کد خبر : 5571
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۶ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۴
148 views

توزیع کالاهای تنظیم بازاری ماه رمضان در مازندران/ کمبود روغن در فروشگاه‌ها صحت ندارد

توزیع کالاهای تنظیم بازاری ماه رمضان در مازندران/ کمبود روغن در فروشگاه‌ها صحت ندارد

معاون توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی مازندران از توزیع کالاهای پرمصرف ماه رمضان نظیر شکر، مرغ، گوشت قرمز، خرما و تخم‌مرغ در مازندران خبر داد و گفت: توزیع تمامی اقلام مورد نیاز و پرمصرف مردم در ماه رمضان در حال انجام است و کمبود و محدودیتی در تامین کالاها نداریم. به گزارش تیتر شمال؛ آنچه تنظیم

معاون توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی مازندران از توزیع کالاهای پرمصرف ماه رمضان نظیر شکر، مرغ، گوشت قرمز، خرما و تخم‌مرغ در مازندران خبر داد و گفت: توزیع تمامی اقلام مورد نیاز و پرمصرف مردم در ماه رمضان در حال انجام است و کمبود و محدودیتی در تامین کالاها نداریم.


به گزارش تیتر شمال؛ آنچه تنظیم بازار ماه رمضان را برای مسئولان امر حائز اهمیت می‌کند، تامین کالاهای اساسی و پرمصرف ویژه این ماه مانند شکر، برنج، گوشت، حبوبات، روغن، قند و گندم است که هر یک از دستگاه‌های اجرایی با اتخاذ تدابیر ویژه تلاش می‌کنند تا کمبودی در زمینه تامین این اقلام برای ماه رمضان به وجود نیاید.

در حالی که تنها دو روز از ماه رمضان نگذشته است برخی زمزمه‌ها و شایعات خبر از کمبود برخی از اقلام اساسی نظیر روغن و شکر و گرانی گوشت قرمز و تخم مرغ می‌دهد که موجبات نگرانی سرپرستان خانوار مازندرانی را فراهم آورده است.

سیدمحمد جعفری معاون توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار ما در این باره و در خصوص آخرین اقدامات صورت گرفته در تامین کالاهای اساسی ماه رمضان، اظهار کرد: کمبود روغن به‌هیچ عنوان صحت ندارد و عرضه روغن در مراکز عرضه به صورت عادی در جریان است.

وی افزود: توزیع 1000 تن مرغ منجمد تنظیم بازاری با قیمت 20 هزار تومان در حال انجام است و کمبود و محدودیتی در تحویل به شهرستان‌های متقاضی نداریم.

معاون توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی مازندران، خاطرنشان کرد: 3 هزار تن شکر برای ماه مبارک رمضان به سه حوزه خانوار، صنعت و صنوف تخصیص و توزیع آن در جریان است.

این مسئول ادامه داد:  سهم هر یک از این سه بخش، 1000 تن است که برای مصرف خانوار به صورت بسته‌بندی و با نرخ 16 هزار و 500 تومان در دسترس عموم است.

جعفری بیان کرد: روزانه حدود 400 تن مرغ گرم نیز وارد بازار می‌شود تا مرغ در بازار با نرخ 31 هزار و 500 تومان به دست مصرف کننده برسد.

وی عنوان کرد: تمامی مباشران شهرستانی در صورت کمبود هر یک از این اقلام به سازمان جهاد کشاورزی اعلام کنند و در کوتاه‌ترین مدت به شهرستان‌ها ارسال خواهد شد.

معاون توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی مازندران، در خصوص گلایه صنف قنادان از عدم تحویل به‌موقع روغن جهت پخت زولبیا و بامیه ماه رمضان، اعلام کرد: در یگ برهه زمانی این مشکل وجود داشت اما اکنون ما آمادگی کامل برای مساعدت در تامین روغن صنف قنادان را اعلام می‌کنیم.

این مسئول در خصوص تنش قیمتی حال حاضر گوشت قرمز و تخم‌مرغ به خبرنگار ما گفت: روزانه 40 تا 50 تن تخم‌مرغ از استان‌های گلستان و تهران وارد مازندران می‌شود که باید با نرخ 43 هزار تومان به دست مصرف کننده برسد.

وی مطرح کرد: هر شهرستانی در تامین تخم‌مرغ مشکل دارد، مباشران به جهاد کشاورزی آن شهرستان مراجعه و پس از معرفی مباشر، ما هیچ مشکلی در تامین تخم مرغ نداریم.

معاون توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی مازندران، تاکید کرد: در خصوص گوشت قرمز، از یک‌سو، اکنون 260 تن گوشت منجمد وارد استان شده است و از سویی دیگر تعداد زیادی دام نیز از سوی معاونت امور دام جهت کشتار روانه بازار شده است که قرار است پس از کشتار، گوشت گرم وارد بازار شود تا مشکلات این بخش را به حداقل برسانیم.

این مسئول خاطرنشان کرد: مشکلات اخیر در بازار گوشت قرمز بخشی از آن به ایام نوروز و افزایش قابل توجه تقاضا باز می‌گردد که با پایان سفرهای نوروزی، طبیعتا این مشکلات کاهش و از هفته آتی به روال عادی خود باز می‌گردد.

جعفری اضافه کرد: البته افزایش قیمت در برخی از نقاط استان را رد نمی‌کنیم که این امر به تعطیلات عید، افزایش تقاضا، سیزده بدر و آغاز ماه رمضان ربط پیدا می‌کند و انتظار می‌رود رفته رفته طی روزهای اخیر، آرامش به بازار بازگردد.

وی اظهار کرد: طی روز جاری نیز نظارت از مراکز عرضه و فروشگاه‌های بزرگ انجام شد و در این بازدید مشاهده شد که کالا به وفور در دسترس مردم است و کمبودی در عرضه وجود ندارد.

معاون توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی مازندران، تصریح کرد: مردم به شایعات توجه نکنند و تقاضا داریم در خرید مایحتاج، حد تعادل را رعایت کنند تا با هجمه به سمت یک محصول، موجب تنش، کمبود یا قوت گرفتن شایعات را فراهم نکنند.

این مسئول افزود: محدودیتی نیز در تامین آرد خبازان وجود ندارد و پیش‌بینی‌ها برای تامین آرد مایحتاج خبازان صورت گرفته است.

جعفری در خصوص تامین خرمای مایحتاج ماه رمضان اعلام کرد: 4 تن خرما با هماهنگی انجام گرفته با سازمان تعاون روستایی استان‌های بوشهر و سیستان‌وبلوچستان وارد استان شده است که از فردا با نهایی شدن قیمت، توزیع آن نیز آغاز خواهد شد.

وی متذکر شد: توزیع تمامی اقلام مورد نیاز و پرمصرف مردم در ماه رمضان در حال انجام است و کمبود و محدودیتی در تامین کالاها نداریم.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.