کد خبر : 5503
تاریخ انتشار : جمعه ۱۲ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۲
143 views

۴۵ پارک جنگلی مازندران روز ۱۳ فروردین به روی مردم باز است

۴۵ پارک جنگلی مازندران روز ۱۳ فروردین به روی مردم باز است

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران منطقه ساری گفت که ۴۵ پارک جنگلی این استان در روز ۱۳ فروردین به روی اقشار مردم، گردشگران و مسافران نوروزی باز است. به گزارش تیتر شمال؛ اسحاق عطایی روز جمعه در گفت و گو با ایرنا با بیان این که زیرساخت‌های لازم برای حضور طبیعت دوستان در عرصه‌های

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران منطقه ساری گفت که ۴۵ پارک جنگلی این استان در روز ۱۳ فروردین به روی اقشار مردم، گردشگران و مسافران نوروزی باز است.


به گزارش تیتر شمال؛ اسحاق عطایی روز جمعه در گفت و گو با ایرنا با بیان این که زیرساخت‌های لازم برای حضور طبیعت دوستان در عرصه‌های طبیعی استان در روز ۱۳ فروردین فراهم است، افزود: در این روز ۲۰۰ جنگلبان در استان برای ارایه توصیه های زیست محیطی و همچنین جلوگیری از تخریب احتمالی در عرصه‌های مرتعی و جنگلی حضور می‌یابند.

وی خاطر نشان کرد: طبیعت دوستان می‌توانند هرگونه تخلف زیست محیطی در عرصه‌های طبیعی و جنگلی مازندران را با شماره‌گیری تلفن‌های گویا ۱۵۰۴ و ۱۳۹ به اداره کل منابع طبیعی مازندران اطلاع دهند و در کمترین زمان ممکن جنگل‌بانان در محل آسیب به عرصه‌های طبیعی حاضر خواهند شد و با متخلفان برخورد قانونی می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران منطقه ساری با اشاره به لزوم رعایت نکات زیست محیطی در روز ۱۳ فروردین، ادامه داد: در محورهای ارتباطی منتهی به عرصه‌های جنگلی استان احتمال تردد گونه‌های جانوری وجود دارد، بنابرین طبیعت دوستان به نحوی در این مناطق رانندگی کنند که منجر به آسیب یا مرگ هیچ جانداری نشود.

عطایی اضافه کرد: به جای افروختن آتش با چوب جنگل‌ها حدالمقدور از بسته‌های ذغال استفاده شود و به طور حتم گردشگران نباید زباله‌های خود را در طبیعت رها کنند و کیسه زباله به همراه داشته باشند تا جز ردپا انسان چیزی در طبیعت باقی گذاشته نشود.

وی تصریح کرد: اگر زباله‌ای در طبیعت رهاشده یا اگر آتش نیمه خاموشی وجود دارد، طبیعت دوستان و اقشار مردم باید نسبت به این موارد حساس باشند و نسبت پاکسازی محل اقدام کنند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران منطقه ساری گفت: شهروندان با مخربان محیط زیست، درگیری لفظی و فیزیکی به هیچ وجه پیدا نکنند و اگر شخصی مشغول تخریب محیط زیست و آسیب به حیوانات است، طبیعت دوستان با شماره ۱۵۴۰ که سامانه رسیدگی به شکایات زیست محیطی است تماس برقرار کنند.

وی خاطر نشان کرد: این توصیه‌های کوچک، بخشی از هزاران توصیه‌ای است که برای بهبود فرهنگ زیست محیطی مازندران بیان شد و باید در  روز سیزده بدر، به معنای واقعی دوستدار طبیعت باشیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.