کد خبر : 5660
تاریخ انتشار : جمعه ۱۹ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۹
92 views

تیم حقوقی در شهرستان های مازندران برای مبارزه با زمین خواری تشکیل می‌شود

تیم حقوقی در شهرستان های مازندران برای مبارزه با زمین خواری تشکیل می‌شود

نماینده ویژه استاندار مازندران در مبارزه با زمین‌خواری با بیان این‌که آینده استان به حفاظت از جنگل‌ها و منابع طبیعی بستگی دارد، گفت: باید تیم حقوقی در شهرستان های مازندران برای مبارزه با زمین خواری تشکیل شود تا بتوانند در دعاوی مربوط به زمین‌خواری در کنار دستگاه‌های اجرایی قرار گیرند. به گزارش تیتر شمال؛ به

نماینده ویژه استاندار مازندران در مبارزه با زمین‌خواری با بیان این‌که آینده استان به حفاظت از جنگل‌ها و منابع طبیعی بستگی دارد، گفت: باید تیم حقوقی در شهرستان های مازندران برای مبارزه با زمین خواری تشکیل شود تا بتوانند در دعاوی مربوط به زمین‌خواری در کنار دستگاه‌های اجرایی قرار گیرند.


به گزارش تیتر شمال؛ به نقل از روابط عمومی فرمانداری شهرستان آمل، ناصر اکبرزاده در کارگروه مبارزه با جنگل خواری که در فرمانداری این شهرستان تشکیل شد ، افزود : بخش بزرگی از زمین خواری و جنگل خواری در مازندران

توسط مفسدان و دلالان اقتصادی صورت می گیرد که اعتقادی به نظام نیز ندارند.

وی با بیان اینکه تجاوز بر عرصه های ملی و مردمی در مازندران رو به افزایش است، گفت : امروز بنگاه های املاک در تهران بخش بزرگی از خرید و فروش املاک در مازندران را انجام می دهند و زمین های مازندران

به راحتی فروخته می شود.

نماینده ویژه استاندار مازندران در مبارزه با جنگل خواری و کوه خواری با اشاره به اینکه سودجویان از حسن نیت یا خلاهای حوزه مدیریتی مدیران سواستفاده می کنند ، تصریح کرد: در این زمینه نیاز است که تریبون های

رسمی و مردمی نسبت به هوشیار سازی مردم و مسئولان عمل کنند.

وی با اشاره به اینکه عملیات اجرایی مبارزه با جنگل خواری و زمین خواری از هفته های آینده در مازندران آغازمی شود، تصریح کرد: با اینکه معتقدیم زمین خواری و جنگل خواری در هر ابعادی نباید صورت گیرد اما در طرح ویژه

مبارزه با جنگل خواری به دنبال دانه درشت ها هستیم و افرادی که انفال عمومی را چپاول می کنند مورد هدف قرار گرفته اند.

اکبرزاده با انتقاد از فعالیت دهیاران و اعضای شوراهای روستاها در خریدو فروش املاک بیان کرد: زمانی که دهیاران و شوراها نسبت به املاک و زمین های روستایی دغدغه نداشته باشند باید فاتحه روستاها را بخوانیم.

وی افزود : دهیاران و اعضای شوراهایی که در خرید و فروش املاک مشارکت دارند شناسایی و با آنها برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

نماینده ویژه استاندار با بیان اینکه مازندران پایلوت طرح مبارزه با جنگل خواری در کشور است، اظهار کرد: در زمینه اجرای حکم جنگل خواری باید مقتدرانه عمل کنیم تا زمین خواری و جنگل خواری ریشه کن شود.

وی با تاکید بر اینکه نیروهای بازنشسته و بارخرید شده دستگاه های منابع طبیعی و جهاد کشاورزی بایدهر چه سریعتر جایگزین شوند، تصریح کرد: تامین تجهیزات و نیروی انسانی دستگاه های ذیربط در امر مبارزه با زمین خواری، صورت می گیرد تا بتوانیم حوزه عمل خود را در این امر گسترش دهیم.

استاندار مازندران پس از دستور رییس جمهوری در سفر استانی به مازندران برای حفاظت از منابع طبیعی و محیط زیست استان نماینده ویژه ای برای مبارزه با متجاوزان به عرصه های طبیعی تشکیل داد.

آیت الله سیدابراهیم رییسی در سفر استانی به مازندران که جمعه بیستم اسفند ماه جاری انجام شد در نشست فعالان و متخصصان حوزه محیط زیست و منابع طبیعی مازندران تاکید کرده بود که هیچ‌گونه کوتاهی در صیانت از جنگل‌ها پذیرفته نیست و به استاندار مازندران دستور داده بود تا با تشکیل کارگروهی ویژه بلافاصله هرگونه مقابله با تعرض به جنگل را با اولویت تخلفات ساختمانی در دستور کار قرار دهد.

رییس جمهور همچنین تاکید کرده بود که مسوولان دولتی ضمن برخورد با متعرضین به جنگل ، مردم را هم در جریان عملکردشان قرار دهند.
دو روز بعد از دستور رئیس جمهور، هفت هکتار از عرصه‌های ملی متصرفی در منطقه سید ابوصالح قائم شهر با حکم قضایی خلع ید و به منابع طبیعی بازگردانده شد.

  • منبع: ایرنا
  • انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.