کد خبر : 6030
تاریخ انتشار : جمعه ۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۹
98 views

خبر خوش برای صیادان در راه است؛

پایان فصل صید ماهیان استخوانی در دریای خزر

پایان فصل صید ماهیان استخوانی در دریای خزر
مدیرکل شیلات مازندران از پایان فصل صید ماهیان استخوانی در دریای خزر خبر داد.


به گزارش تیتر شمال؛ حسن اسحاقی مدیرکل شیلات مازندران در گفت‌وگو با فارس اظهار کرد: باتوجه به دو مرحله تمدید فصل صید که از سوی کمیته صید سازمان شیلات ایران انجام شد، فصل صید ماهی‌های استخوانی ۳۱ فروردین ماه امسال به پایان رسید.

وی گفت: میزان کل صید ماهی‌های استخوانی از دریای مازندران یک‌هزار و ۸۳۳ تن بوده که نسبت به مدت مشابه قبل ۳۱ درصد کاهش داشت.

مدیرکل شیلات مازندران بیان کرد: ارزش اقتصادی این میزان ماهی‌های صید شده با توجه به افزایش قیمت ماهی‌ ۴۶ درصد افزایش یافت.

این مسؤول در بحث سرانه صید هر تعاونی پره، اضافه کرد: در این زمینه نیز شاهد کاهش ۲۸درصدی صید بودیم.

اسحاقی درباره میزان ماهیان صید شده، یادآور شد: از بین میزان ماهی‌های صید شده، ۶۲ درصد ماهی سفید، ۲۵ درصد ماهی کفال و ۱۳ درصد ماهی کپور بوده است.

وی تصریح کرد: از ۱۶ تا ۳۱ فروردین ماه که فصل صید تمدید شد میزان کل صید ۱۵۱ تن بوده که چهار درصد  تمدید زمان صید میزان کاهش را کم کرد و کاهش صید از ۳۵ درصد به ۳۱ درصد رسید.

مدیرکل شیلات مازندران با اشاره به مصوبه سفر رئیس‌جمهوری به مازندران در ارتباط با صیادان زحمت‌کش پره استان، تصریح کرد: در صورت تحقق این مهم و تخصیص اعتبار مورد نظر یکی از بزرگ‌ترین مشکلات جامعه صیادی پره استان شامل تعدیل، تثبیت و ماندگاری شغل صیادی رفع خواهد شد.

این مسؤول با بیان اینکه عوامل زیادی در کاهش صید دخیل هستند، اظهار کرد: رودخانه‌های شاخص شیلاتی، مصب رودخانه‌های مختلفی که از بالادست به دریا می‌ریزند، آلاینده‌های ‌زیست‌محیطی و همچنین تورها و صیادان غیرمجاز مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار بر کاهش صید بوده است.

اسحاقی در پایان گفت: با تمهیداتی از جمله صید ماهی‌های مولد، کمک به تکثیر طبیعی، بحث شیل‌گذاری و تکثیر و بازسازی در دو مرکز استراتژیک که در دستور کار قرار دارد، بتوانیم این کاهش صید را جبران کنیم.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.