کد خبر : 5520
تاریخ انتشار : شنبه ۱۳ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۱
86 views

ثبات وضعیت قرمز و کاهش گستره رنگ آبی کرونایی در مازندران

ثبات وضعیت قرمز و کاهش گستره رنگ آبی کرونایی در مازندران

چراغ قرمز کرونایی که هفته گذشته با تغییر رنگ شهرستان رامسر وارد مازندران شد همچنان روشن است ولی در حین حال تعداد شهرستان های آبی کرونایی در مازندران کاهش یافت. به گزارش تیتر شمال؛ براساس تازه‌ترین ارزیابی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، شهرستان رامسر که جمعه گذشته در تاریخ پنجم  فروردین ماه به رنگ قرمز

چراغ قرمز کرونایی که هفته گذشته با تغییر رنگ شهرستان رامسر وارد مازندران شد همچنان روشن است ولی در حین حال تعداد شهرستان های آبی کرونایی در مازندران کاهش یافت.


به گزارش تیتر شمال؛ براساس تازه‌ترین ارزیابی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، شهرستان رامسر که جمعه گذشته در تاریخ پنجم  فروردین ماه به رنگ قرمز کرونایی در آمده بود همچنان بدون تغییر در همین وضعیت قرار دارد.

همچنین بر اساس این ارزیابی رنگ نارنجی پس از یک هفته خروج  بار دیگر به نقشه کرونایی مازندران بازگشت و در حال حاضر شهرسان های سوادکوه و سیمرغ از وضعیت زرد به رنگ نارنجی کرونایی در آمدند.

وضعیت کرونایی دو شهرستان بابلسر و نوشهر نیز نسبت به هفته گذشته بدتر شده است و  با خروج از وضعیت آبی، وارد منطقه زرد به معنای خطر متوسط شدند.

در حال حاضر بنابر اعلام وزارت بهداشت شهرستان های گلوگاه، نکا، بهشهر، میاندرود، ساری، قائمشهر، سوادکوه شمالی، بابل، بابلسر، آمل، فریدونکنار، نور، عباس آباد، کلاردشت، نوشهر،چالوس و تنکابن در وضعیت زرد کرونایی به معنای خطر متوسط واقع شدند.

طبق ارزیابی وزارت بهداشت هم اکنون علاوه بر شهرستان جویبار که هفته گذشته وارد سیطره آبی کرونایی در مازندران شده بود، رنگ کرونایی شهرستان محمودآباد نیز از زرد به آبی تغییر یافت تا تعداد شهرستان های آبی از سه به دو شهرستان کاهش یابد.

وضعیت قرمز یا خیلی پرخطر به شرایطی اطلاق می‌شود که در یک شهر از هر صدهزار نفر، دست‌کم ۱۰ نفر روزانه به علت ابتلا به کرونا در بیمارستان بستری شوند.

وضعیت نارنجی به معنای وضعیت کرونایی پر خطر است. آمار روزانه بستری بیشتر از ۶ نفر از میان یکصد هزار نفر جمعیت، آن منطقه را  در وضعیت نارنجی تعریف می کند.

رنگ زرد از سوی ستاد مقابله با کرونا به معنای خطر متوسط محسوب می شود. مناطقی که بین چهار تا ۶ نفر از میان هر یکصد هزار نفر بیمار کووید ۱۹ بستری به صورت روزانه داشته باشند با وضعیت زرد تعریف می‌شوند.

رنگ آبی در فرهنگ ستاد مقابله با کرونا به معنی خطر کم است. این رنگ به مناطقی داده می شود که آمار بیماران کرونایی بستری روزانه در آنجا ۲ نفر به ازای هر یکصد هزار نفر جمعیت باشد.

براساس آخرین اعلام علوم پزشکی مازندران و بابل در حال حاضر ۱76بیمار کرونایی در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد 57 نفر در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان قرار دارند.

بنابر گفته مسئولان علوم پزشکی مازندران  روند ابتلا به ویروس کرونا در استان پس از یک دوره کاهش مجددا افزایش یافته که نشان دهنده دو قله ای شدن موج ششم کرونا در مازندران است. همچنین رعایت پروتکل های بهداشتی در استان به زیر ۵۰ درصد رسیده است و با توجه به پایین بودن این عدد و همچنین افزایش بیماران سرپایی احتمال افزایش شهرستان های نارنجی  و قرمز در هفته های آتی وجود دارد.

  • منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.