کد خبر : 5612
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۷ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۲
140 views

بندر امیرآباد توان صادراتی کشور را احیا می‌کند/تولید سالانه بیش از ۸ میلیون تن محصولات کشاورزی در مازندران

بندر امیرآباد توان صادراتی کشور را احیا می‌کند/تولید سالانه بیش از ۸ میلیون تن محصولات کشاورزی در مازندران

نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی گفت: دستور رئیس جمهور برای تبدیل منطقه ویژه تجاری امیرآباد مازندران به عنوان دروازه صادرات محصولات کشاورزی راهکار مهندسی دراحیای توان اقتصادی کشور است. به گزارش تیتر شمال؛ علی کریمی‌فیروزجایی با اشاره به بازدید رئیس جمهور از بندر امیرآباد در جریان سفر ماه گذشته به مازندران اظهار کرد:

نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی گفت: دستور رئیس جمهور برای تبدیل منطقه ویژه تجاری امیرآباد مازندران به عنوان دروازه صادرات محصولات کشاورزی راهکار مهندسی دراحیای توان اقتصادی کشور است.


به گزارش تیتر شمال؛ علی کریمی‌فیروزجایی با اشاره به بازدید رئیس جمهور از بندر امیرآباد در جریان سفر ماه گذشته به مازندران اظهار کرد: رئیس جمهور در این بازدید بر افزایش قابلیت‌های تجاری بندر امیرآباد تاکید کرد.

عضو مجمع نمایندگان مازندران با اشاره به مزیت‌های اقتصادی بندر امیرآباد گفت: این بندر در مسیر کریدور شمال ـ جنوب از  توانایی بالایی در ارتقا قابلیت های اقتصادی کشور برخوردار است.

این مسؤول پارلمانی با اظهار اینکه در شرایط نوین منطقه‌ای باید به سمت مزیت‌های کلان اقتصادی پیش برویم، افزود: راهبرد توسعه تجارت منطقه‌ای با همسایگان در دولت جدید کلید خورد.

کریمی‌فیروزجایی با اشاره به تولید سالانه بیش از ۸ میلیون تن محصولات کشاورزی در مازندران خاطر نشان کرد: تنوع بخشی به تولیدات با هدف صادرات باید به عنوان سیاست کلیدی دولت در بخش کشاورزی باشد.

وی همچنین به تولید سالانه ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تن مرکبات در مازندران اشاره و تصریح کرد: مازندران با بهره‌مندی از قابلیت جهش ۳۰ درصدی افزایش تولید محصول مرکبات باید به پایانه بزرگ صادرات مرکبات کشور تبدیل شود‌.

نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از فقدان سیاست مناسب حمایتی در قبال باغداران گفت: سال گذشته ۵۰۰ هزار تن محصول مرکبات روی دست باغداران مازندرانی مانده است.

عضو خانه ملت با اشاره به راه‌اندازی صندوق‌های توسعه استانی در کشور افزود: با ایجاد این صندوق توازن بودجه‌ای در هزینه کرد منابع در استان‌ها فراهم خواهد شد.

این نماینده مجلس با تاکید برنقش مردم در اهداف توسعه اقتصادی گفت: اثربخشی نقش عاملان اقتصادی در توسعه کشور نیازمند برنامه‌های حمایتی و  متناسب‌سازی سیاست‌گذاری مربوطه است.

نماینده مردم بابل از برنامه دولت و مجلس برای تحقق رشد اقتصادی هشت درصدی در سال جدید خبر داد و افزود: تحقق این مهم در گرو جهاد عظیم بخش‌های اقتصادی با تنوع دانش‌بنیانی است.

 وی گفت: ساختار اقتصادی کشور برای جهش تولید و اشتغال‌زایی باید در مسیر پیشرفت دانش‌بنیانی بهینه‌سازی شود.

  • منبع: خبرگزاری فارس

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.