کد خبر : 5815
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۴ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۰
111 views

استاندار مازندران:

ماهیت مردمی بودن مراسم اربعین حسینی حفظ شود

ماهیت مردمی بودن مراسم اربعین حسینی حفظ شود
استاندار مازندران با اشاره به اثرات مردمی بودن امور ، گفت : در خصوص مراسم اربعین حسینی باید تلاش کنیم تا ماهیت مردمی بودن این مراسم مهم و معظم حفظ شود و بیشتر از ظرفیت مردم در برگزاری این مراسم استفاده کنیم .


به گزارش تیتر شمال؛  سید محمود حسینی پور امروز چهارشنبه در جلسه ستاد اربعین حسینی استان مازندران که در استانداری برگزار شد، افزود : اربعین حسینی حرکت مردمی به شمار می رود نه حرکت دولتی  و نباید جنبه مردمی بودن این مراسم را از آن بگیریم .

وی ادامه داد : برای این منظور می بایست در تمامی شهرستان های مازندران از توان هیات های مذهبی که خود متشکل و فعالیت آنها بر دوش مردم است استفاده شود و همچنین از حضور افراد فعال در این حوزه نیز باید نهایت استفاده را برد .

استاندار مازندران از شهید حاج قاسم سلیمانی به عنوان نماد فردی نام برد که به خوبی ظرفیت و توان مردمی را عرصه های مختلف شناخت و از آن استفاده کرد و گفت : همین دیدگاه و استفاده از ظرفیت مردم در بخش های مختلف و حضور در صحنه آنها باعث شده تا دولت های سرسپرده منطقه در مواضع خود نسبت به کشورمان عقب نشینی کنند .

وی با تاکید بر اینکه برای برگزاری مراسم اربعین حسینی ردیفی در بودجه دولت وجود ندارد ، افزود : اگر هم بودجه دولتی برای این منظور اختصاص یابد ناچیز است و اینجاست که باید با اعتماد افزایی در جامعه و میان مردم از ظرفیت مردم در قالب کمک های مردمی برای این بخش استفاده کنیم .

حسینی پو گفت : برای ایجاد این اعتماد افزایی می بایست سرفصل های استفاده و صرف پول های هزینه شده به مردم گزارش داده شود تا در آنها این اعتماد به وجود آید که کمک های آنها در همان سرفصل مورد نظر صرف و هزینه شده است .

استاندار مازندران همچنین بر ضرورت برگزاری ماهانه جلسات استانی ستاد اربعین تاکید کرد و افزود : امروز موضوع اربعین حسینی به مانور عظیم اسلام در عرصه جهانی مبدل شده است و دیگر به عنوان یک مراسم سنتی که معمولا در سال‌های قبل در طول تاریخ اسلام در ماه های محرم وصفر انجام می شد ،  نیست .

وی ادامه داد : امروز اربعین حسینی نمادی از حماسه حسینی در عرصه ببن المللی است که مورد توجه جهانیان قرار گرفته است و هر سالی می گذرد به حرکت خودجوش مردمی تبدیل می شود و پیروان ادیان مختلف در آن شرکت می کنند و این نشان دهنده تبعات عظیم معنوی و آگاهی معنوی برای مردم دنیا ناشی از این حرکت حماسی است .

حسینی پور گفت : اربعین حسینی به موسم شبه حج تبدیل شده است و همان طور که مسلمانان دنیا در موسم حج در مکه گرد هم می آیند و حماسه بزرگ اسلام را رقم می زنند ، اربعین حسینی نیز از لحاظ کمیت جمعیت چندین برابر موسم حج شده است و با توجه فروکش کردن بیماری کرونا و پیش بینی افزایش گرایش مردم برای حضور در این عرصه دینی و اجتماعی می بایست برنامه ریزی ها به سمت و سویی باشد که کمبود و نقصانی در این زمینه شاهد نباشیم.

استاندار مازندران با اظهار این که مازندران دیار علویان است ، اظهار داشت : برگزاری باشکوهتر مراسم اربعین حسینی جزیی از فرهنگ و اصالت مازندران به شمار می رود و افرادی که به عنوان مسوول و یا خادم در این ستاد فعالیت می کنند بدون وابستگی به مقام و منصب و تنها از روی عشق و علاقه به این کار مشغول هستند چون مراسم اربعین حسینی وابسته به جناح و گروه سیاسی نیست و در برگزاری برنامه های این روز باید روحیه جهادی دخیل باشد و کارها انجام شود .
وی خطاب به مسوولان و اعضای کمیته های ستاد اربعین حسینی مازندران گفت : هر یک از افراد عضو این کمیته ها می بایست به وظایف خود به خوبی عمل کنند و نباید با انداختن مسولیت کارها به گردن یکدیگر از انجام امور غافل شد  و هر کسی در جایگاه خودش باید کار را انجام بدهد و نباید معطل برخی غفلت ها بمانیم که باعث شود تا کمیته ای کار خود را انجام ندهد

استاندار مازندران در خصوص تهیه زمین برای احداث ستاد عتبات عالیات مازندران در ایلام هم اظهار داشت : پیگیری تهیه زمین بر عهده معاونت عمرانی استانداری مازندران است که می بایست این امر به سرعت و جدیت پیگیری شود .
حسینی پور همچنین به تقارن مراسم اربعین با تعطیلات تابستانی بر ضرورت اطلاع رسانی به مردم برای حضور شکوهمند در این مراسم برای عزیمت به عتبات عالیات از یک سو و برگزاری مراسم پیاده روی اربعین در شهرهای استان از سوی دیگر تاکید کرد.

  • منبع: ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.