کد خبر : 5687
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۲ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۱
132 views

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس;

دولت و مجلس کشور را از گروگان نفت خارج کنند/فقر آب در مازندران پُرآب

دولت و مجلس کشور را از گروگان نفت خارج کنند/فقر آب در مازندران پُرآب
نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس گفت: دولت و مجلس کشور را از گروگان نفت خارج و آن را تبدیل به فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان کنند.


به گزارش تیتر شمال؛ ​منصورعلی زارعی کیاپی در نشست علنی مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود با سلام و درود بر شهیدان سرافراز انقلاب اسلامی و ملت بزرگ ایران  و مردم شریف شهرستان های ساری و میاندورود و شهیدان و ایثارگران پرافتخارش، گفت: به کارگزاران کشور پیرامون شعار سال “دانش بنیان شدن حکمرانی” در همه حوزه ها هشدار می دهم؛ اما چرا هشدار ! برای اینکه اگر کارگزاران کشور به راهبردهای رهبر فرزانه انقلاب درباره تولید علم و  حرکت های دانش بنیان توجه می‌کردند؛ امروز اقتصاد کشور با تکانه های داخلی و خارجی متزلزل و ناپایدار نمی‌شد.

وی افزود: اما تاریخ گواهی می دهد که این خطر مورد توجه رهبری انقلاب بود و سرانجام نظریه” اقتصاد مقاومتی” را رونمایی کردند؛ اما دولت ها به خصوص دولت سابق و ائتلاف تکنوکرات‌ها و اصلاح طلبان و ناباوران به قدرت داخلی ؛همراهی نکردند.

دولت و مجلس کشور را از گروگان نفت خارج کنند

این نماینده مردم در مجلس با بیان اینکه امروز وقت آن است که دولت و مجلس کشور را از گروگان نفت خارج و آن را تبدیل به مأمن شرکت‌های دانش‌بنیان کنند، تاکید کرد: به عنوان یک قطره کوچک از اقیانوس این ملت بزرگ هشدار می‌دهم اگر مجلس و دولت، این بار سه چرخه دانش بنیان در کشور توجه نکنند؛ ایران با توقف تاریخی مواجه خواهد شد. این هشدار سیاسی و تبلیغاتی نیست ،این یک هشدار برای تمرکز و درمان دردهای مزمن در حکمرانی کم بازده است.

زارعی با بیان اینکه دولت و مجلس باید نسبت خود را با دانش بنیان ها معلوم کنند، تاکید کرد: استانداری های سراسر کشور از این جهت که پیشرفت کشور فقط در پایتخت نیست ؛ باید برای ظهور دانش بنیان ها سهم بپذیرند، پیشرفت کشور از  ظرفیت‌های متنوع ایران بزرگ می گذرد.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس مطرح کرد: ایران فردا زمانی پایدار خواهد بود که نشانه‌گذاری امسال در تمام اجزای کشور و  برنامه های هفتم توسعه ایران، عملیاتی شود.نمایندگان محترم! حدود یک دهه در کشور رشد اقتصادی منفی بوده و زندگی برای مردم به خصوص اقشار ضعیف طاقت‌فرسا است . دولت و مجلس برای حل مشکلات اقتصادی وارد میدان شده و رشد اقتصادی را به ۱۸ درصد در کشور برسانند.

عضو مجمع نمایندگان استان مازندران درمجلس با تاکید بر اینکه استان مازندران می تواند درصد قابل توجهی از رشد اقتصادی کشور را به خود اختصاص دهد، خاطرنشان کرد: راهکارها برای تحقق منابع مالی حاصله از ظرفیت‌های موجود در استان از جمله تولید بیش از ۳ میلیون تن مرکبات، یک میلیون تن برنج سفید، ده ها هزار تن گوشت سفید که توسط مردان و زنان سختکوش استان حاصل می‌شود، باید برای ایجاد سرمایه گذاری، اشتغال، افزایش ضریب بهره وری و نهایتاً رشد اقتصادی در خود عضو استان پایدار شود.

وی ادامه داد: استان مازندران فقط ظرفیت در صورت تشکیل اراضی جلگه ای اش به خصوص در شهرستان های ساری و میاندورود، میزان برداشت از اراضی را تا دو برابر افزایش می‌دهد تا از واردات یک میلیون تن برنج جلوگیری شود؛ همچنین با ایجاد صنایع تبدیلی در حوزه محصولات کشاورزی، ضریب بهره برداری را به دو برابر برساند، میزان تولید مرکبات از سه میلیون تن به ۶ میلیون تن برسد، اما امروز بیش از 30 درصد این محصولات تبدیل به ضایعات می‌شود.

راه سرمایه گذاران را به دریا باز کنید

زارعی کیاپی خطاب به رئیس جمهوری در ادامه مطرح کرد: ریاست محترم جمهور؛ اقتصاد دریا پایه شما می‌تواند بخشی از  ۸ درصد رشد اقتصادی را محقق کند، ولی با این ملاحظات که وزارت گردشگری و کشاورزی و صنعت در اولین فرصت برنامه دانش بنیان کردن عملیاتی را برای ورود به دریا ارائه دهند. اقتصاد دریا پایه فقط حضور مردم در کنار دریا نیست و این بخش کوچکی از اقتصاد دریا است.

وی با بیان اینکه راه مردم به خصوص سرمایه گذاران را به دریا باز کنید ،ادامه داد:در زمان فرمانداری ام در ساحل ساری و میاندورود، ۱۰ جاده دسترسی به نام عدالت در دریا بازکردم ولی  مجدداً اغلب این راه ها توسط دولتی ها بسته شد.

 منطقه آزاد در ساحل مازندران دروازه جدید اقتصادی را به کشورهای همسایه باز می‌کند

عضو مجمع نمایندگان استان مازندران درمجلس با تاکید بر اینکه ایجاد منطقه آزاد در ساحل مازندران دروازه جدید اقتصادی به کشورهای همسایه را باز می‌کند، افزود: عملکرد غلط دولت‌ها در نظارت بر منطقه آزاد، نمی‌تواند حق مردم مازندران را از داشتن مراودات اقتصادی مناسب با کشورهای همسایه را سلب کند. دولت لایحه ایجاد منطقه آزاد مازندران را مجدداً به مجلس ارائه دهد.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس در ادامه خاطرنشان کرد: در ۴۰۰ کیلومتر نوار ساحلی مازندران، حتی یک اسکله ی مناسب گردشگری و دریانوردی احداث نشده است. ساحل ۴۰۰ کیلومتری که ظرفیت تولید بیش از ۲۰۰ هزار تن آبزی پروری و پرورش ماهی در قفس را دارد؛ امروز میزان تولید آن کمتر از ۵ هزار تن است؛ پیشنهاد می کنم کارگروه اقتصاد دریاپایه را با اختیارات ویژه در مازندران ایجاد و با قید فوریت سازمان متولی ساحل را اعلام کنید.

فقر آب در استان پرآب

زارعی با ارائه یک درخواست عاجل تاکید کرد: دهها هزار میلیارد سرمایه غیرمولد دولت در کنار ساحل را تبدیل به سرمایه مولد کنید که هزار شغل ایجاد کند و بر مردم اعتماد کنید؛ مردم شما را کمک خواهند کرد؛ مردم کوتاهی ما را نخواهند بخشید. امروز  زمان اقدامات عملیاتی است؛ فردا دیر است، دیر است و دیر.

وی با بیان فقر آب در استان پرآب، ادامه داد: آقای رئیس‌جمهور؛ آب در استان مازندران محور توسعه و امنیت غذایی کشور است؛ این نعمت خدادادی به واسطه تدبیر نامناسب دولت ها که متاسفانه در دولت شما هم ادامه دارد؛ کارشناسان به جای برنامه های دانش بنیان به استفاده بهینه از آب و در نهایت در حل مشکلات استان های همسایه؛ انتقال آب بین حوزه ای را پیشنهاد می دهند؛ در حالی که هزاران هکتار از اراضی مازندران سالانه مورد آسیب جدی خشکسالی قرار گرفته است و از حدود ۵۰ سال گذشته تا به حال توانسته ایم ۱۰ درصد آب های زیرزمینی را جمع آوری کنیم.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.