کد خبر : 5547
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۵ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۳
200 views

نوائی: فصل صید تا 20 فروردین‌ماه تمدید شد

نوائی: فصل صید تا 20 فروردین‌ماه تمدید شد

در حالی بنا بر رسم هرساله امروز فصل صید برای صیادان مازندرانی به پایان می‌رسد و ماهیگیران آخرین تور خود را به دریا انداختند که موافقت تمدید فصل صید تا 20 فرودین‌ماه، ماهیگیران را تا 5 روز دیگر مسافر دریا خواهد کرد. به گزارش تیتر شمال؛  در حالی بنا بر رسم هرساله امروز فصل صید

در حالی بنا بر رسم هرساله امروز فصل صید برای صیادان مازندرانی به پایان می‌رسد و ماهیگیران آخرین تور خود را به دریا انداختند که موافقت تمدید فصل صید تا 20 فرودین‌ماه، ماهیگیران را تا 5 روز دیگر مسافر دریا خواهد کرد.


به گزارش تیتر شمال؛  در حالی بنا بر رسم هرساله امروز فصل صید برای صیادان مازندرانی به پایان می‌رسد و ماهیگیران آخرین تور خود را به دریا می‌اندازند که یک چشم‌شان به دریا و چشم دیگرشان به تمدید فصل صید است.

خشایار  نوایی مدیرعامل اتحادیه شرکت تعاونی ماهیگیران پره استان مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار ما با بیان اینکه استان مازندران 53 شرکت پره ماهیگیری و 4 هزار و 200 صیاد دارد؛ اظهار کرد: هر ساله فصل صید در مازندران در روز 15 فروردین پایان می‌یابد و ما درخواست تمدید 10 روزه تا 25 فروردین‌ماه را به شیلات مازندران اعلام کردیم.

وی با اشاره به کاهش 40 درصدی صید طی سال‌جاری، افزود: در حالیکه میزان تناژ صید در سال قبل حدود دو هزار و 700 تن بود که تاکنون میزان صید امسال، حتی به مرز دو هزار تن نیز نرسیده است.

مدیرعامل اتحادیه شرکت تعاونی ماهیگیران پره استان مازندران، خاطرنشان کرد: لذا ماهیگیران مازندرانی چشم امیدشان به موافقت درخواست تمدید 10 روزه فصل صید است و امروز با این امید، دل به دریا زده‌اند.

نوایی تاکید کرد: خوشبختانه درخواست تمدید مهلت صیادی مورد موافقت قرار گرفت و بنا بر نامه ابلاغی، فصل صید در دریای خزر تا 5 روز دیگر یعنی بیستم فروردین‌ماه تمدید شد.

وی بیان کرد: ضمن اعلام قدردانی و سپاس از موافقت این درخواست از مسئولان استانی و کشوری خواهشمندیم با نگاهی ویژه نسبت به رفع مشکلات ماهیگیران مازندرانی گام عملی و جدی بردارند.

مدیرعامل اتحادیه شرکت تعاونی ماهیگیران پره استان مازندران، تصریح کرد: علیرغم مشکلات عدیده چندین و چند ساله ماهیگیران مازندرانی در خصوص بیمه، حق انتفاع، قرار گیری در زمره مشاغل سخت و طی سال جاری نیز کاهش صید مزید بر علت شده است؛ اما مهم‌ترین دغدغه و مطالبه ماهیگیران و شرکت‌های تعاونی ماهیگیران پره مازندران، تخصیص اعتبار 100 میلیاردی مصوبه وزیر جهاد کشاورزی در سفر اخیر رئیس‌جمهور و هیئت دولت به مازندران است تا به اجرای طرح تعدیل، جان دوباره‌ای به حیات در حال ممات شرکت‌های تعاونی دمیده شود.

نوایی متذکر شد: متاسفانه اعتبار طرح تعدیل در حالی به استان مازندران داده نشده است که این اعتبارات سال‌ها قبل‌تر به استان‌های همسایه گلستان و گیلان رسید و این استان‌ها با اجرای طرح تعدیل، اکنون در شرایط مطلوبی قرار دارند.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.