کد خبر : 5583
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۶ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۶
111 views

مهمانپرست:ضرورت تقویت دیپلماسی اقتصادی در استان های کشور

مهمانپرست:ضرورت تقویت دیپلماسی اقتصادی در استان های کشور

سخنگوی اسبق وزارت امور خارجه با تاکید براینکه دیپلماسی اقتصادی را در استان تقویت کنیم، از انتخاب مازندران به عنوان پایلوت دیپلماسی اقتصادی در کشور یاد کرد. به گزارش تیتر شمال؛ رامین مهمانپرست عصر سه شنبه در نشست سرمایه گذاری چینی با مسئولان مازندران در استانداری با اظهار اینکه مازندران را به عنوان پایلوت دیپلماسی

سخنگوی اسبق وزارت امور خارجه با تاکید براینکه دیپلماسی اقتصادی را در استان تقویت کنیم، از انتخاب مازندران به عنوان پایلوت دیپلماسی اقتصادی در کشور یاد کرد.


به گزارش تیتر شمال؛ رامین مهمانپرست عصر سه شنبه در نشست سرمایه گذاری چینی با مسئولان مازندران در استانداری با اظهار اینکه مازندران را به عنوان پایلوت دیپلماسی اقتصادی انتخاب کردیم، اظهار داشت: ما متناسب با نیازهای استان می‌توان شرکت‌های توانمندی را از کشورهای مختلف به استان مازندران بیاوریم.

وی خواستار تهیه طرح‌های اولویت دار با برآورد اعتبار برای سرمایه گذاری شرکت‌های خارجی از جمله چینی شد و درباره قرارداد ۲۵ ساله ایران و چین گفت: این یک تفاهم و قرارداد مهم بین دو کشور است و تمام زمینه‌های کاری و مواردی که نیازمند سرمایه گذاری است، در چارچوب تفاهم مشخص شده است.

وی با اظهار اینکه شرکت سی بی سی یک شرکت بزرگ دولتی بوده و با دولت کار می‌کند، افزود: هر چند ممکن است دولت شرکتی را به عنوان طرف قرارداد معرفی کند ولی طرف قرارداد باید دولت باشد زیرا این شرکت بزرگترین شرکت ساختمانی دنیا محسوب می‌شود.

مهمانپرست یادآور شد: وضعیت کشور در شرایط خاصی قرار دارد و یکی از مهمترین کارهای صورت گرفته برای آنکه اقتصاد کشور به برجام و تحریم‌ها گره نخورد، باید روابط با کشورهای دوست افزایش یابد تا کشور از نظر اقتصادی ضعف‌ها را جبران کند.

سخنگوی اسبق وزارت امور خارجه گفت: وظیفه ما این است در دیپلماسی اقتصادی از حداکثر ظرفیت کشور بهره گیریم و با برطرف کردن مشکلات این بخش، موضع کشور را تقویت کرد.

وی افزود: استان‌های مختلف دارای ظرفیت‌های زیادی است و باید دیپلماسی اقتصادی را در استان‌ها به شکل عملیاتی توسعه دهیم و اولین استانی که به عنوان پایلوت دیپلماسی تعیین شد، مازندران است.

  • منبع: خبرگزاری مهر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.