کد خبر : 5580
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۶ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۴
121 views

خیریان‌پور: سرمایه‌گذاری یک میلیارد دلاری سرمایه‌گذاران چینی در مازندران

خیریان‌پور: سرمایه‌گذاری یک میلیارد دلاری سرمایه‌گذاران چینی در مازندران

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران با بیان اینکه مذاکرات اولیه‌ای با هولدینگ سرمایه‌گذار چینی در حوزه زیرساخت‌های مسکن، ریلی، راه‌آهن، راه، سد سازی و خط انتقال نیروگاهی و نیز در حوزه بنادر و فرودگاهی انجام شد؛ گفت: پیش‌بینی سرمایه‌گذاری یک میلیارد دلاری در استان از سوی این هیئت چینی برآورد می‌شود. به گزارش تیتر

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران با بیان اینکه مذاکرات اولیه‌ای با هولدینگ سرمایه‌گذار چینی در حوزه زیرساخت‌های مسکن، ریلی، راه‌آهن، راه، سد سازی و خط انتقال نیروگاهی و نیز در حوزه بنادر و فرودگاهی انجام شد؛ گفت: پیش‌بینی سرمایه‌گذاری یک میلیارد دلاری در استان از سوی این هیئت چینی برآورد می‌شود.


به گزارش تیتر شمال؛ حسن خیریان‌پور بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران در خصوص حضور هیئت 10 نفره چینی جهت سرمایه‌گذاری در حوزه‌های راه، بندر، حمل‌ونقل، راه‌آهن و فرودگاهی در استان مازندران، گفت: با توجه به تاکیدات استاندار مازندران، مذاکرات اولیه‌ای با هولدینگ سرمایه‌گذار چینی در حوزه زیرساخت‌های مسکن، ریلی، راه‌آهن، راه، سد سازی و خط انتقال نیروگاهی و نیز در حوزه بنادر و فرودگاهی در قالب جلسه‌ای انجام شد.

وی افزود: این نشست اولیه با حضور مدیران کل دستگاه‌های اجرائی و این هیئت 10 نفره برگزار شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران، خاطرنشان کرد: در چارچوب قرارداد و تفاهم‌نامه کشوری که در سطح کشور به مدت زمان 25 ساله با کشور چین منعقد شد، به هر حال یک فرصت و زمینه‌ای است برای سرمایه‌گذاری بیشتر و بهتر سرمایه‌گذار چینی در استان مازندران که بنا داریم از این فرصت، استفاده ببریم.

این مسئول ادامه داد: استان مازندران ظرفیت‌های بسیاری دارد و در مذاکرات امروز نیز مقرر شد استان مازندران در میان 31 استان کشور، به صورت پایلوت و نمونه در این راستا فعالیتش را آغاز کند.

خیریان‌پور اظهار کرد: این فعالیت عمدتا در حوزه زیرساختی و سایر زمینه‌ها نظیر ظرفیت خوب استان در بخش کشاورزی، معدنی و گردشگری است که می‌تواند زمینه‌ساز حضور و سرمایه‌گذاری کشورهای خارجی باشد.

وی تصریح کرد: در مذاکراتی که امروز انجام شد پیش‌بینی سرمایه‌گذاری یک میلیارد دلاری در استان از سوی این هیئت چینی برآورد می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران، عنوان کرد: در این راستا، طرح‌هایی را نیز دستگاه‌های اجرایی به ما اعلام کردند که در مذاکرات عنوان شد و این طرح‌ها مورد استقبال این هولدینگ چینی نیز قرار گرفت.

این مسئول افزود: ما به مرکز خدمات سرمایه‌گذاری خارجی مازندران، ماموریت دادیم تا این طرح‌ها را با مشخصات و جزئیات کامل دریافت کند و در یک جلسات تخصصی با دستگاه‌ها مورد بررسی کارشناسی و حتی در صورت نیاز بازدید میدانی قرار گیرد تا این طرح‌ها منتهی به قرارداد با این هیئت چینی شود.

خیریان‌پور اعلام کرد: قاعدتا پس از انعقاد قرارداد با این هیئت چینی، کار اجرائی نیز آغاز خواهد شد.

وی تاکید کرد: مجموعا این شرکت، استقبال خوبی از سرمایه‌گذاری در استان مازندران از خود نشان دادند و این استان برای این هیئت چینی دارای جذابیت است و آمادگی کامل خود را نیز برای سرمایه‌گذاری در بخش سدسازی، خط انتقال، شبکه‌های آبیاری، نیروگاه‌های مقیاس کوچک، نیروگاه‌های آبی، طرح‌های گردشگری، آزادراه، بزرگراه، مرمت راه‌های موجود و طرح ملی مسکن اعلام کردند.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.