کد خبر : 5893
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۹
116 views

دبیر نخستین ملی صنعت ساختمان مازندران مطرح کرد:

تغییر کاربری، آفت مهاجرت به مازندران

تغییر کاربری، آفت مهاجرت به مازندران
دبیر نخستین همایش ملی صنعت ساختمان مازندران با بیان مشکلات مهاجرت در مازندران، گفت: تغییر اساسی در فرهنگ و اقلیم ایجاد می شود، تغییر کاربری در اراضی کشاورزی و نابودی پوشش های جنگلی از تبعات ورود به مهاجرت ها به ایت استان است که در نتیجه فروش زمین ها برای کشاورزان شغل کاذب ایجاد می کند.


به گزارش تیتر شمال؛ بهرام شعبانی، دبیر نخستین همایش ملی صنعت ساختمان که در اردیبهشت ماه به میزبانی استان مازندران برگزار خواهد شد در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به محوریت این همایش اظهار کرد: بهره گیری از تجارب معماری بومی مازندران، شناخت الگوهای پایداری در معماری و شهرسازی، جغرافیا در صنعت ساختمان و حفاظت از محیط زیست از اهداف این جشنواره است.

وی با بیان افزایش مهاجرت به مازندران، عنوان کرد: کمبود اب در شهرهای کویری، افزایش خرید در شهرهای شمالی و بازار کار در مازندران از عوامل تاثیرگذار در مهاجرت است که به گفته یکی از مدیران کل روستاهای ۷۰ خانواری به ۴۰۰ خانوار رسیده است.

دبیر نخستین همایش ملی صنعت ساختمان ادامه داد: رشد نقطه ای معاملات کشور در پاییز 1400 نسبت به سال قبل دو برابر افزایش داشته است در شرایطی که تهران در کمترین حجم معاملات را داشته است.

وی از دلایل ایجاد مهاجرت به مازندران اشاره کرد و افزود: افزایش تعامل ساکنین شهرهای بزرگ به علت محیط سبز این استان ، الودگی و تراکم جمعیت در شهرهای بزرگ، تسهیل رفت و امد به دلیل ازادراههای که ساخته می شود و اینکه بخاطر شیوع کرونا در دو سال گذشته و شرایط ویژه محدودیت سفر خانه دوم به شکل خرید و یا اجاره در شرایط قرنطینه و دورکاری زمینه سازی برای سکونت در  شمال را زیاد کرده و محرک دیگر سرمایه گذارها با توجه تورم ایجاد شده و چشم اندازی برای اینده  زمینه ساز ویلاسازی شده که در نگاه اول خوب است، اما افت آن تغییر کاربری خواهد بود.

شعبانی با بیان مشکلات مهاجرت در مازندران، خاطرنشان کرد: تغییر اساسی در فرهنگ و اقلیم ایجاد می شود، تغییر کاربری در اراضی کشاورزی و نابودی پوشش های جنگلی از تبعات ورود به مهاجرت ها به ایت استان است که در نتیجه فروش زمین ها برای کشاورزان شغل کاذب ایجاد می کند.

وی از شکل گیری این همایش را بررسی مشکلات و رفع آن عنوان کرد و ادامه داد: مسئولان، انبوه سازان، سرمایه گذارها در مکانی جمع می شوند و راجع به این موضوع صحبت می کنند، این اتفاق باید به درستی شکل بگیرد تا نسل های بعدی بتوانند از این جنگل، آب و طبیعت استفاده کنند.

شعبانی از راه اندازی دبیرخانه دائمی در مازندران خبر داد و اظهار کرد: دبیرخانه دائمی دارد، پرفسور محمودگلاب چی سخنران هستند، همایش مدرس محور است و بهره گیری از تجارب محوریت این همایش خواهد بود که به ۱۱ مورد جایزه هم داده خواهد شد.

وی الگوهای پایدار در معماری شهرسازی را از اهداف این همایش خواند و خاطرنشان کرد: معماری ما نیاز به انسجام دارد، در برخی شهرهای بزرگ ، قبل از اجرای پروژه نما در شورای نما تصویب می شود.

دبیر نخستین همایش ملی صنعت ساختمان تصریح کرد: بررسی کردیم، از استانهای اصفهان، مشهد و خوزستان، بیشترین سرمایه گذار را داشتیم، ما در این همایش از سرمایه گذارها هم دعوت کردیم؛ چرا که ورود ان ها تبعات دارد و باید بتوانیم این موضوع را هدفمند کنیم.

وی با تاکید اینکه در این همایش دو موضوع مطرح خواهد شد، بیان کرد:موضوع اول مشکلاتی که وجود دارد است  و مشکلاترا بطور کامل بیان خواهد شد و دومین موضوع رسالت این همایش مسائل را باید ریشه ای حل کنیم و این همایش ریشه ای مشکلات را مورد بررسی قرار خواهد داد.

لازم به ذکر است که این همایش قراراست در اردیبهشت ماه سال جاری به میزبانی استان مازندران و باحضور مسئولین کشوری و استانی و تعداد کثیری از معماران و مهندسین برگزار می گردد.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.