کد خبر : 5651
تاریخ انتشار : جمعه ۱۹ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۰
97 views

لائینی: حادثه حرم رضوی بخشی از سناریوی آمریکایی صهیونیستی است

لائینی: حادثه حرم رضوی بخشی از سناریوی آمریکایی صهیونیستی است

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به شهادت حجج‌اسلام اصلانی و دارایی در حرم مطهر رضوی، گفت: ما این را محکوم می‌کنیم و آن را مربوط به آمریکا و صهیونیست‌ها میدانیم و با صدای بلند شعار مرگ بر آمریکا را فریاد می‌زنیم. به گزارش تیتر شمال؛ آیت الله محمدباقر محمدی لائینی در خطبه های

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به شهادت حجج‌اسلام اصلانی و دارایی در حرم مطهر رضوی، گفت: ما این را محکوم می‌کنیم و آن را مربوط به آمریکا و صهیونیست‌ها میدانیم و با صدای بلند شعار مرگ بر آمریکا را فریاد می‌زنیم.


به گزارش تیتر شمال؛ آیت الله محمدباقر محمدی لائینی در خطبه های نمازجمعه مرکز مازندران، بر لزوم زندگی بدون گناه و سبکی که خدا می‌پسندد تاکید و اظهار کرد: به فرموده امام باقر (ع) هر کسی به یاد مرگ باشد در دنیا زندگی زاهدانه پیدا میکند و به حلال بسنده و قناعت کرده و خودش را به آب و آتش نمی‌زند که زندگی خود را عریض و طویل کند.

خطیب جمعه ساری با بیان اینکه همه شما نمازگزاران و خودم رو به تقوا سفارش می‌کنم. چیزی بهتر از تقوا نیست و باتقوا می‌شود همه خوبی‌ها را به دست آورد، افزود: همه گناهان برای این است که ما قبر و اینکه باید روزی بگذاریم و برویم را فراموش کنیم، زندگی شده مظاهر و مادی، آگهی کالاها در خیابان‌ها و رسانه‌ها خودنمایی می‌کند که فقرا را به سوز حسرت کشانده و ثروتمندان را تشنه‌تر می‌کند، فقط زمان حضور در قبرستان لحظه‌ای به یاد مرگ می‌افتیم.

محمدی لائینی با بیان اینکه در ماه مبارک رمضان قرار داریم به حسن استفاده از این ماه و بهره‌گیری از فرصت‌های موجود تاکید و اشاره کرد: در این ماه ادعیه موجود فراوان داریم که میگوییم چه کسی حوصله دارد بخواند، اولا این دعاها همچون انواع غذاها روی سفره است و شما هر مقداری را که وقت کردید میتوانید بخوانید، دوما اینکه با خدا یکرنگ بوده و در دلمان کلک نباشد و پاک باشد کافی است، و تضمین این است که بهشتی هستید.

نماینده ولی فقیه در مازندران ادامه داد: در این ماه از فرصت مسجد و قرآن استفاده کنیم خوب است، مساجد باید پایگاه قرآنی باشد، مورد بعدی توجه به مهندسی تلاوت است.

امام جمعه ساری به سالروز وفات حضرت خدیجه کبری (س) اشاره و اعلام کرد: این بانو مقامی بس مهم در پیشینه اسلام دارد، این بانو و ابوطالب دو حامی جدی پیامبر اکرم (ص) بودند که همواره به تشویق و دلداری همسرشان می‌پرداخت و ثروت خود را تماما برای ترویج دین در اختیار پیغمبر(ص) گذاشت.

وی به کمک بیش از ۷۰۰ میلیارد تومانی خیرین مازندران در طول دو سال گذشته اشاره کرد و گفت: اینها از حضرت خدیجه (س) درس گرفتند، اما مهمتر از این خدمات معرفت، شناخت و خضوع این بانو در مقابل حقیقت نبوت است که به‌هنگام وفات خودش رویش نشد که از پیغمبر این را بخواهد که لباسی را که با آن نماز خوانده روی پیکرش بگذارد تا از عذاب قبر در امان باشد و این پیام را به وسیله دخترش به همسر داد.

محمدی لائینی ادامه داد: سالروز شهادت چهار شهید؛ علامه سیدمحمد باقر صدر و خواهرش بنت الهدی که در شکنجه‌گاه‌های صدام به شهادت رسیدند و شهید سید مرتضی آوینی سید اهل قلم و بنیان‌گذار روایت‌گری حماسه‌ها که روز شهادتش به‌عنوان روز هنر انقلاب اسلامی نامگذاری شده است اگر هنر در اختیار دین باشد جهاد تبیین ما برد بیشتری پیدا می‌کند.

امام جمعه ساری ضمن تقدیر از هنرمندان ارزشی و معتقد، عنوان کرد: برخی از هنرمندان به ارزش‌ها بی توجه بوده و در رفتار شخصی خود توجهی به انقلاب اسلامی ندارند که ما از آن‌ها گلایه داریم‌، بازیگر فیلم‌های مزین به ارزش‌های دینی باید معتقد باشد.

وی به سالروز شهادت سپهبد صیاد شیرازی اشاره کرد و ادامه داد: همچنین در هفته آینده سالروز سقوط صدام با سقوط بغداد و سالروز قطع رابطه سیاسی آمریکا و ایران در پیش است و بالاخره در این چند روز گذشته اتفاقاتی افتاده که نشان دهنده این است که استکبار جهانی به‌دنبال فتنه و آشوب هستند، حمله به پاکستان، حوزه علمیه، طلاب گلستان و طلاب در حرم رضوی که تا به اینجا به شهادت دو نفر انجامید، شهید اصلانی از جهاد نظامی به جهاد فرهنگی پرداخته بود، شهید دارایی هم در حاشیه شهر مشهد با هزاران مشکل برای رفع آلام محرومین تمام قد ایستادند.

محمدی لایینی گفت: در همین استان ما نیز جهادگران در حوزه‌های مختلف سنگ تمام گذاشتند مومن باید همیشه در حال جهاد باشد، اینکه جهادگران به وسیله یک سری انسان نفهم تحت تبلیغات سوء جبهه تفکیری به شهادت رسیده و چنان اقدام شومی را رقم زدند و مهمتر اینکه حرمت و احترام حرم رضوی را شکستند ما این را محکوم می‌کنیم و آن را مربوط به آمریکا و صهیونیست‌ها میدانیم و با صدای بلند شعار مرگ بر آمریکا را فریاد می‌زنیم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.