کد خبر : 5636
تاریخ انتشار : جمعه ۱۹ فروردین ۱۴۰۱ - ۸:۳۵
109 views

آتش دست از سر میانکاله بر نمی‌دارد/حریق 4 هکتار دیگر از عرصه‌های میانکاله

آتش دست از سر میانکاله بر نمی‌دارد/حریق 4 هکتار دیگر از عرصه‌های میانکاله

چهار هکتار از عرصه‌های طبیعی پناهگاه حیات وحش میانکاله دوباره در آتش سوخت. به گزارش تیتر شمال؛ علی کلانه رئیس ذخیره‌گاه زیست‌کره میانکاله گفت:بخش‌هایی از پناهگاه حیات وحش میانکاله دیروز نیز آتش گرفت و ۴ هکتار از عرصه‌های طبیعی سوخت. وی بیان کرد: چهار و نیم هکتار از پناهگاه حیات وحش میانکاله نیز دو روز

چهار هکتار از عرصه‌های طبیعی پناهگاه حیات وحش میانکاله دوباره در آتش سوخت.


به گزارش تیتر شمال؛ علی کلانه رئیس ذخیره‌گاه زیست‌کره میانکاله گفت:بخش‌هایی از پناهگاه حیات وحش میانکاله دیروز نیز آتش گرفت و ۴ هکتار از عرصه‌های طبیعی سوخت.

وی بیان کرد: چهار و نیم هکتار از پناهگاه حیات وحش میانکاله نیز دو روز قبل در ۱۶ فروردین در جریان سه فقره آتش سوزی به خاکستر تبدیل شده بود.

به گفته کلانه علت این حریق نیز همانند آتش سوزی‌های قبلی عامل انسانی بوده است.

رئیس ذخیره‌گاه زیست‌کره میانکاله بیان کرد: پارسال بیش از ۴۰ فقره آتش سوزی گسترده در این شبه جزیره گزارش شده بود که در نتیجه آن ۳۰۰ هکتار از پوشش گیاهی و جنگلی منطقه در آتش سوخته بود.

کلانه ادامه داد: آتش در سال ۹۹ نیز ۳۹۰ هکتار از عرصه‌های طبیعی میانکاله را تبدیل به خاکستر کرده بود.

کارشناسان تلاش برخی سودجویان برای زمین خواری با آتش زدن پوشش گیاهی و جنگلی، کینه جویی شکارچیان و قاچاقچیان گراس پس از دستگیری و تضارب برخی اهالی با محیط زیست را علت اصلی این آتش سوزی‌ها می‌دانند.

رئیس جمهور ۲۰ اسفند  در سفر به مازندران از این پناهگاه بازدید و دستورات لازم برای ساخت پایگاه اطفای حریق در منطقه را صادر کرده بود.

پناهگاه حیات‌وحش میانکاله با ۶۸ هزار و ۸۰۰ هکتار مساحت در شرق مازندران قرار دارد و با پوشش درختان انار و درختچه‌های سازیل، نازیل و بوته‌های تمشک، دست‌کم ۱۳۰گونه پرنده مهاجر را در خود جای داده است.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.