می‌خواهند خریداری کنند از اوقاف استعلام بگیرند تا مشخص شود ملک مربوطه وقفی است یا خیر.

استاندار مازندران تصریح کرد: دستگاه‌هایی که نسبت به استعلام از اداره اوقاف مبنی بر وقفی بودن یا نبودن زمین یا ساختمان تمکین نکنند، مسؤولیت حقوقی این موضوع با دستگاه مزبور است و باید پاسخگو باشد.

حسینی‌پور تاکید کرد: طبق توافق صورت گرفته تمام املاک اداره اوقاف در طرح کاداستر سازمان ثبت و اسناد می‌بایست ثبت گردد و مسؤولان دستگاه‌های اجرایی موظف هستند از اداره اوقاف استعلام بگیرند.

  • منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.