کد خبر : 5657
تاریخ انتشار : جمعه ۱۹ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۷
123 views

دومین معدن مرزن‌آباد پلمب شد/روایتی از آشوب در شهر اکسیژن

دومین معدن مرزن‌آباد پلمب شد/روایتی از آشوب در شهر اکسیژن

فرماندار چالوس در ادامه بررسی وضعیت نامناسب برداشت از کوه از پلمب دومین معدن در مرزن‌آباد خبر داد و گفت: ریخته شدن سنگ و خطرآفرینی برای خودروهای در حال عبور و نداشتن مجوز لازم از مهم‌ترین دلایل این پلمب بوده است. به گزارش تیتر شمال؛ تا حالا از نزریک درد طبیعت را دیدی؟ دردهایی مثل

فرماندار چالوس در ادامه بررسی وضعیت نامناسب برداشت از کوه از پلمب دومین معدن در مرزن‌آباد خبر داد و گفت: ریخته شدن سنگ و خطرآفرینی برای خودروهای در حال عبور و نداشتن مجوز لازم از مهم‌ترین دلایل این پلمب بوده است.


به گزارش تیتر شمال؛ تا حالا از نزریک درد طبیعت را دیدی؟ دردهایی مثل ریختن زباله در جنگل را که حتما دیدید! ولی من دردهایی را سراغ دارم که مثل یک تومور ریشه می‌زنند، دردهایی که اگر هزار دست برای کمک بیایند جایش تا ابد درمان نمی شود!

از دور دست نمایی از خاک به چشم می‌آمد، کمی جلوتر غول‌های آهنین، شاید هم سنگ‌ها پودر می‌شوند، زیر پاهای‌مان می‌لرزد چند ثانیه در آن مکان بمانیم سنگ همانند باران می‌بارد؛ چندین کیلومتر آن طرف‌تر و در فراز و فرود جاده، کوه‌ها به حال هم گریانند.

از هر جا و هر دیاری که باشی اسم شمال به گوشَت خورده یا حداقل یک باری در جنگل‌ها و کوه‌های آن خاطره داری؛ می‌خواهم در این روایت چند دقیقه قاضی باشید تا شاید کوه‌های شمال دیگر دچار دردهای ریشه‌ای نشوند.

چند دقیقه تصور کن دیگر کوهی نیست، این موهبتی که اسمش هم به جان‌مان سنجاق شده است؛ این درد، خیلی تلخ‌تر از آنچه فکرت، تاب تحملش را داشته باشد، توی رگ‌ها خزیده و مُسری‌وار در حال سرایت به زندگی مردم است.

بازوی تنومند

در معادن خبری از آرامش نیست، اینجا حتی خبری از درخت و کوه نیست و همه مفهوم در دستگاه‌هایی خلاصه می‌شود که بازوی تنومند کوه را همانند گندم پودر کنند تا صدایی از طبیعت دیگر به گوش نرسد.

 اینجا، همه چیز، تلخ است!

صدای غول‌های آهنین بر طبیعت قالب است، قهر طبیعت این بار با پراکندگی گرد و خاک بالا زده و در پی بی‌فکری انسان‌هایی که شب را بدون وجدان می‌گذرانند، کوه‌ها را می‌بلعد و سرمایه منابع طبیعی را با خاک یکسان می‌کنند.

زمین خاک و آسمان تیره؛ حیوانات دیده نمی‌شوند و پریشانی پرندگان در آسمان تاریک عذاب آور است، چه کسی به کمک طبیعت می‌آید…؟

دومین معدن در مرزن‌آباد پلمب شد

علی قاسمی فرماندار چالوس در ادامه بررسی وضعیت نامناسب برداشت از کوه از پلمب دومین معدن در مرزن‌آباد خبر داد و اظهار کرد: ریخته شدن سنگ و خطرآفرینی برای خودروهای در حال عبور و نداشتن مجوز لازم از مهم‌ترین دلایل این پلمب بوده است.

وی افزود: این واحد معدنی نیز تا تعیین وضعیت و مرتفع شدن مشکل، تعطیل خواهد بود.

شهر مرزن‌آباد که مملو از روستاهای خوش آب و هوا، طبیعت بکر و باغ‌های گسترده و حیوانات است به دلیل تجمع عظیمی از معادن در منطقه و آسیب زدن به طبیعت آن باعث شد که مردم شهر و روستاها بخش  مدت‌هاست نسبت به معادن معترض هستند و آستین همت مسؤولان می‌تواند نجات بخش این شهر باشد.

  • منبع: خبرگزاری فارس

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.