کد خبر : 5538
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۵ فروردین ۱۴۰۱ - ۹:۴۶
109 views

ماجرای ریزش وحشتناک کوه در محور هراز چه بود؟/انفجار برای اکتشاف معادن تکذیب شد

ماجرای ریزش وحشتناک کوه در محور هراز چه بود؟/انفجار برای اکتشاف معادن تکذیب شد

ریزش وحشتناک کوه در محور هراز خبری بوده که برخی دلیل این حادثه را ریزش کوه براثر شرایط هوا و ریزش ، برخی هم علت آن را انفجار در معدن مطرح کردند، اما رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آمل گفت: ریزش سنگ و گرد و خاک در محور هراز ارتباطی با فعالیت‌های معدنی نداشت.

ریزش وحشتناک کوه در محور هراز خبری بوده که برخی دلیل این حادثه را ریزش کوه براثر شرایط هوا و ریزش ، برخی هم علت آن را انفجار در معدن مطرح کردند، اما رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آمل گفت: ریزش سنگ و گرد و خاک در محور هراز ارتباطی با فعالیت‌های معدنی نداشت.


به گزارش تیتر شمال؛ ریزش مهیب و وحشتناک کوه در محور هراز باعث ترش و وحشت بین گردشگران، مسافران نوروزی، همشهریان و خودروهای عبوری شده است.

شدت ریزش، گرد و غبار بی‌سابقه چنان وحشت‌ناک بود که بلافاصله بازتاب فراوان در فضای مجازی داشت.

بسیاری از فعالان مجازی این حادثه را ریزش و انفجار معدن ناشی از کوه‌خواری و برداشت بی‌رویه عنوان کردند، تعدادی از ریزش معدن مسیر ارتباطی گفتند، عده‌ای صحنه‌ها و فیلم‌ها را آخرالزمانی دانستند و بسیاری از افراد نیز به دنبال کالبدشکافی و علت‌یابی ریزش گسترده و ترسناک در روزی که محور هراز باز بوده و تردد در آن جریان داشت، بودند.

حادثه ریزش شدید کوه در محدوده ۴۰ کیلومتری محور شریانی هراز در محدوده باغ صفا بوده و حجم ریزش به قدری بالا بود که جاده هراز از حدفاصل باغ صفا به سمت تهران برای دقایقی مسدود بوده و با تلاش راهداران، عوامل انتظامی و نیروهای امدادی مسیر پاکسازی و مهیا برای تردد شد.

پس از پاکسازی مسیر این منطقه با ترافیک سنگین و تردد پر از دلهره و احتیاط همراه بود و روز ۱۳ فروردین و روز طبیعت را برای مسافران و خانواده‌های در حال تردد از مسیر وحشتناک کرده بود.

سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری آمل که در صحنه حادثه حاضر بود، در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: این حادثه وحشتناک در ساعت ۱۸ و ۵۰ دقیقه در منطقه پل هردور جاده هراز گزارش شد.

روح‌الله اسماعیلی افزود: به همراه پرسنل عملیاتی و امداد و نجات سازمان آتش نشانی در نخستین لحظات پس از گزارش در منطقه حاضر شدیم و عملیات تا ساعت یک بامداد امروز برای امدادرسانی به شهروندان ادامه داشت.

وی با اعلام اینکه این حادثه خسارت جانی نداشت، تصریح کرد: پس از وقوع این حادثه ساعت‌ها محور هراز واقع در پل هردورو دچار گرد و غبار بسیار شدید شد که با رعایت نکات ایمنی توسط شهروندان و مسافران از بروز هر نوع حادثه رانندگی جلوگیری شد.

در پیگیری این ماجرا از محمدی رئیس پلیس راه جاده هراز اظهار کرد: شاهد ریزش در محور هراز بودیم که در ارتباط با علت بروز حادثه که براثر انفجار یا ریزش کوه بوده، اطلاعی در دست نیست.

وی بیان کرد: تردد خودروها هم روز گذشته و هم امروز در محور هراز برقرار بوده و اکنون نیز در جریان است.

وحید رضاییان رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آمل نیز اظهار کرد: طی مکاتبه‌های انجام شده، انجمن معادن شهرستان آمل پیش از تعطیلات نوروزی داوطلبانه و مکتوب اعلام کرده بودند که به دلیل حجم زیاد تردد خودرو‌ها و ورود مسافران در محور هراز، معادن موجود در این محور در تعطیلات نوروزی هیچ گونه فعالیتی نخواهند داشت و به وعده خود نیز عمل کردند.

وی با اشاره به اینکه ریزش سنگ و گرد وخاک در محور هزار که روز طبیعت اتفاق رخ داد مربوط به رانش کوه بوده و هیچ ارتباطی با معادن منطقه ندارد، افزود: برخی کانال‌ها در فضای مجازی این گرد و خاک و رانش کوه را به انفجار برای اکتشاف معادن نسبت دادند که این مسئله تکذیب می‌کنم.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست آمل بیان کرد: معدنی که در پایین دست این رانش وجود دارد نیز از اواخر اسفندماه تاکنون تعطیل است و هنوز هم هیچ‌گونه فعالیتی ندارد.

رضاییان گفت: رانش کوه در جاده هراز موضوعی است که هر بار بعد از بارش باران و گرم شدن هوا اتفاق می‌افتد.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.