کد خبر : 5510
تاریخ انتشار : جمعه ۱۲ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۷
158 views

افزایش 45 درصدی نرخ زولبیا و بامیه در سال‌جاری+نرخ/ فروش فله‌ای در قنادی‌ها ممنوع است

افزایش 45 درصدی نرخ زولبیا و بامیه در سال‌جاری+نرخ/ فروش فله‌ای در قنادی‌ها ممنوع است

رئیس اتحادیه صنف قنادان مرکز مازندران از افزایش 45 درصدی نرخ زولبیا و بامیه نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: فروش زولبیا و بامیه در داخل سینی و فله‌ای ممنوع است.   به گزارش تیتر شمال؛ سیدابراهیم حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار  مازند اصناف؛ از تعیین تکلیف نرخ هر کیلو زولبیا و بامیه 

رئیس اتحادیه صنف قنادان مرکز مازندران از افزایش 45 درصدی نرخ زولبیا و بامیه نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: فروش زولبیا و بامیه در داخل سینی و فله‌ای ممنوع است.

وی افزود: نرخ زولیبا و بامیه برای واحدهای صنفی بسته به درجه بندی قنادی‌ها در دو بخش ممتاز و درجه یک، تفکیک و تعیین شده است.

رئیس اتحادیه صنف قنادان مرکز مازندران، با اشاره به افزایش 45 درصدی نرخ زولبیا و بامیه نسبت به سال قبل، خاطرنشان کرد: قیمت هر کیلو زولبیا و بامیه درجه یک ریز داخل جعبه استاندارد به صورت کاملا بهداشتی، 58 هزار تومان و درجه ممتاز آن 65 هزار تومان است.

این مسئول صنفی، ادامه داد: قیمت هر کیلو زولبیا و بامیه درجه یک مدل‌دار، سفارشی و رژیمی 65 هزار تومان و درجه ممتاز آن نیز 72 هزار و 500 تومان است.

حسینی بیان کرد: برخلاف بسیاری از استان‌های کشور در استان مازندران، زولبیا و بامیه درجه 2 تولید نمی‌شود.

وی عنوان کرد: در خصوص مواد اولیه پخت زولبیا و بامیه، شکر یارانه‌ای با 45 درصد افزایش در اختیار قنادان قرار گرفته است و تاکنون خبری از توزیع روغن مخصوص قنادی به قنادان نیست.

رئیس اتحادیه صنف قنادان مرکز مازندران، اعلام کرد: در حال حاضر، قنادان روغن را در بازار آزاد و با 200 درصد افزایش در حال خریداری هستند.

این مسئول صنفی تاکید کرد: از دولت تقاضا داریم تا در اسرع وقت نسبت به تامبن و تحویل روغن یارانه‌ای به قنادان اقدام کنند، چرا که با این میزان هزینه خرید روغن در بازار آزاد، چیزی دست قناد را نمی‌گیرد.

حسینی تصریح کرد: در استان مازندران، 800 کارگاه قنادی مشغول فعالیت هستند که در ماه رمضان، روزانه 100 تن زولبیا و بامیه پخت می‌شود که سهم مرکز استان حدود 15 تا 20 تن است.

وی با بیان اینکه فروش زولبیا و بامیه در داخل سینی به صورت باز ممنوع است؛ یادآور شد: قیمت‌ها بر مبنای وزن جعبه استاندارد تعیین شده است.

گفتنی است  در رمضان سال گذشته قیمت هر کیلو زولبیا و بامیه درجه یک ریز داخل جعبه استاندارد، 40 هزار تومان و درجه ممتاز آن 50 هزار تومان بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.