کد خبر : 5720
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۲ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۱
126 views

مدیرکل محیط زیست مازندران:

توقف پروژه مهم‌ترین مطالبه تشکل‌های زیست محیطی مازندران/چگونگی تخصیص زمین را پیگیری خواهیم کرد

توقف پروژه مهم‌ترین مطالبه تشکل‌های زیست محیطی مازندران/چگونگی تخصیص زمین را پیگیری خواهیم کرد
ابرهیمی با بیان اینکه توقف پروژه احداث پتروشیمی، مهم‌ترین مطالبه تشکل‌های زیست محیطی است؛ گفت: چگونگی تخصیص زمین و ابهامات مطروحه در این خصوص را قطعا پیگیری خواهیم کرد.


به گزارش تیتر شمال؛ حسینعلی ابراهیمی‌کارنامی مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران در جلسه امروز که با حضور شریعتی نماینده مردم شرق استان، تشکل‌های زیست محیطی مازندران، تنی چند از اصحاب رسانه و مسئولان استانی با موضوع احداث پتروشیمی در شرق مازندران برگزار شد؛ اظهار کرد: مباحثی که امروز از سوی نمایندگان تشکل‌های زیست محیطی مازندران مطرح شد عمدتا مسائل مهمی بود که خطاب آن به ارزیابی‌های زیست محیطی و تصمیم‌گیری‌هایی که در ستاد در این باره می‌شود؛ معطوف بود.

وی افزود: همان‌طور که مطلع‌اید ارزیابی این پروژه‌های بزرگ به استان‌ها تفویض اختیار نمی‌شود، چرا که نیاز به بررسی‌های تکمیلی‌تر و هم‌افزایی‌های در سطح ستاد و ملی دارد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران، خاطرنشان کرد: اگر مطالعات تکمیلی این پروژه به اتمام و ارائه شود، قطعا ما موضوعات مطروحه تشکل‌ها را به کمیته‌های ارزیابی انتقال خواهیم داد و اکنون آن بحثی که شاید مورد مطالبه عمده تشکل‌ها است توقف این پروژه است.

ابراهیمی توضیح داد: در خصوص توقف این پروژه نیز دکتر رستمی علاوه بر اینکه یک فعال زیست محیطی و صاحب نظر است دارای یک سمت دولتی در مجموعه امور اراضی است و مدیریت و تصمیم‌گیری اختصاص زمین و یا هرگونه فعالیت بر روی منابع ملی در خارج از مناطق چهارگانه تحت مدیریت محیط زیست، بر عهده منابع طبیعی و امور اراضی است.

وی عنوان کرد: اگر به تخصیص زمین به سرمایه‌گذار این پروژه از سوی امور اراضی، ایرادی وارد است ما خواهش ما آن است که حتما اقدامات لازم صورت گیرد و اگر ممکن نیست این اقدام باید از سوی منابع طبیعی صورت گیرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران، تاکید کرد: کاری که اکنون می‌تواند محیط زیست انجام دهد آن است که نامه‌ای که سوی عالیخانی تنظیم شد به دو دستگاه منابع طبیعی و سازمان امور اراضی کشور ارسال کند تا این دستگاه‌ها اقدامات لازم را در خصوص جلوگیری از ادامه پروژه تا تعیین تکلیف این مسئله در دستور کار قرار دهند.

ابراهیمی اعلام کرد: مگر اینکه این دستگاه‌ها دارای دلایلی یا مستنداتی باشند که حاکی از آن باشد که اقدامات صورت گرفته تا به اینجای کار بر وفق مقررات است.

وی اضافه کرد:  اینکه تخصیص زمین این پروژه به چه نحوی صورت گرفته است، بنده هم اطلاعی ندارم تا بخواهم در این‌باره اظهار نظری کنم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران، تشریح کرد: پاسخ به ابهامات و سوالات مطروحه در این باره که تعریف سطح اشغال به چه گونه‌ای صورت گرفته است و یا چگونه زمین از 55 هکتار به 90 هکتار افزایش پیدا کرد، برای ما هم روشن نیست و اطلاعی ندارم.

ابراهیمی اضافه کرد: لذا خواهشی که در این خصوص دارم برگزاری جلسه دیگری در اسرع وقت با حضور مدیران دستگاه‌های متولی است تا اظهارات آنان را در پاسخ به سوالات تشکل‌ها بشنویم.

وی بیان کرد: به هر منظور مسئله احداث پتروشیمی در شرق استان به اندازه‌ای مهم است که در این باب، به یک نتیجه عقلایی برسیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران، متذکر شد: ما تابع نتیجه نهایی هستیم که دفتر ارزیابی به ما اعلام می‌کند و بر اساس آن نیز اقدام خواهیم کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.