کد خبر : 5551
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۵ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۱
100 views

استاندار مازندران قائم‌مقام خود در شورای سیاست‌گذاری رویداد ساری۲۰۲۲ را منصوب کرد

استاندار مازندران قائم‌مقام خود در شورای سیاست‌گذاری رویداد ساری۲۰۲۲ را منصوب کرد

استاندار مازندران فرماندار ساری را به عنوان جانشین خود در شورای سیاست‌گذاری رویداد بین‌المللی ساری۲۰۲۲ و رئیس شورای هماهنگی کمیته‌های اجرایی این رویداد منصوب کرد. به گزارش تیتر شمال؛ سید محمود حسینی‌پور  در حکمی که امروز دوشنبه برای محمدعلی نوبخت صادر کرد ، با تأکید بر ضرورت برگزاری با شکوه رویداد ساری پایتخت گردشگری کشورهای

استاندار مازندران فرماندار ساری را به عنوان جانشین خود در شورای سیاست‌گذاری رویداد بین‌المللی ساری۲۰۲۲ و رئیس شورای هماهنگی کمیته‌های اجرایی این رویداد منصوب کرد.


به گزارش تیتر شمال؛ سید محمود حسینی‌پور  در حکمی که امروز دوشنبه برای محمدعلی نوبخت صادر کرد ، با تأکید بر ضرورت برگزاری با شکوه رویداد ساری پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو در سال ۲۰۲۲ به عنوان یکی از عناصر اثرگذار در توسعه مازندران و شهرستان ساری، نوشته است: با توجه به تعهد، تجربه و همچنین سوابق اجرایی، جنابعالی را به عنوان جانشین و رئیس شورای هماهنگی کمیته‌های اجرایی منصوب می‌نمایم.

نماینده عالی دولت در مازندران در ادامه این حکم بر لزوم استفاده از ظرفیت‌های مدیریتی و علمی و بخش خصوصی استان برای بهتر برگزار شدن این رویداد تأکید کرد و نوشت: شایسته است با رعایت کلیه ضوابط در وزارتخانه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، استفاده از توان دانشگاه‌ها و جوانان اندیشمند، تجربه بخش خصوصی، فعالان حوزه‌های فرهنگی و گردشگری و دیگر بخش‌های اقتصادی با هماهنگی اینجانب در مسیر توسعه و پیشرفت استان و شهرستان ساری همت گمارید.

حسینی پور اجرای شکوهمند این رویداد را فرصتی مغتنم برای معرفی ظرفیت‌های مازندران برشمرد و عنوان کرد: این رویداد بین‌المللی آزمون بزرگ برای دستیابی استان در بازارهای گردشگری بین‌المللی است که باید مورد توجه جدی شما و سایر دستگاه‌های همکار در استان قرار بگیرد.

استاندار مازندران در پایان این حکم بر ضرورت همکاری کلیه دستگاه‌های دولتی و نهادهای عمومی غیردولتی استان با نوبخت بر اساس تکالیف و وظایف تعیین شده برای برگزاری این رویداد مهم تأکید کرد و این موضوع را یکی از اولویت‌های تأکیدی خود برشمرد.

پیشنهاد میزبانی مرکز مازندران به عنوان پایتخت گردشگری اکو با عنوان رویداد ساری‌۲۰۲۲ اوایل سال ۱۳۹۸ از سوی میراث فرهنگی و استانداری مازندران به میراث فرهنگی کشور داده شد و روز ۱۲ مهر ماه سال ۱۳۹۸ هم به تصویب هیئت وزیران گردشگری کشورهای عضو اکو در تاجیکستان رسید.

فعالیت اجرایی این رویداد از آذر ماه ۱۳۹۸ با استقرار دبیرخانه در محل اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و سپس اقدامات تبلیغاتی همچون رونمایی از لوگو آغاز شد.

اهداف اصلی طرح پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو تشویق کشورهای عضو برای تهیه برنامه‌های ملی به منظور توسعه شهرهای گردشگری با هدف فقرزدایی و توسعه پایدار اقتصادی، افزایش توجه به طبیعت‌گردی، گردشگری مذهبی، سلامت و فرهنگی در میان کشورهای عضو، بالا بردن استانداردهای زندگی شهری، افزایش آگاهی عمومی مردم کشورهای عضو اکو از جاذبه‌های توریستی، منابع و امکانات موجود در این کشورها به منظور تشویق گردشگری ورودی و ایجاد رقابت مثبت بین کشورهای عضو به منظور رشد گردشگری است.

  • منبع: ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.