کد خبر : 5609
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۷ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۱
157 views

دلِ پُر فرمانده یگان منابع طبیعی از تخریب جنگل در شمال/آتش زدن نیروی منابع توسط جنگل‌خواران

دلِ پُر فرمانده یگان منابع طبیعی از تخریب جنگل در شمال/آتش زدن نیروی منابع توسط جنگل‌خواران

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی مازندران با بیان اینکه نیروی جنگل‌بانی را برای دفاع از بیت‌المال آتش زدند، گفت: مگر می‌شود در یک روستا ٢٠ مورد ساخت‌وساز غیرمجاز باشد و دهیار بی‌خبر باشد؟ به گزارش تیتر شمال؛ مجید زکریایی ظهر امروز در جلسه کارگروه پیشگیری و مقابله با تفکیک، تغییر کاربری و ساخت‌وساز غیرمجاز شهرستان

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی مازندران با بیان اینکه نیروی جنگل‌بانی را برای دفاع از بیت‌المال آتش زدند، گفت: مگر می‌شود در یک روستا ٢٠ مورد ساخت‌وساز غیرمجاز باشد و دهیار بی‌خبر باشد؟


به گزارش تیتر شمال؛ مجید زکریایی ظهر امروز در جلسه کارگروه پیشگیری و مقابله با تفکیک، تغییر کاربری و ساخت‌وساز غیرمجاز شهرستان بابل با اشاره به شرایط حساس منابع طبیعی به تشریح وضعیت مقابله با جنگل‌خواری پرداخت و طی سخنانی اظهار کرد: «به ما می‌گویند فعلا با فلانی کار نداشته باش، ایشون داره مجوز می‌گیرد»، رجال سیاسی عزیز از کجا و به چه صورت دارد مجوز می‌گیرد جنگل بیت‌المال است، باید افرادی که به نام دامدار و روستانشین وارد عرصه‌های جنگلی شدند شناسایی و تفکیک شوند بسیاری از روستانشین عرصه جنگلی دامدار نیستند و باید شناسایی شوند.

 منابع طبیعی و جهادکشاورزی قصد ضعیف‌کشی ندارند، آنهایی که نفوذ داشتند و راه قانونی بلد بودند رفتند و برای خودشان مجوز گرفتند و دامدار روستانشین ضعیف نتوانست از حقوق خود دفاع کند.

از مدیران شهرستان سوال دارم چرا در شهرستان ٣۶ مورد حکم تخریب ما چندین سال اجرا نشده است، خانه همکار ما را به دلیل دفاع از بیت‌المال آتش زدند، از ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار جنگل‌های مازندران به زیر یک‌میلیون و ۸۰۰ هزار هکتار رسیده است چرا دستگاه‌های خدمات‌رسان به متخلفان ساخت‌وساز در اراضی ملی خدمات آب، برق و گاز می‌دهند.

مگر می‌شود در یک روستا ٢٠ مورد ساخت‌وساز غیرمجاز باشد و دهیار بی‌خبر باشد؟ باید افرادی که به نام دامدار و روستانشین وارد عرصه‌های جنگلی شدند شناسایی و تفکیک بشوند.

* خوش‌نشینان هدف اصلی برخورد قاطع/مردم از تبعیض در اجرای حکم خوششان نمی‌آید

سرپرست فرمانداری بابل نیز در این جلسه اظهار کرد: مردم از تبعیض خوش‌شان نمی‌آید، در گام نخست حفظ عرصه‌های منابع‌طبیعی، به دنبال خوش‌نشینان هستیم، خواهش من از ادارات مرتبط این است که برای اجرای حکم مکاتبات لازم با خانواده‌ها روستانشین داشته باشند،حساسیت‌ها در این موضوعات است که تبعیض قائل نشوید.

قاسم عزیززاده‌گرجی گفت: ریشه‌یابی کنیم که چه موضوعی باعث شده که شخص مورد نظر ایجاد به ساخت‌وساز کرده است آیا برای خوش‌نشینی است یا در کنار خانه پدری است، رسانه‌ها حتما مطالبه کنند که چرا این اتفاقات افتاده است،دستگاه‌هایی که تجهیزات برای تخریب ندارند، بگویند تا هماهنگی لازم برای تامین آن انجام شود.

وی با بیان اینکه هدف از تشکیل این جلسه، صیانت از منابع طبیعی، جنگل، رودخانه است، افزود: استفاده از ظرفیت دهیاران گام اول حفظ عرصه‌های ملی است و به هیچ عنوان نمی‌پذیریم دهیاری بخواهد در این زمینه تعلل کند، بخشداران این موضوع را به صورت جدی با دهیاران مطرح کنند، از ابتدای سال ۱۴۰۱ اگر ساخت‌وسازی انجام شود، با دهیار برخورد خواهد شد.

  • منبع: خبرگزاری فارس

انتهای پیام /

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.