کد خبر : 5936
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۰
100 views

یادداشت؛

برهم‌زدن آرامش مردم مازندران، با چه منطقی؟

برهم‌زدن آرامش مردم مازندران، با چه منطقی؟
مردم مازندران چرا باید همواره نگران باشند و نتوانند مسئولانی باانگیزه خدمت را که دارای ثبات و امنیت مسئولیتی هستند، بر بام خدمت به خود شاهد باشند و روز معارفه یک مسئول، عده‌ای ساز برکناری آن مسئول را کوک کنند و التهاب را به میام مردم تزریق نمایند؟!


به گزارش تیتر شمال؛ از انتصاب پرماجرای استاندار مازندران هنوز چند ماهی نگذشته که یکی از رسانه‌های مازندران اقدام به انتشار گمانه‌ها برای انتصاب‌ها و تغییرات جدید دولت و از جمله استانداران و استاندار مازندران نمود که حتی نام جایگزین استاندار را نیز ذکر کرد که از استانی دیگر است و در حال حاضر نیز یکی از معاونت‌های استاندار را عهده‌دار می‌باشد. در این ارتباط، توجه به چند نکته اساسی است.

در انتخابات‌ها، مازندران ملتهب نتیجه، باید نگران باشد که آیا خادم مردم انتخاب می‌شود و یا…، پس از آن، انتصاب‌ها سلسله نگرانی‌های مازندرانی‌ها را استمرار می‌بخشد که آیا مسئولان منتصب دارای کفایت لازم و شناخت کافی از ظرفیت‌ها و استعدادها و مهم آنکه دارای تدبیر و مدیریت شایسته در دور نخوردن و قرار نگرفتن در صفحه شطرنج دیگران خواهند بود یا خیر؟.

آیا مقام‌های کشوری به وجود نیروهای شایسته بومی بویژه در مازندران، که منبع و مهد پرورش کادرهای شایسته برای مدیریت در سطح ملی است، توجه خواهند کرد و یا از جاهای دیگر برای این استان، مسئول می‌گمارند که خود، نوعی بی‌توجهی به نیروهای شایسته و باکفایت مازندران است.

حال از این نکات که بگذریم و به این موضوع نیز نپردازیم که یکی از دلائل عقب‌ماندگی و محرومیت مازندران، بی‌ثباتی مدیر عالی دولت در این استان است و بارها مشاهده شد که در روز معارفه یک استاندار در مازندران، زمزمه تغییر و یا برکناری او در حاشیه همان مراسم معارفه، زمزمه می‌شد و استانداران همواره در مازندران، در خوف و رجاء چندان مجال برنامه‌ریزی اساسی برای نقدسازی توانمندی‌های ذاتی این استان را نیافتند؛ هرچند در کنار این ناپایداری مسئولیت، ضعف استانداران منصوب در عدم طراخی و برنامه‌ریزی‌های استراتژیک نیز بشدت وجود داشت، اما مقصود این نوشتار در چرایی انتشار خبر تغییر وزراء و استانداران بخصوص استاندار مازندران است که در هنگامه کار، کار و کار، حاشیه ایجاد می‌شود و نگرانی‌های جدیدی را تولید می‌کند که هیچ فایده‌ای برای این نوع خبرسازی‎‌ها مترتب نیست!.

در اینکه آقای رئیس‌جمهور هر وقت در ارزیابی‌های خود به نتیجه تغییرات در سطوح مختلف رسید که باید منویات خود را اجراء کند؛ تردیدی نیست و این حق آقای رئیس‌جمهور است که باید از این حق خود برای بهترشدن نظام اجرایی استفاده کند، که الحمدلله آیت‌الله رئیسی بدون رودربایستی به این کار مبادرت می‌ورزد، اما سخن در اینجاست که چرا عده‌ای باید پیش از هر اقدامی از سوی آقای رئیس‌جمهور، فضای کشور و استان را ملتهب کنند تا فرآیند خدمت دچار چالش و حواشی شود. بهانه اطلاع‌رسانی از سوی رسانه‌های مروج التهاب، بهیچوجه منطقی و قابل قبول نیست، چراکه اگر خبر حادث شد و تغییرات از سوی دولت اعمال شد و یا از سوی سخنگوی دولت اعلام شود، آن هنگام قابلیت خبری شدن را می‌یابد.

اگر قرار باشد بموازات دغدغه‌های آقای رئیس‌جمهور در عزل و نصب‌ها و تا نرسیدن ایشان به بک نظر و تصمیم نهایی، برخی از رسانه‌ها هم بخواهند دائم این دغدغه‌ها را به جامعه منتقل کنند، پس چه زمانی مردم روی آرامش را خواهند دید. برای مردم چه فایده‌ای دارد که آقای رئیس‌جمهور و یا هر مقام دیگر در جهت بهترشدن روند خدمت، چه رایزنی‌هایی با چه اشخاصی انجام می‌دهند که همواره برخی رسانه‌ها بخواهند بر تنور التهاب بدمند؟، برای مردم نتیجه اقدام‌های کارگزاران مهم است که آیا موجب ترفبه شرائط زندگی و بهبود وضعیت اقتصاد و فرهنگ می‌شود یا خیر.

بدین جهت، آرامش مردم و فضای کار و خدمت دستگاه دولت را نباید به بهانه گمانه‌ها برای تغییرات برهم زد. آنانی که بر این کار مداومت ورزند، بدون تردید دارای ماموریت برای مطرح کردن فرد یا افرادی برای تصاحب جایگاه‌های مسئولیتی هستند و قطعاٌ برای انجام این سفارش کار، معاملاتی صورت می‌پذیرد که نمی‌توان آرمان انقلاب و شهداء را در این معاملات سراغ آورد که در این ارتباط گفتنی‌هایی است که در صورت ضرورت قابل طرح خواهند بود.

لطفاً اجازه دهید ورای جوسازی‌ها و صحنه‌پردازی‌ها، آقای رئیس‌جمهور و وزیر کشور بر مبنای ارزیابی‌های کارشناسی به قضاوت بنشینند و عادلانه و بر اساس شایست‌گی‌ها، به انتصاب شایستگان برای مناصب و استانداری مازندران بپردازند تا فضای جامعه الوده به تشویش و التهاب نشود.

  • منبع: بلاغ
    محمد فاطمی

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.