کد خبر : 5589
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۷ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۸
116 views

گلایه استاندار از عدم تشکیل کارگروه آسیب‌شناسی بانک‌ها پس از سه‌ماه/بدنبال ترمیم زیرساخت‌های راهی از محل تراکنش‌های بانکی هستیم

گلایه استاندار از عدم تشکیل کارگروه آسیب‌شناسی بانک‌ها پس از سه‌ماه/بدنبال ترمیم زیرساخت‌های راهی از محل تراکنش‌های بانکی هستیم

استاندار مازندران با بیان اینکه با گذشت سه ماه از جلسه قبل و پیشنهاد تشکیل کارگروه آسیب‌شناسی بانک‌ها اما هنوز شاهد تشکلیل این کارگروه نیستیم؛ گفت: این کارگروه باید به ما راهکار بدهد که چگونه می‌توان عواید تراکنش‌های این شرکت‌ها را می‌توان در امر زیرساخت‌های این استان به ویژه راه صرف کرد و از آن

استاندار مازندران با بیان اینکه با گذشت سه ماه از جلسه قبل و پیشنهاد تشکیل کارگروه آسیب‌شناسی بانک‌ها اما هنوز شاهد تشکلیل این کارگروه نیستیم؛ گفت: این کارگروه باید به ما راهکار بدهد که چگونه می‌توان عواید تراکنش‌های این شرکت‌ها را می‌توان در امر زیرساخت‌های این استان به ویژه راه صرف کرد و از آن بهره برد.


به گزارش تیتر شمال؛ سیدمحمود حسینی‌پور در جلسه امروز شورای هماهنگی بانک‌های مازندران بر ضرورت جلسات مسئله‌شناسی توسط بانک‌ها و پرهیز از برگزاری جلسات تشریفاتی تاکید و اظهار کرد: با گذشت سه ماه از جلسه قبل و پیشنهاد این مسئله اما هنوز شاهد تشکلیل این کارگروه نیستیم و تشکیل این کارگروه در اسرع وقت از انتظارات جدی ما است.

وی افزود: بانک‌ها ستون و پشتیبان سرمایه‌گذاری اجتماعی و اقتصادی استان هستند و ما نمی‌توانیم نقش بانک‌ها را در این موضوع، کمرنگ ببینیم و قطعا بانک‌ها نقش موثری در این موضوع دارند.

استاندار مازندران، خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات حال حاضر آن است که پرونده‌ها از یک مسیر عادی و طبیعی، توسط برخی از فرصت‌طلبان وارد مسیرهای کذایی می‌شوند که ورشکستگی سرمایه‌گذاران را در پی خواهد داشت.

مقام عالی دولت در استان، ادامه داد: ما انتظار داشتیم که این شورا با تشکیل کاگروهی که پیشنهاد آن را بنده در جلسه قبلی طرح کردم به‌طور دقیق و کارشناسی احصاء می‌کردند و امروز این آسیب‌ها را گزارش می‌دادند.

حسینی‌پور بیان کرد: حتی اگر یک روز، زودتر بتوانیم به این مباحث ورود پیدا کنیم و چالش‌ها را مرتفع کنیم، برای ما بسیار ارزشمند است و اکنون نیز مجددا تاکید می‌کنم که بانک‌های دولتی و بانک‌های خصوصی با تشکیل کارگروهی جداگانه به احصاء مشکلات موجود بانکی پرداخته و در اسرع وقت این مهم عملیاتی شود.

وی عنوان کرد: یکی از موضوعاتی که باید روی آن تأمل کرد آن است که میزان عایدات مردم به واسطه همه رنج‌ها و گرفتاری‌ها در پیک شلوغی و مسافرت‌های به این استان وارد می‌شود، چیست؟ استان مانزدران چه بهره‌ای از این سفرها می‌برد؟ ما برای اینکه بتوانیم سرویس و خدمات بهتری را به گردشگران و مسافران ارائه کنیم چه باید بکنیم؟ مشکلات ما در این موضوعات بیشتر در کدام نقاط استان است؟

استاندار مازندران، اعلام کرد: یکی از مهم‌ترین نقاطی که در بعد گردشگری مورد توجه ویژه قرار گیرد، موضوع زیرساخت راه و ریلی استان است؛ مگر می‌شود استانی که مقام نخست را در بحث گردشگر و سفر در کشور به دست می‌آورد از صنعت ریلی هیچ بهره‌ای نبرد؟

مقام عالی دولت در استان، گفت: بنا بر آمارها در نوروز امسال، رغبت و استقبال گردشگران و مسافران نوروزی به مازندران نسبت به استان‌های همسایه بسیار بالاتر است و باید این توجه در استان دیده شود؛ مردم بومی‌ مازندران بعضا برای سفرهای درون شهری 5 دقیقه‌ای در این ایام باید ساعت‌ها معطل شوند و ما باید برای این موضوعات چاره‌اندیشی کنیم و باید برای برون رفت از این وضعیت چاره‌ای بیندیشیم.

حسینی‌پور مطرح کرد: در تمام دنیا، پیش مقدمه هر توسعه‌ای، راه است؛ هر کجا راه درست شد سایر زیرساخت‌ها هم در آن منطقه درست شد؛ ما اکنون چه در زیرساخت‌های راهی بین استانی و چه درون شهری دچار مشکل هستیم، در حوزه ریلی نیز سهم ما از سفرهای ریلی بسیار ناچیز است و اصلا سفرهای ریلی در استان نداریم.

وی با طرح این سوال که سهم مردم در تراکنش عیدانه کجا است؟ تاکید کرد: ما در طول سال، تمام گرفتاری‌های شرکت‌های بزرگ مال استان است و هزار اقدام برای رفع این موانع باید انجام گیرد اما مالیات این شرکت‌ها می‌رود و در تهران پرداخت می‌شود؛ این بی‌عدالتی است، این بی‌عدالتی به مردم مازندران است.

استاندار مازندران، اضافه کرد: این کارگروه باید به ما راهکار بدهد که چگونه می‌توان عواید تراکنش‌های این شرکت‌ها را می‌توان در امر زیرساخت‌های این استان صرف کرد و از آن بهره برد.

مقام عالی دولت در استان، گفت: ما باید بدانیم سهم ما کجا است و چرا باید آن‌قدر فاصله‌ها ایجاد شود که به‌طور نمونه یک کشاورز با دارا بودن بهترین زمین اما با عدم دسترسی به تسهیلات و نبود حمایت‌ها، دست از کار خود بکشد و زمین خود را رها کند.

حسینی‌پور گفت: ما در زیرساخت راه با مشکلات جدی مواجهیم، من الان بدنبال ایجاد یک المان اختصاصی راه از گلوگاه تا رامسر برای یک استان گردشگری هستم که یک پروژه سنگینی است؛ بنا است هر کسی وارد این استان می‌شود ببیند و بفهمد که وارد یک استان گردشگری شده و روی این موضوعات، کار شده است.

وی اظهار کرد: مازندران از کیش چه کم دارد، مازندران همه چیز دارد اما چرا مردم استقبال بیشتری از مازندران به نسبت کیش می‌کنند؟ بیشترین اعتراض مردم و گردشگران در این استان روی موضوع زیرساخت راهی این استان است که این مشکلات چه در موضوع بیرون شهری و درون شهری ما وجود دارد.

استاندار مازندران، افزود: وقتی چندین میلیارد تومان از این سفرها، عاید استان می‌شود و نمی‌توانیم راه این استان را درست کنیم یعنی یک جای کار ما ایراد دارد، این مشکل به حوزه مدیریت ما بر می‌گردد؛ بنابراین باید نگاه توسعه محور در مدیران بانکی ما حاکم شود.

مقام عالی دولت در استان، خاطرنشان کرد: نگاه توسعه محور کاملا به نفع هر یک از بانک‌های استانی ما است و مطمئنا وقتی چراغ توسعه در این استان روشن شود، وضعیت بانک‌های ما نیز در استان، بهتر خواهد شد.

حسینی‌پور در ادامه با اشاره به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری با تاکید بر دانش بنیان کردن مسئله تولید، گفت: این مسئله شعار نیست بلکه دستور مقام معظم رهبری است و همه باید این موضوع را دستور فرض کنیم و در این مسیر گام برداریم.

وی بیان کرد: همین موضوع را اگر در این استان عملیاتی کنیم در واقع تحریم‌ها را بی اثر کرده‌ایم؛ تمام دنیا به این سمت حرکت کرده‌اند و در حال تولید علم و فروش دانش‌شان هستند و جالب است که عمده دانشمندان آنان، ایرانی هستند.

استاندار مازندران، عنوان کرد: همین دانشمندان چندین دهه قبل مورد بی مهری کارخانجات و صنایع ما قرار گرفتند و اکنون این هوش بی نظیر در خدمت کشورهای دنیا قرار گرفته است.

مقام عالی دولت در استان، ادامه داد: ما در این استان، با این همه مراکز دانشگاهی برتر و دانشجویان و نخبگان ارزشمند چرا نباید شاهد این اتفاق باشیم و قطعا بانک‌های ما نقش بسیار موثری در تولید دانش بنیان و حتی اشتغال دارند.

حسینی‌پور اعلام کرد: این شایسته این استان با این همه امتیازات و ظرفیت‌ها نیست که 90 درصد درآمد آن از محل مالیات باشد، لذا ما حتما باید مشارکت شبکه بانکی را در امر تولید و سرمایه‌گذاری را در سال 1401 نسبت به سالیان قبل بسیار پررنگ‌تر ببینیم و این نیازمند یک برنامه‌ریزی است که با تشکیل کارگروه ممکن می‌شود.

وی مطرح کرد: گلایه از شعبات بانکی ما در شهرستان‌ها، بالا است و خواهش می‌کنم امر نظارت را در شعبات بانکی در شهرستان‌ها بیشتر کنید.

استاندار مازندران، گفت: اگر همه فعالان اقتصادی استان و از جمله بانک‌ها احساس مسئولیت کنند و جهانی وارد مسیر کار شوند قطعا از بحران‌ها عبور خواهیم کرد و از رشد منفی حال حاضر استان عبور خواهیم کرد.

مقام عالی دولت در استان، افزود: در جنگ اقتصادی امروز، بانک‌ها طلایه‌دار این جبهه هستند و باید فرماندهی کنند تا این استان برخوردار به جایگاه واقعی خود دست پیدا کند.

حسینی‌پور با بیان اینکه سفر رئیس‌جمهور به مازندران در دل مردم استان ایجاد امید کرده است؛ تصریح کرد: البته عایدات این سفر برای مازندران جزء عایدات خوب در سطح کشور بود و ما جزو برترین استان‌ها در جذب بودجه سفرهای استانی بودیم.

وی متذکر شد: معاون اقتصادی استانداری باید در راستای مکانیزم افزایش اختیارات مدیران استانی بانک‌های مازندران پیگیری و گام بردارند تا اگر چنین اختیاری به مدیران استانی ما داده شود قطعا آن مدیر، کارآیی بیشتری خواهد داشت.

استاندار مازندران، افزود: این شورا بدنبال یک راهکار عملی برای حل مشکلات زیر ساخت راهی استان از محل و ظرفیت بانک‌های استانی باشند تا ببینیم چه راهکاری برای این مسئله وجود دارد و این جزو الویت ما است.

حسینی‌پور تاکید کرد: قطعا اگر پیشنهاد سازنده‌ای به ما ارائه شود از آن استفاده می‌کنیم و امیدواریم با تشکیل این جلسات در اسرع وقت، ما بدنبال برنامه‌ریزی در حوزه اجرا باشیم.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.