کد خبر : 5544
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۵ فروردین ۱۴۰۱ - ۹:۵۰
133 views

چرایی دخالت کمرنگ دولت در تعیین قیمت گوشت قرمز/ پیش‌بینی کاهش قیمت گوشت قرمز در ماه آینده

چرایی دخالت کمرنگ دولت در تعیین قیمت گوشت قرمز/ پیش‌بینی کاهش قیمت گوشت قرمز در ماه آینده

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی مازندران درباره افزایش قیمت گوشت گفت: نهاده‌های دامی متناسب با نیاز تولیدکنندگان در اختیارشان قرار نگرفته و به همین دلیل دولت نمی‌تواند قیمت‌های خویش را اعمال کند. به گزارش تیتر شمال؛ قیمت مرغ تقریبا در بیشتر شهرهای یک استان ثابت است و اندک افرادی که خارج از قیمت تعیین

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی مازندران درباره افزایش قیمت گوشت گفت: نهاده‌های دامی متناسب با نیاز تولیدکنندگان در اختیارشان قرار نگرفته و به همین دلیل دولت نمی‌تواند قیمت‌های خویش را اعمال کند.


به گزارش تیتر شمال؛ قیمت مرغ تقریبا در بیشتر شهرهای یک استان ثابت است و اندک افرادی که خارج از قیمت تعیین شده اقدام به فروش می‌کنند متخلف محسوب شده که با این افراد به صورت جسته و گریخته برخورد می‌شود.

اما این روند در تعیین قیمت گوشت قرمز چندان رعایت نمی‌شود و عوامل خارج از دولت در تعیین قیمت این محصول دخالت دارند.

درباره یک بام و دو هوای این موضوع گفت‌وگویی انجام دادیم با مسعود احمدی‌حاجی معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی مازندران که، اظهار کرد: تنها ۲۰ تا ۲۵ درصد خوراک دام‌های سنتی و سبک از ظرفیت ارز دولتی استفاده می‌شود.

وی گفت: در بحث مرغ ما ۱۰۰ درصد نهادهای دامی را در اختیار تولیدکننده قرار می‌دهیم و با تولیدکنندگان مرغ قرارداد منعقد می‌کنیم که باید قمیت تعیین شده دولت را اعمال کند.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی مازندران با اعلام اینکه اگر تولیدکننده مرغ نسبت به تحویل محصول نهایی خویش به ستاد تنظیم بازار اقدام نکند در دفعات بعدی جوجه‌ریزی با مشکل مواجه می‌شود، افزود: حتی افراد متخلف را به تعزیرات معرفی می‌کنیم.

احمدی‌حاجی ادامه داد: در استان مازندران نزدیک ۸۵ تا ۹۰ درصد دامداری نیمه صنعتی،سنتی و دام سبک فعال هستند که به صورت مشخص نهاده‌های دامی مناسبی دریافت نمی‌کنند.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی مازندران خاطر نشان کرد: در صورتی دولت می‌تواند نسبت به تعیین نرخ تنظیم بازاری گوشت قرمز اقدام کند که نیازهای نهادهای دامی دامداران را تامین کند.

وی در پاسخ به این سوال  که آیا دولت برنامه‌ای در این زمینه مبنی بر تامین ارز دولتی نهاده‌های دامی در استان دارد، افزود: خیرـ نه تنها در استان حتی در کشور هم بحثی در این زمینه وجود ندارد.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی مازندران در پاسخ به این سوال که آیا ۲۰ درصد نهاده‌های دامی طول دوره را تامین می‌کنید، افزود: خیر ـ اگر بر فرض یک دامدار ۲۰۰ کیلو نهادهای دامی مصرف داشته باشد تنها ۴۰ کیلو از نهاده دولتی استفاده می‌کند دامدار مابقی علوفه و نیازمندی‌ها را باید از روش‌های دیگری تامین کند.

وی در ارتباط با قاچاق دام در استان مازندران، افزود: مجوز حمل دام باید صادر شود و دامپزشکی استان به صورت جدی برخورد می‌کند.

احمدی‌حاجی درباره اینکه برای جلوگیری از کشتار دام مولد در استان چه اقدامی انجام شده است، افزود: با رایزنی‌های انجام شده حجم مناسبی از نهاده‌ها برای جلوگیری از کشتار دام‌های مولد را دریافت کردیم و همین موضوع باعث شده که میزان کشتار دام در استان کاهش پیدا کرده است و باعث افزایش قیمت گوشت شده بود.

وی اضافه کرد: در ایام بهار حجم بیشتری از دام‌ها برای کشتار منتقل می‌شود و همین موضوع باعث کاهش قیمت گوشت در ماه آینده می‌شود.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی مازندران، خاطر نشان کرد: دولت هم به اندازه کافی نسبت به توزیع گوشت تنظیم بازاری دام سنگین و سبک اقدام کرده است.

  • منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.