کد خبر : 5969
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۷
111 views

دبیر رویداد بین‌المللی ساری۲۰۲۲ :

شب‌های فرهنگی رامسر ۹ و ۱۰ اردیبهشت در ساری برگزار می‌شود

شب‌های فرهنگی رامسر ۹ و ۱۰ اردیبهشت در ساری برگزار می‌شود
دبیر رویداد بین‌المللی ساری۲۰۲۲ گفت که ویژه‌برنامه شب‌های فرهنگی رامسر به عنوان آغازی بر سلسله‌برنامه‌های شبانه گردشگری مازندران ۹ و ۱۰ اردیبهشت در بوستان ولایت ساری با اجرای برنامه‌های فرهنگی و برپایی نمایشگاه غذا و هنرهای سنتی و صنایع دستی رامسر برگزار می‌شود.


به گزارش تیتر شمال؛ پیش از این قرار بود این برنامه ۲۷ و ۲۸ اردیبهشت برگزار شود که به دلیل شرایط نامساعد آب و هوایی لغو شده بود.

علی ماهفروزی روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: یکی از بخش‌های اصلی و برجسته مد نظر که برای رویداد ساری۲۰۲۲ طراحی شد برگزاری شب‌های فرهنگی با محوریت شهرستان‌ها و استان‌های مختلف در ساری است که نخستین گام آن با برپایی شب‌های فرهنگی رامسر برداشته می‌شود.

وی افزود: طبق برنامه‌ریزی نهایی شده قرار است شب‌های ۹ و ۱۰ اردیبهشت و در آستانه شب‌های عید سعید فطر، ساری محل برگزاری ویژه‌برنامه شب‌های فرهنگی رامسر باشد که نخستین مرحله از برنامه شب‌های فرهنگی ساری۲۰۲۲ محسوب می‌شود.

دبیر رویداد بین‌المللی ساری۲۰۲۲ خاطرنشان کرد: مهم‌ترین نکته مد نظر ما در رویداد ساری۲۰۲۲ این است که ظرفیت‌های گردشگری، فرهنگی و اقتصادی شهرستان‌های ما برجسته شود و بتوانیم ظرفیت‌های مکمل را شناسایی کنیم تا در افتتاحیه از کل ظرفیت‌های استان بهره گرفته شود.

ماهفروزی گفت: این برنامه‌ها در واقع تمرینی برای ایجاد هماهنگی بیشتر بین شهرستان‌ها و مرکز استان و همچنین تعامل بین سایر استان‌ها با مازندران برای عرضه و معرفی ظرفیت‌های فرهنگی و گردشگری هستند.

طراح رویداد بین‌المللی پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو تصریح کرد: مازندران با همه ظرفیت‌هایی که در حوزه گردشگری دارد از فرصت شب‌های زیبا و جذابش برای گردشگری بهره نبرده است. به عبارتی دیگر شب‌های گردشگری مازندران خالی است و با اجرای این ویژه‌برنامه‌های شب‌های فرهنگی که با شب‌های فرهنگی رامسر آغاز می‌شود می‌خواهیم عملا مازندران را وارد فضای گردشگری شبانه کنیم.

وی افزود: امروز گردشگری شبانه در بسیاری از مقاصد گردشگری داخلی و خارجی بخش مهمی از گردشگری محسوب می‌شود و برای آن برنامه‌های متعدد و متنوعی تعریف شده است که به جذب گردشگر کمک می‌کند. اما در مازندران از این فرصت غافل مانده‌ایم. شاید این اقدام‌ها باید از بیست سال پیش آغاز می‌شد تا امروز شاهد دستاوردهای آن باشیم. اما در هر حال رویداد بین‌المللی ساری۲۰۲۲ بهانه‌ای شد که نگاهی ویژه به شب‌های فرهنگی به عنوان یکی از عناصر اصلی تقویت گردشگری شبانه داشته باشیم.

دبیر رویداد بین‌المللی ساری۲۰۲۲ خاطرنشان کرد: در این برنامه‌ها قرار است ظرفیت‌های جذابی مانند غذاها، صنایع دستی، هنرهای سنتی، آیین‌های بومی و موسیقی مناطق مختلف عرضه شود که در کنار آن‌ها جاذبه‌های مختلف گردشگری نیز معرفی می‌شوند.

ماهفروزی افزود: بارها شاهد اعتراض و انتقاد گردشگران مازندران بودیم که می‌گویند شب‌های مازندران خاموش است. در حالی که شب‌های مازندران باید فرصت اقتصادی و فرهنگی ناشی از گردشگری ایجاد کند.

وی اظهار کرد: شب‌های فرهنگی رامسر که با حضور هنرمندان و فعالان صنایع دستی و حوزه فرهنگ بومی این شهرستان برگزار می‌شود آغازی بر فرآیند مد نظر دبیرخانه ساری۲۰۲۲ برای معرفی ظرفیت‌های سراسر استان و سایر مناطق کشور است که تمرینی برای افتتاحیه رویداد بین‌المللی ساری۲۰۲۲ نیز محسوب می‌شود.

شب‌های فرهنگی رامسر قرار است طی ساعات پس از افطار ۹ و ۱۰ اردیبهشت با برپایی غرفه‌های نمایشگاهی، جشن‌های بومی و عرضه غذاهای محلی شهرستان رامسر در بوستان ولایت ساری برگزار شود.

یشنهاد میزبانی مرکز مازندران به عنوان پایتخت گردشگری اکو با عنوان رویداد ساری‌۲۰۲۲ اوایل سال ۱۳۹۸ از سوی میراث فرهنگی و استانداری مازندران به میراث فرهنگی کشور داده شد و روز ۱۲ مهر ماه سال ۱۳۹۸ هم به تصویب هیئت وزیران گردشگری کشورهای عضو اکو در تاجیکستان رسید.

فعالیت اجرایی این رویداد از آذر ماه ۱۳۹۸ با استقرار دبیرخانه در محل اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و سپس اقدامات تبلیغاتی همچون رونمایی از لوگو آغاز شد.

اهداف اصلی طرح پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو تشویق کشورهای عضو برای تهیه برنامه‌های ملی به منظور توسعه شهرهای گردشگری با هدف فقرزدایی و توسعه پایدار اقتصادی، افزایش توجه به طبیعت‌گردی، گردشگری مذهبی، سلامت و فرهنگی در میان کشورهای عضو، بالا بردن استانداردهای زندگی شهری، افزایش آگاهی عمومی مردم کشورهای عضو اکو از جاذبه‌های توریستی، منابع و امکانات موجود در این کشورها به منظور تشویق گردشگری ورودی و ایجاد رقابت مثبت بین کشورهای عضو به منظور رشد گردشگری است.

  • منبع: ایرنا مازندران

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.