کد خبر : 5717
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۲ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۷
141 views

جام حذفی فوتبال کشور؛

حذف آبی‌های پایتخت توسط نساجی/ امید شهر خسته به نیمه‌نهایی جام حذفی رسید!

حذف آبی‌های پایتخت توسط نساجی/ امید شهر خسته به نیمه‌نهایی جام حذفی رسید!
تیم فوتبال نساجی مازندران با برتری مقابل استقلال تهران در ضربات پنالتی موفق به حذف استقلال شد.


به گزارش تیتر شمال؛ از مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی فوتبال ایران، استقلال و نساجی از ساعت ۲۰:۳۰ در ورزشگاه آزادی به مصاف هم رفتند که این دیدار در وقت‌های قانونی و وقت‌های اضافه با تساوی بدون گل به پایان رسید.

ترکیب استقلال: علیرضا رضایی، روزبه چشمی، رافائل سیلوا، عارف غلامی، وریا غفوری، ابوالفضل جلالی، زبیر نیک‌نفس، جعفر سلمانی، سبحان خاقانی، کوین یامگا و امیرحسین حسین‌زاده.

ترکیب نساجی: علیرضا حقیقی، سعید غلامعلی بیگی، رضا جعفری، ایوب کلانتری، کریم اسلامی، حامد شیری، صابر حردانی، مرتضی منصوری (کارت زرد)‌، حسن نجفی، شاهین طاهرخانی، اکبر صادقی.

در حالی که همه انتظار داشتند این دیدار دو تیم در جام حذفی متفاوت‌تر از بازی‌های لیگ باشد، اما بر خلاف تصور همه، این بازی هم به مانند دو بازی قبل در وقت‌های قانونی با تساوی و بدون گل به پایان رسید تا تکلیف بازی در وقت‌های اضافه و ضربات پنالتی مشخص شود.

اما این دیدار در وقت‌های قانونی موقعیت‌های زیادی هم داشت. در دقیقه ۵ شوت وریا غفوری روی یک ضربه کاشته از پشت محوطه جریمه با واکنش حقیقی به کرنر رفت.

نساجی‌چی‌ها بازی را خوب شروع نکرده بودند و کمی با استرس بازی رو آغاز کردند و همین موضوع سبب شد تا استقلالی‌ها موقعیت‌های زیادی را کسب کنند. در ادامه بازی سانتر استقلالی‌ها و ضربه سر یامگا با فاصله کم به بیرون رفت.

در دقیقه ۸ اشتباه مدافعان نساجی در پاس روی عقب باعث توپ ربایی حسین‌زاده شد اما این بازیکن در موقعیت تک به تک توپ را به بیرون زد.

اما نساجی‌چی ها پیش کشیدند و شوت صابر حردانی، هافبک نساجی در دقیقه ۲۴ به تیرک دروازه استقلال برخورد کرد.

در ادامه استقلالی‌ها روی یک حمله سریع صاحب موقعیت شدند که ضربه جعفر سلمانی به بالای دروازه نساجی رفت.

حملات دو تیم در ادامه نتیجه‌ای در بر نداشت تا نیمه اول با تساوی بدون به پایان برسد.

نیمه دوم هم با حمله استقلالی‌ها شروع شد. در دقیقه ۵۵ شوت مهدی‌پور در میانه راه به حسین‌زاده رسید اما ضربه این بازیکن در موقعیتی خطرناک در دستان حقیقی جای گرفت.

سنگربان نساجی که امروز روز خوبی داشت، چندین بار مانع گلزنی مهاجمین استقلال شد. در ادامه این دیدار، فرار و شوت حسین‌زاده در دقیقه ۵۷ با واکنش دیدنی حقیقی به کرنر رفت.

همچنین در دقیقه ۷۶ نفوذ آمانوف و ضربه او در دستان حقیقی قرار گرفت تا حقیقی در روزی که بازی نساجی زیاد چنگی به دل نزد، همچنان ستاره نساجی باشد.

در دقیقه ۷۷ سانتر صالح حردانی و ضربه آمانوف از بالای دروازه حقیقی بیرون رفت.

تلاش دو تیم برای گلزنی در پایان ۹۰ دقیقه بی ثمر بود و بازی به وقت اضافه کشیده شد.

*حواشی این دیدار | حسینی پور، تماشاگر ویژه بازی استقلال  ـ نساجی 

سیدمحمود حسینی پور، که همراهی تیم نساجی و اتمام بموقع ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر از تاکیدات و اولویت های اوست، در ورزشگاه آزادی، بازی دو تیم استقلال تهران و نساجی را از نزدیک تماشا کرد.

سید محمود حسینی پور، استاندار مازندران با حضور در استادیوم آزادی تهران از نزدیک بازی دو تیم فوتبال نساجی قائمشهر و استقلال تهران را تماشا کرد.

مسائل باشگاه نساجی به ویژه بازسازی ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر از جمله دغدغه‌های جدی استاندار مازندران از زمان آغاز به کار به عنوان استاندار بوده و حسینی پور ضمن بازدید از این ورزشگاه همواره در کنار این تیم مازندرانی بوده است.

اتمام به موقع استادیوم شهید وطنی قائمشهر اولویت و تاکید مهم نماینده عالی دولت در استان است تا این باشگاه مازندرانی و ریشه‌دار بتواند بازی‌های خانگی‌اش را در لیگ برتر با همه توان در کنار هوادارن خونگرم خود انجام دهد و از خانه به دوشی برای همیشه رهایی یابد.

پیگیری‌های استاندار مازندران از این تیم همواره تداوم داشته بنحوی که در سفر رئیس جمهور به مازندران، اعتباری برای بازسازی این ورزشگاه اختصاص یافت.

حسینی پور اخیرا کارگروه ویژه اتمام پروژه ورزشگاه شهید وطنی را تشکیل داده و این کارگروه را مامور کرده است تا روند این پروژه را تسریع نماید.

این کارگروه به‌طور هفتگی و مرتب از روند بازسازی ورزشگاه شهید وطنی بازدید می‌کند و می‌توان گفت که با این پیگیری‌ها، پروژه آماده‌سازی این ورزشگاه شتاب یافته و کیفیت مطلوب‌تری یافته است.

استاندار مازندران، امشب برای همراهی و ایجاد انگیزه و روحیه ضمن حضور در ورزشگاه آزادی بازی دو تیم استقلال تهران و نساجی مازندران را از نزدیک مشاهده کرد.

*سایر حواشی بازی:

هواداران استقلال پیش از شروع بازی، شاهرخ بیانی مربی تیم نساجی را تشویق کردند. ستاره اسبق استقلال نیز به سمت سکوها رفت و به ابراز احساسات هواداران پاسخ داد.

*کمیته مشوقان استقلال از هواداران نساجی با گل و افطاری پذیرایی کرد.

*پیش از شروع مسابقه، بازیکنان دو تیم و داوران با اهدی گل به مقام شامخ شهید صیاد شیرازی و دیگر شهدای نیروی زمینی ارتش ادای احترام کردند.

*ساکت الهامی هنگام رفتن به سمت نیمکت با شنیدن صوت قرآن در جای خودش ایستاد. پس از تلاوت قرآن، فرهاد مجیدی به سمت سرمربی نساجی رفت و با او خوش و بش کرد.

* اکبر صادقی و حسن نجفی که به دلیل مصدومیت احتمال داشت در این بازی به زمین نروند در ترکیب اصلی نساجی قرار گرفتند.

*پیش از شروع‌ مسابقه ساکت الهامی در کنار درجه داران ارتشی و تصویر سپهبد شهید شیرازی عکس یادگاری گرفت.

* با توجه به فرا رسیدن اولین سالگرد درگذشت نادر دست نشان، وریا غفوری با پیراهنی منقش به عکس آن مرحوم که روی آن عبارت «هفت ابدی» درج شده بود، در مراسم قبل بازی شرکت کرد.

* مسعود شجاعی کاپیتان اسبق تیم ملی که در بازی امروز نساجی غایب است، از جایگاه ویژه تماشاگر مسابقه شد.

*در اوایل نیمه اول، ناظر فدراسیون به سمت نیمکت استقلال رفت و ضمن گفت و گو با بیژن طاهری، از سرپرست استقلال خواستار برقراری آرامش شد.

*شادروان منصور پورحیدری در دقیقه ۲۳ توسط هواداران استقلال تشویق شد.

*حدود ۲هزار هوادار نساجی با حضور در ورزشگاه آزادی تیم محبوبشان را تشویق می‌کنند.

*در دقیقه۲۴ شوت خطرناک بازیکن نساجی به تیرک دروازه استقلال خورد تا افسوس ساکت الهامی را به دنبال داشته باشد.

سرمربی نساجی در صحبت با نیمکت این تیم از نحوه شوتزنی بازیکن تیمش ابراز نارضایتی کرد.

*خطا روی سبحان خاقانی در دقیقه۳۷، اعتراض شدید فرهاد مجیدی به داور چهارم را در پی داشت. سرمربی استقلال در این صحنه اعتقاد داشت بازیکن نساجی باید کارت می‌گرفت. در ادامه حمله استقلال با اعلام آفساید از دست رفت تا عصبانیت مجیدی بیشتر شود. در این صحنه بیژن طاهری نیز از روی نیمکت بلند شد و به سمت داور چهارم رفت تا اعتراض خودش را نسبت به کارت نگرفتن بازیکن حریف اعلام کند. پس از این داور چهارم و ناظر بازی به آرام کردن سرمربی و سرپرست استقلال پرداختند.

*اواخر نیمه اول هواداران استقلال با روشن کردن نور گوشی‌های خود صحنه زیبایی را روی سکوها به وجود آوردند.

*در یک صحنه، ساکت الهامی به خاطر اعلام خطاهای زیاد به سود استقلال، به داور اعتراض کرد.

*دقیقه۴۳ یامگا فرصت خوب گلزنی را در محوطه جریمه نساجی از دست داد تا اعتراض و ناراحتی فرهاد مجیدی را به دنبال داشته باشد.

*توقف بازی پس از این صحنه فرصتی بود تا وریا غفوری برای نوشیدن آب به کنار زمین برود. در این صحنه سرمربی استقلال با عصبانیت نسبت شرایط بازی با کاپیتان تیمش صحبت کرد و غفوری نیز در ادامه بطری آب خودش را به زمین کوبید.

*پس از پایان بازی به مناسبت وفات حضرت خدیجه (س) از بلندگوی ورزشگاه مداحی پخش شد.

*فرشید سمیعی معاون حقوقی و سعید فتاحی معاون اجرایی باشگاه استقلال از نزدیک تماشاگر این دیدار هستند.

* با خطای روی یامگا در دقیقه۵۴، یک ضربه ایستگاهی پشت محوطه جریمه نساجی، نصیب استقلال شد. در این صحنه فرهاد مجیدی که اعتقاد به کارت داشت به شدت اعتراض کرد. بیژن طاهری نیز به نشانه اعتراض از روی نیمکت بلند شد که ناظر بازی از او خواست به روی نیمکت برگردد.

*پس از فرصت سوزی بازیکن استقلال در دقیقه ۵۵، بازیکنان این تیم یک‌موقعیت خوب دیگر را هم در دقیقه۵۷ از دست دادند تا فرهاد مجیدی ناراحتی و کلافگی خودش از این اتفاقات را با تکان دادن دست‌هایش نشان بدهد.

*حمید سوریان قهرمان کشتی فرنگی و نایب رئیس فدراسیون کشتی کشورمان به همراه حجت کریمی عضو هیأت مدیره باشگاه استقلال، با حضور در‌ جایگاه ویژه تماشاگر این دیدار هستند.

*اواسط نیمه دوم هواداران نساجی با تشویق ایسلندی از تیم محبوبشان حمایت کردند.

*دقیقه۷۷ بازیکن استقلال موقعیت عالی گلزنی در شش قدم حریف را با زدن توپ به بالای دروازه از دست داد تا افسوس شدید مجیدی را در پی داشته باشد. سرمربی استقلال در این صحنه بطری آب خودش را به زمین‌ کوبید.

*سرنگونی بازیکن نساجی در محوطه جریمه استقلال و در دقیقه۹۰، اعتراض شدید اعضای نساجی را در پی داشت. داور در این صحنه دستور به ادامه بازی داد اما سرمربی نساجی در اعتراض به داور چهارم اعتقاد داشت بازیکن استقلال باید کارت می‌گرفت. پس از این حقیقی با واکنش خود مانع از گلزنی استقلالی‌ها شد تا با بیرون رفتن توپ، بازی‌ متوقف شود. در این لحظه نیمکت نشینان نساجی شدیدا اعتراض کردند و این اعتراضات در و عصبانیت شدید الهامی، در نهایت منجر به اخطار گرفتن سرمربی نساجی شد.

*پس از این اتفاقات، بازیکن نساجی در برخورد با بازیکن استقلال به زمین افتاد تا اعتراض شدید هواداران استقلال را در‌پی داشته باشد. استقلالی‌ها معتقد بودند بازیکنان حریف به بهانه مصدومیت مدام وقت کشی می‌کنند. در این صحنه فرهاد مجیدی بطری آب خودش را شوت کرد!

*در ثانیه‌های پایانی وقت های تلف شده نیمه دوم شوت صابر حردانی بازیکن استقلال پس از برخورد به تیرک افقی دروازه نساجی به زمین برگشت. استقلالی‌ها که در این صحنه معتقد به گل بودند به شدت به داور اعتراض کردند و هواداران این تیم نیز شروع به فحاشی کردند اما سپس آن‌ها با جویا شدن مرور تصویر آهسته از خبرنگاران، متوجه شدند که این توپ وارد دروازه نشده به همین خاطر با شعار داور دوست داریم به عذرخواهی از قاضی میدان پرداختند.

*در نیمه اول هم بازیکنان نساجی یک بار تیرک دروازه استقلال را به لرزه درآوردند.

*در جریان اعتراضات استقلالی‌ها به داور، حرکات عجیب و غریب صالح مصطفوی قابل توجه بود. ضمن اینکه ساکت الهامی از رفتار اعضای تیم استقلال ابراز تعجب کرد.

  • منبع: فارس مازندران

انتهای پیام/

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.