کد خبر : 5577
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۶ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۲
106 views

سی‌وپنجمین یادواره سردار طوسی و شهدای نکا ۱۸ فروردین برگزار می‌شود

سی‌وپنجمین یادواره سردار طوسی و شهدای نکا ۱۸ فروردین برگزار می‌شود

فرماندار نکا گفت که سی‌وپنجمین یادواره سردار محمدحسن قاسمی طوسی قائم مقام لشکر ۲۵ کربلا در دوران دفاع مقدس و ۴۳۰ شهیدای این شهرستان روز پنجشنبه ۱۸ فروردین ماه جاری برگزار می‌شود. به گزارش تیتر شمال؛ عبدالرضا بابایی عصر امروز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران با اظهار اینکه نقش مازندران در دفاع

فرماندار نکا گفت که سی‌وپنجمین یادواره سردار محمدحسن قاسمی طوسی قائم مقام لشکر ۲۵ کربلا در دوران دفاع مقدس و ۴۳۰ شهیدای این شهرستان روز پنجشنبه ۱۸ فروردین ماه جاری برگزار می‌شود.


به گزارش تیتر شمال؛ عبدالرضا بابایی عصر امروز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران با اظهار اینکه نقش مازندران در دفاع مقدس بی بدیل بود و لشگر ویژه ۲۵ کربلا هم با فرماندهی سردارانی چون شهید طوسی اثرگذاری پررنگی در دفاع از کیان ایران اسلامی داشتند ، افزود که این یادواره سردار با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار خواهد شد.

وی از سیدمحمد حسینی معاون حقو قی و  پارلمانی رییس جمهور به عنوان سخنران این یادواره نام برد و گفت :  باید سردار طوسی بدرستی به نسل جدید و به عالم‌معرفی شود و امروز هم شرط بقا و استمرار انقلاب ما فرهنگ جهاد و ایثار و شهادت است.

بابایی یکی از برنامه ها برای شناساندن سردار طوسی را اعزام داتش آموزان در قالب کاروان راهیان نور بر سر مزار این فرمانده شهید برشمرد و افزود که همرزمان شهید هم از ویژگی ها و شجاعت های او در دوران دفاع مقدس برای دانش آموزان روایت خواهند کرد.

وی از جمع آوری خاطرات شهید طوسی از زبان همرزمانش به عنوان یک اقدام دیگر در شناساندن بیشتر این فرمانده شهید یاد کرد و گفت : باید با قدردانی از این شهدا و خانواده های آنان ، خود را به این اعتقاد و باور نزدیک کنیم تا این انقلاب حفظ شود.

فرماندار نکا با بیان اینکه مازندران ۴۰ شهید مدافع حرم تقدیم کرده است ، اظهار داشت : اکنون حرم ، همین نظام جمهوری اسلامی ایران است و شهدا خود را فدا کردند و انتقال ارزش‌های شهید و شهادت و نظام مهم ترین هدف ماست.

فرمانده سپاه ناحیه نکا هم در این نشست گفت: جامعه اسلامی ما نیازمند فرهنگ شهید و شهادت است و باید سیره و روش شهدا در جامعه بدرستی پیاده شود.

سرهنگ علی نجفی افزود : بصیرت ، شجاعت، شهامت و ایستادگی سردار محمدحسن طوسی از ویژگی های منحصر بفرد این شهید بزرگوار بود که باید الگوی ما در زندگی باشد.

وی گفت : ضرورت پرداختن به شهدا و یادواره شهدا مهم ترین وظیفه ما در قبال شهداست و نباید به فراموشی و غفلت سپرده شود و باید بدرستی به آن پرداخته شود.

سردار شهید محمدحسن قاسمی ‌طوسی‌، در سال ۱۳۳۷ در روستای « طوس‌کلا » از توابع شهرستان نکا دیده به جهان گشود و در ۱۸ فروردین ماه سال ۱۳۶۶ در سن ۲۹ سالگی در شلمچه با اصابت ترکش‌های خمپاره عراقی‌ها به شهادت رسید و مفقود شد و بدن پاکش در سال ۱۳۷۴ بعد از هشت سال گمنامی در نکا تشییع و در گلزار شهدای روستای طوس کلا به خاک سپرده شد.

این سردار شهید که از فرماندهان بی ادعا در دوران دفاع مقدس بود در بین همرزمانش به مالک اشتر جبهه های ایران لقب گرفته بود.

سردار شهید طوسی علاوه بر قائم‌مقامی لشگر ویژه ۲۵ کربلا ، مدتی فرمانده اطلاعات و عملیات نیروهای مازندران و گیلان در جنگ تحمیلی بود. از خانواده این فرمانده شهید دو برادر به نام‌های محمد حسین و محمد ابراهیم نیز به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

  • منبع: ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.